welke versnellingsbak?

Forumindex Forums Modellen Tigra welke versnellingsbak?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    mar10manta
    Deelnemer

willen tigra 1.6 16v ombouwen naar een 2.0 16v, maar waar moet je op letten en is er een andere versnellingsbak nodig of past alles gewoon van een 1.6? graag ervaringen tips enz.

1985
      Deelnemer

versnellingsbak van een 1600 past niet.

Je gaat van een ‘smallblock’ naar een ‘bigblock’ en hier zitten andere formaat versnellingsbakken achter.

Welke bakken er allemaal achter passen moet ik je verschuldigd blijven.

Andere tip: Je houd er wel rekening mee dat een ‘bigblock’ niet op de standaard motorsteunen van x##xe motoren past ?!

corsaboy
        Deelnemer

[rquote=1822180&tid=138916&author=1985]versnellingsbak van een 1600 past niet.

Je gaat van een ‘smallblock’ naar een ‘bigblock’ en hier zitten andere formaat versnellingsbakken achter.

Andere tip: Je houd er wel rekening mee dat een ‘bigblock’ niet op de standaard motorsteunen van x##xe motoren past ?![/rquote]

een versnellingsbak van een 1.6 past wel degelijk achter een 2 liter.
          Maar het is niet aan te raden aangezien het vermogen en koppel veel hoger ligt.

Voor hoe en wat verwijs ik je graag door naar:

http://www.corsa-novatuning.nl

je kunt de ombouw beschrijving gebruiken van de corsa b.
          deze is gelijk

1985
          Deelnemer

[rquote=1822196&tid=138916&author=corsaboy][rquote=1822180&tid=138916&author=1985]versnellingsbak van een 1600 past niet.

Andere tip: Je houd er wel rekening mee dat een ‘bigblock’ niet op de standaard motorsteunen van x##xe motoren past ?![/rquote]

een versnellingsbak van een 1.6 past wel degelijk achter een 2 liter.
            Maar het is niet aan te raden aangezien het vermogen en koppel veel hoger ligt.

Voor hoe en wat verwijs ik je graag door naar:

http://www.corsa-novatuning.nl

je kunt de ombouw beschrijving gebruiken van de corsa b.
            deze is gelijk [/rquote]

ok, correctie dan. wist niet beter dat de behuizingen voor bigblocks verschilde van smallblocks.

kaneelschep
            Deelnemer

f16 of een f20 zijn de meest gebruikte.
              maar er rijden ook mensen met de f15 of f13 rond heb hier wel eens gelezen.
              Maar of dat aan te raden is…

sharkmot

ik rij nu anderhalf jaar met een f16 en dit werkt perfect schakelt altijd nog goed.

dit is uitstekend te doen mits je niet zit te roppen in de auto,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.