welke veren kan ik gebruiken

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD welke veren kan ik gebruiken

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266024
    vanderveen
      Lid sinds:
      1 October 2013

      hallo
      voor de apk van mijn monza a1 moet ik 1 gebroken voorveer vervangen, maar dan lijkt het mij mooier om alle veren te vervangen door verlagingsveren aangezien ik de auto te hoog vind.
      ik heb al wat rond gezocht en zag dat er ook bmw veren onder passen, nu kan ik voor weinig aan bmw e46 verlagingsveren komen maar passen die wel onder mijn a1 monza?

      #18235408
      Stender
      Moderator
        Lid sinds:
        5 April 2009

        Ik heb eventueel ook een setje verlagingsveren te koop. Deze zijn van Mattig of Mantzel, in ieder geval wel gemaakt voor een Monza/Senator.

        #18235409
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          Wanneer je A2 poten hebt, kun je de verlagingsveren van de senator B zo 1 op 1 overnemen.
          Komt hij niet zo laag te liggen als met mantzel veren. maar wel lekker stug.

          Dan komt hij er ongeveer zo bij te liggen (mijn senator A heeft de senator B verlagingsveren eronder):

          #18235410
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-COMMODORE-VB-SEDAN-6CYL-FRONT-ULTRA-LOW-COIL-KING-SPRINGS-/150660204480?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23140c47c0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            Plus minus 100€ ex opsturen heb je nieuwe veren die 1 op 1 passen en voor een Monza Senator Commodore zijn gemaakt kwa gewicht enz..

            Zou zoiets pakken ben je zo klaar en dan nog nieuwe lagers voor boven op:

            http://www.ebay.com.au/itm/Brand-New-Pair-Upper-Bearing-Type-Strut-Shock-Absorber-Mount-Assembly-Nolathane-/400478458163?pt=AU_Car_Parts_Accessories&fits=Plat_Gen%3AVB&hash=item5d3e605133″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            En ff laten uitlijnen en je hebt je wegligging enorm verbetert.

            #18235411
            vanderveen
              Lid sinds:
              1 October 2013

              ik heb niet echt verstand van van dingen bestellen in het buitenland maar volgensmij zit daar nog best wel een beste levereingstijd aan verbonden
              het liefst koop ik gewoon veren hier in nederland, als ik hier kijk welke zou ik dan het beste kunnen nemen? http://www.verlagings-veren.nl/contents/nl/d164_verlagingsveren_BMW_3_Serie_E36.html

              #18235412
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                De levertijd valt reuze mee, kan gaan van enkele dagen (2-3 werkdagen) tot max 2 weken.

                Wat de BMW veren betreft, ik zou eerst eens kijken wat de afmetingen van die veren zijn, dan pas kun je met zekerheid zeggen of ze wel of niet passen

                #18235413
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Ik heb E36 veren gehad gaat prima maar erggggg hard en laag…Persoonlijk liever veren die voor zo,n auto gemaakt zijn.
                  E36 veren gaat maar bv Mantzel veren zijn veel fijner.

                  Bestel gewoon die dingen in aus sleutel een middag en je bent klaar,als je pech hebt kom je auto erg laag te liggen met E36 veren..

                  #18235414
                  vanderveen
                    Lid sinds:
                    1 October 2013

                    ik heb totaal geen ervaring met het bestellen in het buitenland dus wil het graag houden bij hier in nederland
                    mijn monza a1 voor veren zijn 164mm diameter en 14mm dik die van een bmw e36 170mm diameter en 12,5 dik. zou dit passen? ookal zit er 6mm verschil in de diameter

                    #18235415
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Je moet kijken naar het aantal wikkelingen en de stugheid..

                      Moeilijk te zeggen de E36 veren die ik toen kocht zakte veel in aangezien een Monza veel zwaarder is op de vooras door het vele ijzer van de motor en kop en de accu vooraan enz.

