Welke verlaging?

Forumindex Forums Modellen Tigra Welke verlaging?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Vertiligo
    Deelnemer

Goedemiddag,

om maar direct met de deur in huis te trappen: Mijn vriendin heeft een Tigra Rio Verde 1.4 16V uit ’97. Nu kraakt de auto gigantisch als je door een kuil gaat of over een drempel of iets dergelijks. Nu hebben we gekeken naar de wielophanging en al, daar is alles in orde maar…… Er zitten rode veren onder, zelf denk ik aan verlagingsveren want hij ligt ook lager dan een ‘normale’ tigra. Kan ik zien hoeveel de verlaging is en is er nog wat te doen aan het kraken, het gaat namelijk alleen maar om de bestuurderskant en de snelheid maakt niet uit.

Hoop dat iemand antwoord heeft.

Alvast bedankt

Anoniem

Als er al iemand mee “geknoeid” heeft lijkt het me erg lastig exacte oorzaken te zoeken.. lage veren lijken me sowieso ook nooit goed voor een auto.. in de racerij is dat wellicht anders.. maar gewoon voor op de weg.. maar heb er ook verder geen verstand van..

als je een goed verende auto wilt, moet je eens een ouderwetse citroen BX rijden.. zijn niet zo mooi, maar wel comfortabel, die auto’s waren hun techniek ver vooruit en veren verrekte goed.. als je dan oneffenheden neemt voel je dat bijna niet.. en de auto, als je hem wegzet, gaat de achterkant ook erg naar beneden.. de Eend (2cv) veert ook lekker..

2e-c14nz

Zitten er nog standaard schokdempers onder? Wellicht dat deze lek zijn. Misschien dat je rubbers van je draag armen minder worden. Kraken kan echter wel door van alles komen. Zit het specifiek aan een kant?

trashmetal
          Deelnemer

Als je de tigra opkrikt kun je dan de veer bewegen?
            zo ja beide voorveren uitnemen en voorzien van een stukje tuinslang om de onderste slag
            en weg is je speling :thumb

Vertiligo
            Deelnemer

Er zitten (naar mijn weten, voor zover ik kan zien) nog standaard schokdempers onder ja, met dus die rode veren….. En ook ja, het zit echt heel erg aan de bestuurderskant, de bijrijderskant is het een stuk minder…. Misschien alles eens vervangen voor een leuk schroefsetje :hmmz

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.