Welke versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Insignia Welke versnellingsbak

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Emiel de Porto
    Deelnemer

Goedenavond!

Vandaag heb ik testgereden in een ontzettend mooie Opel Insignia Sports tourer 1.6 cdti (136pk) uit 2015. De auto staat er enorm mooi bij en rijdt ook goed.

Tijdens de testrit merkte ik wat kloppend geluid rond de 30 km/u vanuit de achterkant van de auto komen en dan werd een zingend geluid rond de 130 km/u. De dealer gaf aan dat dit gecupte banden zijn en dat hij de banden zou laten vervangen.

Verder zat er vocht in de koplampen en een vlek in het navigatiesysteem. Dit zou ook verholpen worden.

Nu is mijn vraag of er verder nog aandachtspunten zijn bij de aankoop van de Opel Insignia 1.6 cdti. Weet iemand van jullie ook of er bijvoorbeeld nog gebruik werd gemaakt van de M32 versnellingsbak?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt voor het meedenken! Groeten Emiel

Insigniauser
      Deelnemer

Mocht je nog eens gelegenheid hebben, check dan het volgende:

– Versnellingsbak: kijk naar het lagerdeksel, dan weet je of je een probleembak hebt (linker op de foto) of de geupgrade versie (rechter op de foto) waarbij een extra oliekanaal aanwezig is voor de 3e/ 4e versnellings as. Als je voor de auto staat zit dit deel rechts onder de accubak. Als je op internet zoekt kom je genoeg tegen om te onderzoeken/ ontdekken of er al speling op de lagers zit in geval van de M32 type 1.

Endcase-Comparison_d600

– Cuppende banden kun je voelen. Strijk met je hand tegen de draairichting van het wiel in en voel je een “zaagtand” dan is het idd cuppen. Echter, cuppende banden zullen geen kloppende geluiden veroorzaken, dat kan wel een lager zijn of iets in de ophanging. Als je harder rijdt kan een lager gaan zingen. Het is wel lastig om tijdens het rijden precies te lokaliseren waar geluid precies vandaan komt. Pas als de wielen van de grond (op brug of lift) zijn kan eventueel op speling of geluid tijdens het draaien geluisterd worden.

– mbt de vochtige koplampen, wellicht willen ze die droogmaken, maar als je er definitief vanaf wil zijn dan moeten ze vervangen worden. Is bekend probleem bij Insignia’s

Emiel de Porto
        Deelnemer

Hoi Insigniauser,

Thanks voor je bericht!

Voor wat betreft de klachten omtrent de versnellingsbak ben ik inderdaad bekend, nu nog geen enkel teken dat het eraan zit te komen, maar wel fijn om te weten. Ik ga het de volgende keer checken onder de motorkap!

Thanks voor de tip omtrent de wiellagers achter, ik ga het nog even met de dealer bespreken!

Heb je verder nog aandachtspunten voor de 1.6 CDTI?

Cheers, Emiel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.