Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › welke veren kan ik gebruiken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2014 om 13:31 #17266024
hallo
voor de apk van mijn monza a1 moet ik 1 gebroken voorveer vervangen, maar dan lijkt het mij mooier om alle veren te vervangen door verlagingsveren aangezien ik de auto te hoog vind.
ik heb al wat rond gezocht en zag dat er ook bmw veren onder passen, nu kan ik voor weinig aan bmw e46 verlagingsveren komen maar passen die wel onder mijn a1 monza?23 mei 2014 om 14:36 #18235408Ik heb eventueel ook een setje verlagingsveren te koop. Deze zijn van Mattig of Mantzel, in ieder geval wel gemaakt voor een Monza/Senator.
23 mei 2014 om 18:28 #1823540924 mei 2014 om 18:06 #18235410http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-COMMODORE-VB-SEDAN-6CYL-FRONT-ULTRA-LOW-COIL-KING-SPRINGS-/150660204480?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23140c47c0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Plus minus 100€ ex opsturen heb je nieuwe veren die 1 op 1 passen en voor een Monza Senator Commodore zijn gemaakt kwa gewicht enz..
Zou zoiets pakken ben je zo klaar en dan nog nieuwe lagers voor boven op:
http://www.ebay.com.au/itm/Brand-New-Pair-Upper-Bearing-Type-Strut-Shock-Absorber-Mount-Assembly-Nolathane-/400478458163?pt=AU_Car_Parts_Accessories&fits=Plat_Gen%3AVB&hash=item5d3e605133″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En ff laten uitlijnen en je hebt je wegligging enorm verbetert.
24 mei 2014 om 21:53 #18235411ik heb niet echt verstand van van dingen bestellen in het buitenland maar volgensmij zit daar nog best wel een beste levereingstijd aan verbonden
het liefst koop ik gewoon veren hier in nederland, als ik hier kijk welke zou ik dan het beste kunnen nemen? http://www.verlagings-veren.nl/contents/nl/d164_verlagingsveren_BMW_3_Serie_E36.html25 mei 2014 om 14:53 #18235412De levertijd valt reuze mee, kan gaan van enkele dagen (2-3 werkdagen) tot max 2 weken.
Wat de BMW veren betreft, ik zou eerst eens kijken wat de afmetingen van die veren zijn, dan pas kun je met zekerheid zeggen of ze wel of niet passen
26 mei 2014 om 11:00 #18235413Ik heb E36 veren gehad gaat prima maar erggggg hard en laag…Persoonlijk liever veren die voor zo,n auto gemaakt zijn.
E36 veren gaat maar bv Mantzel veren zijn veel fijner.Bestel gewoon die dingen in aus sleutel een middag en je bent klaar,als je pech hebt kom je auto erg laag te liggen met E36 veren..
26 mei 2014 om 18:59 #18235414ik heb totaal geen ervaring met het bestellen in het buitenland dus wil het graag houden bij hier in nederland
mijn monza a1 voor veren zijn 164mm diameter en 14mm dik die van een bmw e36 170mm diameter en 12,5 dik. zou dit passen? ookal zit er 6mm verschil in de diameter27 mei 2014 om 11:04 #18235415Je moet kijken naar het aantal wikkelingen en de stugheid..
Moeilijk te zeggen de E36 veren die ik toen kocht zakte veel in aangezien een Monza veel zwaarder is op de vooras door het vele ijzer van de motor en kop en de accu vooraan enz.
29 mei 2014 om 11:07 #18235416Ik spreek uit ervaring, en ga voor een set originelen of zoals Ben zegt bestel wat holden veren. BMW veren op de vooras is geen succes, te laag en het weg gedrag werd er niet beter op. Denk dat de hele toestand veel te zwaar was voor de veertjes…
29 mei 2014 om 19:39 #18235418wat is eigenlijk het verschil tussen a1 veerpoten en a2 veerpoten?
want volgensmij kan ik beter opzoek gaan naar a2 poten29 mei 2014 om 19:47 #18235419stabilisator aansluiting (bij a1 zit die op de draagarm, bij a2 aan de veerpoot. hier hoef je bij ombouw verder niets aan te veranderen)
vorm van de veer is iets anders bij mijn weten. Bij a1 is de veer cylindrisch, bij A2 loopt de laatste winding naar binnen toe (conisch). Maar dit weet ik niet 100% zeker29 mei 2014 om 19:59 #18235420@Freestyler wrote:
stabilisator aansluiting (bij a1 zit die op de draagarm, bij a2 aan de veerpoot. hier hoef je bij ombouw verder niets aan te veranderen)
vorm van de veer is iets anders bij mijn weten. Bij a1 is de veer cylindrisch, bij A2 loopt de laatste winding naar binnen toe (conisch). Maar dit weet ik niet 100% zekerbedankt voor de info
ik heb nu mattig veren gekocht(heb ze nog niet binnen) en aan de foto te zien loopt de laatste winding inderdaad naar binnen en bij mijn originele veren niet
ik ben nu dus bang dat ik naar andere veerpoten op zoek moet :hmmz29 mei 2014 om 22:25 #18235421Jip ff andere veerpoten zoeken,die zullen der genoeg te vinden zijn,door de belasting regel.
En als je de zaak verlaagt geef ik je het advies mee laat de auto opnieuw uitlijnen.
Toen ik die BMW deronder had gezet lag de auto echt een heel stuk lager met gevolg dat ik geen wegligging meer had…Stuur los was een gevaar eerste klas,ding wilde niet rechtuit blijven gaan.
30 mei 2014 om 05:12 #18235417klopt het dat de originele veren vooraan van een Monza verschillende hoogte s hebben
grtz
30 mei 2014 om 05:54 #18235422jip
30 mei 2014 om 10:36 #18235423Je hebt 3 uitvoerigen:
normaal
S-Pakket zoals op de A1 te vinden was
GSE veren zoals de A2 hadDie zaten origineel op een Monza,en dan had je nog veren kwa uitvoering met full options (airco niveau regeling enz) en voor 4 cil en een 4 cil fiull options enz.
Op Monza-Senator.de staat precies welke veren waarvoor waren kwa kleuren.
1 juni 2014 om 07:45 #18235424het is omdat ik nu veren van een senator b heb zitten ondermijn Monza
en deze nu vooraan niet gelijk van hoogte iskwa rijden ondervind ik niks maar als je er oplet zie je het
grtz
1 juni 2014 om 08:14 #18235425Heb je links en rechts niet verwisseld?
Heb bij mij ook senator B veren, en hij staat toch echt recht.
3 juni 2014 om 17:00 #18235426zat daar ook aan te denken als ik dit bericht plaatste
maar de veren waren even hoog toch op het eerste zichtzal ze nog wel er vanonder halen
grtz
6 juni 2014 om 09:41 #18235427Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft de uiteindelijke hoogte onder de auto niet alleen te maken met de hoogte van de veer in ontspannen toestand. Er staan kleurcodes op de veer, en de ene veer zakt onder last verder in dan de andere. Althans, tot die conclusie kwam ik bij het monteren van mijn GSE veertjes aan de voorzijde.
6 juni 2014 om 15:04 #18235428@peter777 wrote:
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft de uiteindelijke hoogte onder de auto niet alleen te maken met de hoogte van de veer in ontspannen toestand. Er staan kleurcodes op de veer, en de ene veer zakt onder last verder in dan de andere. Althans, tot die conclusie kwam ik bij het monteren van mijn GSE veertjes aan de voorzijde.
ging ze toch eens wisselen , dus op hoop van zegen he
grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.