welke versnellingsbak?

Forumindex Forums Modellen Kadett welke versnellingsbak?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    kadeddielac

Hallo iedereen ..

Ik ben nieuw hier op dit forum dus zal me ff voorstellen ;
      Ik ben Jeffrey bouwjaar 1990 en ben dus bezig met project kadett.
      Ik ben sinds november vorig jaar dus fanatiek bezig met het restaureren van een c kadett coupe van bj 77

Mijn vraag is :
      De bedoeling is om er een c20ne blok in te hangen , ik weet dat dit blok ook is voorgekomen in de omega 8v , wellicht ook in Andere auto’s ? Hoe dan ook ik zoek een versnellingsbak wat achter dit blok past , kan iemand mij vertellen welke versnellingsbakken dit zijn ? Denk dan aan code of auto waar deze van afkomstig is …

Alvast bedankt voor jullie hulp

Gr jeff

wim-v6
      Deelnemer

Let wel op, als ie uit een Omega Komt je ook het Carter moet omzetten, deze is anders omdat de motor in de Omega in de Lengte ligt.

De C20NE zit normaal gekoppeld aan een F16bak, maar ook de F18 en F20 passen er zo achter.

Willem

gtw

@wim-v6 wrote:

Let wel op, als ie uit een Omega Komt je ook het Carter moet omzetten, deze is anders omdat de motor in de Omega in de Lengte ligt.

De C20NE zit normaal gekoppeld aan een F16bak, maar ook de F18 en F20 passen er zo achter.

Willem

C kadett is rwd, dus de bak van de omega past gewoon, carter is niet zeker dat die 1 op 1 past

wim-v6
          Deelnemer

Oeps!! overheen gelezen, Excuus…

inderdaad, de Omega bak inderdaad…

Willem

kadeddielac

Oké .. dus als ik het goed begrijp dan kan ik t beste opzoek gaan naar gewoon een handgeschakelde 5 bak van een omega(c20ne motor)
              En het carter van de omega …

Oké bedankt voor jullie hulp ,

Jeff

gtw

@kadeddielac wrote:

Oké .. dus als ik het goed begrijp dan kan ik t beste opzoek gaan naar gewoon een handgeschakelde 5 bak van een omega(c20ne motor)
                En het carter van de omega …

Oké bedankt voor jullie hulp ,

Jeff

bak. ja, wel op zoek gaan naar de A omega bak, die heeft een kabel voor de koppeling bediening, de B hydro
                maar carter denk ik dat je die moet hebben van een Manta B 18s, en dan samen met de zuigbuis, en peilstok compleet, en motor steunen
                (motorsteunen heb ik nog wel)
                dit alles word ook voor 16 v ombouw gebruikt, en dus, word zeldzamer en moeilijker te vinden

kadeddielac

Oké oké .. mooi :)
                  Zou je die motorsteunen willen verkopen en zo ja , heb je daar een bedrag in gedachten ?

Gr Jeff

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.