                      #18235416
                      peter777
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 January 2011

                        Ik spreek uit ervaring, en ga voor een set originelen of zoals Ben zegt bestel wat holden veren. BMW veren op de vooras is geen succes, te laag en het weg gedrag werd er niet beter op. Denk dat de hele toestand veel te zwaar was voor de veertjes…

                        #18235418
                        vanderveen
                          Lid sinds:
                          1 October 2013

                          wat is eigenlijk het verschil tussen a1 veerpoten en a2 veerpoten?
                          want volgensmij kan ik beter opzoek gaan naar a2 poten

                          #18235419
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            stabilisator aansluiting (bij a1 zit die op de draagarm, bij a2 aan de veerpoot. hier hoef je bij ombouw verder niets aan te veranderen)
                            vorm van de veer is iets anders bij mijn weten. Bij a1 is de veer cylindrisch, bij A2 loopt de laatste winding naar binnen toe (conisch). Maar dit weet ik niet 100% zeker

                            #18235420
                            vanderveen
                              Lid sinds:
                              1 October 2013

                              @Freestyler wrote:

                              stabilisator aansluiting (bij a1 zit die op de draagarm, bij a2 aan de veerpoot. hier hoef je bij ombouw verder niets aan te veranderen)
                              vorm van de veer is iets anders bij mijn weten. Bij a1 is de veer cylindrisch, bij A2 loopt de laatste winding naar binnen toe (conisch). Maar dit weet ik niet 100% zeker

                              bedankt voor de info
                              ik heb nu mattig veren gekocht(heb ze nog niet binnen) en aan de foto te zien loopt de laatste winding inderdaad naar binnen en bij mijn originele veren niet
                              ik ben nu dus bang dat ik naar andere veerpoten op zoek moet :hmmz

                              #18235421
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Jip ff andere veerpoten zoeken,die zullen der genoeg te vinden zijn,door de belasting regel.

                                En als je de zaak verlaagt geef ik je het advies mee laat de auto opnieuw uitlijnen.

                                Toen ik die BMW deronder had gezet lag de auto echt een heel stuk lager met gevolg dat ik geen wegligging meer had…Stuur los was een gevaar eerste klas,ding wilde niet rechtuit blijven gaan.

                                #18235417
                                chriske
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 October 2008

                                  klopt het dat de originele veren vooraan van een Monza verschillende hoogte s hebben

                                  grtz

                                  #18235422
                                  Freestyler
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 January 2006

                                    jip

                                    #18235423
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Je hebt 3 uitvoerigen:
                                      normaal
                                      S-Pakket zoals op de A1 te vinden was
                                      GSE veren zoals de A2 had

                                      Die zaten origineel op een Monza,en dan had je nog veren kwa uitvoering met full options (airco niveau regeling enz) en voor 4 cil en een 4 cil fiull options enz.

                                      Op Monza-Senator.de staat precies welke veren waarvoor waren kwa kleuren.

                                      #18235424
                                      chriske
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 October 2008

                                        het is omdat ik nu veren van een senator b heb zitten ondermijn Monza
                                        en deze nu vooraan niet gelijk van hoogte is

                                        kwa rijden ondervind ik niks maar als je er oplet zie je het

                                        grtz

                                        #18235425
                                        Freestyler
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 January 2006

                                          Heb je links en rechts niet verwisseld?

                                          Heb bij mij ook senator B veren, en hij staat toch echt recht.

                                          #18235426
                                          chriske
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 October 2008

                                            zat daar ook aan te denken als ik dit bericht plaatste
                                            maar de veren waren even hoog toch op het eerste zicht

                                            zal ze nog wel er vanonder halen

                                            grtz

                                            #18235427
                                            peter777
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 January 2011

                                              Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft de uiteindelijke hoogte onder de auto niet alleen te maken met de hoogte van de veer in ontspannen toestand. Er staan kleurcodes op de veer, en de ene veer zakt onder last verder in dan de andere. Althans, tot die conclusie kwam ik bij het monteren van mijn GSE veertjes aan de voorzijde.

                                              #18235428
                                              chriske
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 October 2008

                                                @peter777 wrote:

                                                Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft de uiteindelijke hoogte onder de auto niet alleen te maken met de hoogte van de veer in ontspannen toestand. Er staan kleurcodes op de veer, en de ene veer zakt onder last verder in dan de andere. Althans, tot die conclusie kwam ik bij het monteren van mijn GSE veertjes aan de voorzijde.

                                                ging ze toch eens wisselen , dus op hoop van zegen he

                                                grtz

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.