welke spruitstuk ??

Forumindex Forums Modellen Astra welke spruitstuk ??

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17898280
    TeamWest
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2007

      @marijnl1988 wrote:

      m-tech is een bedrijf die het ook weer inkoopt (
      merk van deze spruistuk is Friedrich motorsport
      pasform is perfect en het ziet er ook nog eens beter uit en je merkt gelijk het verschil
      motor loopt beter en soepeler op een spruitstuk van rvs ( geluid is ook stukje beter )
      m-tech vind ik persoonlijk erg duur met zijn onderdelen ( hun maken het niet zelf heb ik begrepen )
      afdekplaat ook gelijk gedaan met opel logo natuurlijk
      gelijk strak maken
      een rvs kat is ook besteld met flensen dus die komt er ook snel onder en heb over een maandje een afspraak staan om de rest van rvs te maken
      dan hoef ik er niet meer naar te kijken rvs roest niet en gaat erg lang mee :D

      Lexmaul & Friedrich Motorsport maken geen RVS spruitstukken, maar van Edelstaal.
      Speed Equipment heeft me verteld dat ze een keer een klant hadden waarbij het toch ging roesten.

      Edelstaal van Friedrich Motorsport bestaat uit een 20% chroom, 8% nikkel-legering.
      Zou volgens Friedrich Motorsport zelf glanzend roestvrij materiaal geven. Maar zal na een tijd wel corroderen, door water + zuurstof dat er mee in aanraking komt.

      Heb zelf ook een spruitstuk van FM. Heb het om de motorruimte koeler te houden (sinds ik het hitteschildje verwijderd heb), voor de looks, en ook om de corrosie niet te hoeven zien, in hitteband met alluminiumbewerking ge-wrapped.

      #17898281
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        het valt nog mee het geluid..
        maar als hij goed warm is hoor je hem wel goed
        met me ramen dicht valt het nog wel mee
        maar is wel te hard vind ik persoonlijk…
        hoe krijg ik dit zachter iemand een idee ?? grotere dempers passer er helaas niet onder
        geluid zelf is inderdaad mooi diep en bromt erg mooi
        heb gelukkig de grotere diameter gebruikt….
        ik zal eens even kijken of ik een link kan vinden waar ik de spruitstuk kan vinden
        neem gewoon contact met deze man op hij zal het vast kunnen maken of hij heeft ze uiteindelijk gewoon… kosten zijn 40 euro uit me hoofd…
        zodra ik zijn link heb gevonden zal ik hem plaatsen…

        #17898282
        marijnl1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          @TeamWest wrote:

          @marijnl1988 wrote:

          m-tech is een bedrijf die het ook weer inkoopt (
          merk van deze spruistuk is Friedrich motorsport
          pasform is perfect en het ziet er ook nog eens beter uit en je merkt gelijk het verschil
          motor loopt beter en soepeler op een spruitstuk van rvs ( geluid is ook stukje beter )
          m-tech vind ik persoonlijk erg duur met zijn onderdelen ( hun maken het niet zelf heb ik begrepen )
          afdekplaat ook gelijk gedaan met opel logo natuurlijk
          gelijk strak maken
          een rvs kat is ook besteld met flensen dus die komt er ook snel onder en heb over een maandje een afspraak staan om de rest van rvs te maken
          dan hoef ik er niet meer naar te kijken rvs roest niet en gaat erg lang mee :D

          Lexmaul & Friedrich Motorsport maken geen RVS spruitstukken, maar van Edelstaal.
          Speed Equipment heeft me verteld dat ze een keer een klant hadden waarbij het toch ging roesten.

          Edelstaal van Friedrich Motorsport bestaat uit een 20% chroom, 8% nikkel-legering.
          Zou volgens Friedrich Motorsport zelf glanzend roestvrij materiaal geven. Maar zal na een tijd wel corroderen, door water + zuurstof dat er mee in aanraking komt.

