Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke Veerpootbrug voor ASTRA G S.W. z16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2010 om 14:22 #17222142
Hoi, http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=127633 hier had ik me al voorgesteld,
ik had al even gezocht naar dit onderwerp maar kan niet direct relevante info vinden!
ik ben van plan een veerpootbrug in mijn astra G stationwagon uit 2001, (Z16XE ) te plaatsen, :P heeft iemand nog tips of aanbevelingen? :hmmz
en kom ik in de misschien in de knoop met mijn relaisbox/koelvloeistoftank/motorkapbekleding in de motorruimte?:wtf
groeten jos
6 juni 2010 om 15:26 #17683563Ik heb vorige week zelf ook een veerpootbrug geplaatst op mijn astra:
Deze heb ik besteld bij http://www.streetperformance.nl. Deze veerpootbrug past aardig en kost 54 euro. Het enige wat aangepast moet worden is één zekeringskastje los halen en een beetje naar voren schuiven. Ook had ik nog een probleemple bij mijn buis van de luchtfilter. deze kwam net tegen de veerpootbrug aan. Hierdoor waren er vreemde geluiden in de auto te horen. Dit heb ik opgelost door de buis een beetje te smelten zodat hij niet meer de veerpootbrug raakt.6 juni 2010 om 15:28 #17683564Ik heb er 3 keer Wiechers alu. op zitten : voor boven en onder en achter.
Jij hebt het over alleen voor boven neem ik aan en ja deze kunnen zeker
conflicteren met oa. ; relaisbox en motorkap-isolatie.
Ik heb de ophangbeugel voor de relaisbox verwijderd en ook de
motorkap-isolatie deze zit toch vol stof en strooit dit lekker over de
motor uit als je ermee rijdt , dus was ik daar ook meteen vanaf.
groet Marcel.6 juni 2010 om 15:45 #17683565Wiechers veerpootbrug is een mooie met een dubbele stang..:thumbup
Heb die zelf ook..:agent6 juni 2010 om 15:58 #17683566Waar te halen?
6 juni 2010 om 16:49 #176835676 juni 2010 om 16:54 #17683568Of Speedequipment Uithoorn.:thumbup
6 juni 2010 om 18:43 #17683569Stroevemotorsport..:thumbup
6 juni 2010 om 19:51 #17683570@ astra JP en OPC driver,
ik zat zelf te kijken voor een bruggetje bij lowering.nl of stroeve M.S.
ik neem aan dat ik die gewoon zelf de gaten moet boren en met boutje moertje vast moet zetten? k zie dat JP speciaal soort bouten er in heeft zitten,
ik weet niet wat bijgeleverd wordt… met een brug…zelf zal die bij mij ook wel tegen zekeringenkastje en evt luchtpijp aan komen,
binnenbekleding gaat er ook van af binnenkort…
als ie me bevalt gaat er ook aan de onderkant een stabilisator er tegen aan en achter, maar ik weet niet hoeveel werk dat dat is…:hmmztoch allen bedankt voor de reacties en de mooie foto’s, wordt al een stuk wijzer…
:P
groeten jos!6 juni 2010 om 19:54 #17683571zoals t er naar uitziet heb ik precies dezelfde opstelling onder de kap als Astra_JP dus dan kan ik daar alvast een voorbeeld aan nemen zoals t er uit gaat zien :D
6 juni 2010 om 20:14 #17683572Dit is die van mij.
6 juni 2010 om 20:58 #17683573Geeft dit problemen bij een Astra Turbo?
6 juni 2010 om 21:44 #17683574Weet niet precies hoe het bij jou astra zit Baas J.
Bij die van mij heb ik alleen maar die zekeringkast naar voren gezet.Je weet dat die bevestigd zit in 2 van die sleuven , heb hem omhoog gehaald en vervolgens naar voren toe gezet in 1 sleuf.
7 juni 2010 om 12:29 #17683575Moet ik voor veerpootbrug zelf boren/bouten? :hmmz
aan allen:
hoe doet men dat normaal? boutje moertje en wat voor maat is standaard?
of zou ik ook grote maat blindklinkmoeren met (opvul)carrosserieringen kunnen gebruiken?neem aan dat ik de auto op de krik moet zetten om uiteindelijk vanuit de wielkast misschien (met boutje/moertje) de brug vast te zetten?
en 2e vraag is, hoe veel werk is het om zo’n stabilisator aan de onderkant (en achterkant) te monteren? als ik daarvoor de auto op een brug moet zetten gaat t over, op de krikken/bokken wil ik nog wel doen :P
gr. jos
7 juni 2010 om 12:39 #17683576Bij die veerpootbrug die ik er op heb zitten zaten de bouten en de moeren erbij. Wel moet je zelf gaten boren om hem vast te zetten.
Om vervolgens de veerpootbrug vast te zetten moet je de auto op de krik zetten, het wiel er af en vervolgens kun je met veel moeite de moeren vast draaien. Het beste is om dit even met z’n 2en te doen. de één om het moertje voor het gat te houden en de ander om de bout op het moertje te draaien.
Op je andere vraag kan ik je geen antwoord geven.Groetjes Jan-Pier
7 juni 2010 om 12:50 #17683577OK Cool, danku voor uw reactie, :thumbup ben ik momenteel even de koning te rijk mee king:
gaan ik binnenkort es proberen,
auto op de bokjes :P
k zie wel hoe het gaat, anders vraag ik de buurman even :)eerste de voorbrug boven eens, en later zien we de rest wel…
volgende maand even bestellen dan, zit nu krap bij kas :o :cryk ga me nu maar eens verdiepen in electrische mods voor de auto (mistlampen mee met knipperlichten/bochtverlichting) en american style brake lights) :cool:
grüssen, jos
7 juni 2010 om 15:10 #17683578origineel gepost door Baas J.
Geeft dit problemen bij een Astra Turbo?Wat ik al zij motorkapisolatie en de ophangbeugel
van het de relaiskastheb ik verwijderd anders
komt ie daar behoorlijk tegen aan.
Bij mij hangt ie dus gewoon nu los op die plek
kan verder geen kwaad.
Maar je kunt ook geluk hebben met die dingen
er zit volgens mij nog wel wat verschil in welke
je binnenkrijgt , er zit altijd wel wat licht verschil
onderling in lijkt het wel en soms komt dat goed uit.
gr Marcel.31 mei 2011 om 10:33 #17683579Zijn er ook mensen zie toevallig een foto hebben van een veerpootbrug achter bij een astra g?
En onder voorzijde bij een astra g? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.