welke van de 2 aangeboden binnenste stuurkogels?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum welke van de 2 aangeboden binnenste stuurkogels?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242828
    RAYMOND.design
      Lid sinds:
      14 February 2006

      Ga maar weer eens zelf wat proberen te doen en dat is de binnenste stuurkogels vervangen.
      Ik kom alleen overal 2 uitvoeringen tegen, waarbij hetzelfde staat en ook voor zowel L als R is.
      Verschil is sowieso de prijs en de áfbeeldingen zijn, voor mij, niet duidelijk genoeg om het verschil
      te kunnen zien.

      Wie kan mij vertellen wat nu het verschil is en of het alleen aan de prijs ligt vanwege een merkverschil?

      Ja een speciaal gereedschap nodig, maar dat gaat wel lukken met wat las en frees werk van rest metaal.

      Apk blijven ze zeuren over die stuurkogels en met het gereedschap hoorde ik dat het een half uurtje per kant duurt.
      Ik ga iig niets meer uitbesteden, moet nu ook nog van alles zelf doen, omdat ik zo naïef ben geweest en €1400,-lichter.
      Helaas zijn de apk afkeur onderdelen gewoon niet vervangen!

      Wie kan mij vertellen welke binnenste stuurkogel ik nu moet hebben, heb ook al mailtjes naar de onderdelenwebbedrijven gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
      Wil nu toch eindelijk wel eens een goedgekeurde vectra bezitten.

      Raymond

      #17934943
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Ik neem aan dat het om een B vectra gaat??

        Het punt is, het is bijna niet te zien.
        Er zijn namelijk twee soorten stuurhuizen gebruikt.

        En dat zelfs door elkaar heen schijnt.
        je kan er maar op 1 manier achter komen en dat is het type plaatje op het stuurhuis zoeken.
        Bij mij zat dat als je aan de onder kant van de auto staat. de bestuurders kant op het stuur huis.

        #17934944
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Normaal gesproken moet het geen probleem zijn om hem te vervangen….

          Maar is die er op afgekeurt?
          Als de stuurpomp loopt dan moet er al een heel stuk minder speling op zitten.

          #17934945
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            EDIT ivm hetgeen vermeld in Calibra topic

            Geen Dank

            #17934946
            RAYMOND.design
              Lid sinds:
              14 February 2006

              verwijderd

              #17934947
              RAYMOND.design
                Lid sinds:
                14 February 2006

                kan weg

                #17934948
                RAYMOND.design
                  Lid sinds:
                  14 February 2006

                  Alle gegevens m.b.t. een voertuig zie RDW toch?
                  Gegevens uit het apk rapport afkomstig van de apk keuring zie RDW toch?

                  Ik kocht een B vectra met apk goedkeuring, met alleen vermeld dat de binnenste
                  stuurkogel(s) een aandachtspunt is/zijn. Gegevens apk zie RDW.

                  Jaar in gereden en dus weer de verplichte apk keuring.
                  Apk keurings station/bovag garage gegevens B vectra zie RDW, dus
                  binnenste stuurkogel(s) vorig jaar aangegeven als aandachtspunt,
                  dus dit jaar vervangen!

                  Apk keuringsbedrijf 1: afkeur bin.str.kogel + stabi rubb V + A
                  Apk keuringsbedrijf 2: afkeur bin.str.kogel + stabi rubb V + A
                  Apk keuringsbedrijf 3: afkeur bin.str.kogel + stabi rubb V + A

                  Garage 1(doet geen apk keuring): stabi rubb is geen afkeur en speling bin. str.kogel niet meetbaar.
                  Garage 2(doet geen apk keuring): stabi rubb is geen afkeur en spelling bin. str.kogel niet meetbaar.

                  Met dit gegeven is er m.i. geen sprake meer van wel of niet afkeur, wel of geen spelling meetbaar enz.
                  Een apk keurmeester heeft een notitie geplaats m.b.t. de conditie van de stuurkogel(s) en
                  dan is het blijkbaar heel gewoon dat deze bij de volgende apk vervangen moet(en) zijn of worden.
                  Het maakt dan niet uit of je met de betreffende auto 20.000 km of 2.500 km hebt gereden.

                  #17934949
                  RAYMOND.design
                    Lid sinds:
                    14 February 2006

                    Als de vectra apk goed gekeurd is, kan ik ‘m te koop zetten en heb ik er misschien
                    m’n kosten van de reparaties er uit.
                    Nu kost ‘t mij alleen geld (geschorst op een gehuurde parkeerplek) en raak de auto niet kwijt, ja voor €250,-!

                    #17934950
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Over de stuurkogels hebben dan in dit gevan Garage 1 en 2 het bij het Juiste eind, bij garage 3 kan je eventueel, (zou ik niet doen gezien de staat van de auto verder), door de RDW kunnen laten keuren, dan krijgen zij een aantal strafpunten voor onterechte afkeur.

                      Betreft het na vermelden op APK rapport van speling stuurkogels en stabi rubbers, Zolang deze speling niet in ernstige vorm is veregerd het jaar erna, mag deze speling er gewoon nog zijn, het is maar een aanmerking, of aandachtspunt op het keurings bewijs.

                      het is dus GEEN verplichting voor vervangen van deze Delen.

                      opgezocht in APK boek door keurmeester

                      afkeuren
                      Ze mogen dan wel afkeuren als het stuur met DRAAIENDE motor (ivm stuurbekrachtiging), meer als 15graden kan draaien zonder dat de wielen bewegen.

                      Dat is in dit geval zelfs meer!! als bij mijn Vrachtwagen, met de Motor UIT, en deze heeft ivm met indirect stuurhuis, best veel speling als de stuurpomp niet aangedreven word (ongeveer een 10 graden)

                      =================================================================================================

                      Denk gerepareerd niet voor heel veel meer, deze vectra’s V6en, doen gemiddeld in TOPCONDITIE, wat deze niet is, hooguit voor 1500euro van eigenaar wisselen.

                      We hebben VOOR dat de reparaties uit werden gevoerd, het er al over gehad, dat deze auto de reparaties eigenlijk NIET waard was….

                      je hebt zelf toestemming gegeven om de reparaties te laten uitvoeren.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.