          Heb zelf ook een spruitstuk van FM. Heb het om de motorruimte koeler te houden (sinds ik het hitteschildje verwijderd heb), voor de looks, en ook om de corrosie niet te hoeven zien, in hitteband met alluminiumbewerking ge-wrapped.

          nee de spruitstuk zal inderdaad naar een antaal maanden andere kleur geven
          ( tot nu toe nog steeds rvs look ) ik weet eigenlijk niet waar je deze info vandaan haalt ????
          maar uit mijn ervaaring is dit gewoon rvs… hij kleurt ook rvs…( paars met bruin)
          ik geloof niet dat het kan roesten… dat is onmogelijk eigenlijk als er inderdaad 20% chroom aanwezig is in de spruitstuk en 8% nikkel… dan zouden hun moeten beweren dat de rest van staal is ??/ dan zou er ook een magneet tegen aan moeten plakken neem ik aan
          en dat doet hij bij mij niet en klinkt ook als rvs….anders zouden hun dom bezig zijn om spullen te verkopen onder een naam van rvs terwijl het niet zo zou zij…

          #17898283
          marijnl1988
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2012
            #17898284
            marijnl1988
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              @TerryB wrote:

              Hmm ik begrijp idd dat je het te vind, overigens wel lekker rauw!! In de stad is het nog wel leuk maar als je 100km gaat rijden ben je doof man! Een collega van mij had een megane coupe 1.8 vanaf het spaghetti spruitstuk tot de eindemper een holle pijp met als einddemper een japper! Als die op vakantie ging moest hij altijd 5x stoppen! 2x om te tanken en 3x om zijn oren tot rust te laten komen. Moet je niet willen!

              Maar dat hitteschild is erg vet! Heb je daar nog meer stylingen voor of alleen het opel teken? En heb je een linkje voor me?

              nee je hebt met een opel teken en zonder een opel teken ( mischien nog meer dat weet ik niet ) hier onder heb ik hem vandaan (mail deze man eens voor optie’s )
              hij leverd snel en mailt snel terug en leverd mooi spul af :thumb

              http://www.ebay.nl/itm/NEU-X20XEV-X18XE-X20XER-KRUMMERBLECH-WARMELEITBLECH-V4A-EDELSTAHL-f-OPEL-MOTOREN-/230801978309?pt=DE_Autoteile&hash=item35bcdeb3c5″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17898285
              TeamWest
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 October 2007

                @marijnl1988 wrote:

                nee de spruitstuk zal inderdaad naar een antaal maanden andere kleur geven
                ( tot nu toe nog steeds rvs look ) ik weet eigenlijk niet waar je deze info vandaan haalt ????
                maar uit mijn ervaaring is dit gewoon rvs… hij kleurt ook rvs…( paars met bruin)
                ik geloof niet dat het kan roesten… dat is onmogelijk eigenlijk als er inderdaad 20% chroom aanwezig is in de spruitstuk en 8% nikkel… dan zouden hun moeten beweren dat de rest van staal is ??/ dan zou er ook een magneet tegen aan moeten plakken neem ik aan
                en dat doet hij bij mij niet en klinkt ook als rvs….anders zouden hun dom bezig zijn om spullen te verkopen onder een naam van rvs terwijl het niet zo zou zij…

                Het zal niet direct gaan roesten, maar het zal wel degelijk gaan corroderen.
                Je hebt als het goed is het volgende uitlaatspruitstuk bij MTech vandaan:

                http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=105014&hid=626&lhid=&lvid=&mid=96

                Welke een Friedrich Motorsport exemplaar betreft.
                Nu staat er al niks van RVS vermeld op de MTech website, en verkopen ze het dan ook niet onder het noemertje RVS.

                We zoeken even op de Friedrich-Motorsport website:

                http://www.friedrich-motorsport.de/index.php?option=com_content&view=category&id=44:faecherkruemmer&layout=blog&Itemid=88

                Ik citeer:

                Sie können zwischen folgenden Materialien wählen:

                Edelstahl

                Vertaald:

                U kunt kiezen uit de volgende materialen:

                Edelstaal

                Wanneer je vervolgens met de aanwijzer boven Edelstahl hangt, krijg je hun omschrijving van het materiaal.

                Hier nog een aanbieder van hetzelfde spruitstuk op eBay.de:

                http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-2-0-16V-X20XEV-Friedrich-Facherkrummer-/221065612955?pt=DE_Autoteile&hash=item3378898e9b

                Sie bieten hier auf einen Fächerkrümmer der Marke Friedrich Motorsport.
                Hersteller: Friedrich Motorsport
                Material: – Edelstahl
                TÜV: Teilegutachten
                Verwendungsbereich:
                Opel Astra G

                Maar eindstand; geen man over boord hoor, je systeem is dan wel niet helemaal van RVS.. maar mijn inziens zit je beter met een edelstalen spruitstuk en de rest RVS.

                #17898286
                marijnl1988
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2012

                  @TeamWest wrote:

                  @marijnl1988 wrote:

                  nee de spruitstuk zal inderdaad naar een antaal maanden andere kleur geven
                  ( tot nu toe nog steeds rvs look ) ik weet eigenlijk niet waar je deze info vandaan haalt ????
                  maar uit mijn ervaaring is dit gewoon rvs… hij kleurt ook rvs…( paars met bruin)
                  ik geloof niet dat het kan roesten… dat is onmogelijk eigenlijk als er inderdaad 20% chroom aanwezig is in de spruitstuk en 8% nikkel… dan zouden hun moeten beweren dat de rest van staal is ??/ dan zou er ook een magneet tegen aan moeten plakken neem ik aan
                  en dat doet hij bij mij niet en klinkt ook als rvs….anders zouden hun dom bezig zijn om spullen te verkopen onder een naam van rvs terwijl het niet zo zou zij…

                  Het zal niet direct gaan roesten, maar het zal wel degelijk gaan corroderen.
                  Je hebt als het goed is het volgende uitlaatspruitstuk bij MTech vandaan:

                  http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=105014&hid=626&lhid=&lvid=&mid=96

                  Welke een Friedrich Motorsport exemplaar betreft.
                  Nu staat er al niks van RVS vermeld op de MTech website, en verkopen ze het dan ook niet onder het noemertje RVS.

                  We zoeken even op de Friedrich-Motorsport website:

                  http://www.friedrich-motorsport.de/index.php?option=com_content&view=category&id=44:faecherkruemmer&layout=blog&Itemid=88

                  Ik citeer:

                  Sie können zwischen folgenden Materialien wählen:

                  Edelstahl

                  Vertaald:

                  U kunt kiezen uit de volgende materialen:

                  Edelstaal

                  Wanneer je vervolgens met de aanwijzer boven Edelstahl hangt, krijg je hun omschrijving van het materiaal.

                  Hier nog een aanbieder van hetzelfde spruitstuk op eBay.de:

                  http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-2-0-16V-X20XEV-Friedrich-Facherkrummer-/221065612955?pt=DE_Autoteile&hash=item3378898e9b

                  Sie bieten hier auf einen Fächerkrümmer der Marke Friedrich Motorsport.
                  Hersteller: Friedrich Motorsport
                  Material: – Edelstahl
                  TÜV: Teilegutachten
                  Verwendungsbereich:
                  Opel Astra G

                  Maar eindstand; geen man over boord hoor, je systeem is dan wel niet helemaal van RVS.. maar mijn inziens zit je beter met een edelstalen spruitstuk en de rest RVS.

                  ik heb hem van geen van 3 gekocht haha….
                  dit setje komt wel uit duitsland maar niet via ebay of dat soort dingen..
                  ik weet alleen dat friedrich gewoon goed spul is…
                  ik ben benieuwd wat hij over een tijdje gaat doen kwa kleur
                  heb hem nu ongeveer maandje erond…

                  #17898287
                  TeamWest
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 October 2007

                    @marijnl1988 wrote:

                    ik heb hem van geen van 3 gekocht haha….
                    dit setje komt wel uit duitsland maar niet via ebay of dat soort dingen..
                    ik weet alleen dat friedrich gewoon goed spul is…
                    ik ben benieuwd wat hij over een tijdje gaat doen kwa kleur
                    heb hem nu ongeveer maandje erond…

                    Maakt ook niet uit waar je ‘m vandaan hebt, het blijft ten slotte een FM-spruitstuk.
                    FM is ook gewoon een v/d betere (reden dat ik daar ook voor ben gegaan).

                    Niet om je bang te maken ofzo.., maar hier een aanbieder van een 2e hands Lexmaul-exemplaar:

                    http://link.marktplaats.nl/575640325

                    Bedenk dat deze ook uit edelstaal vervaardigd is.

                    Zo zie je ook 2e-handse edelstalen systemen van FM op eBay, waar de boel aardig gecorrodeerd is:

                    http://www.ebay.de/itm/Friedrich-Motorsport-Edelstahl-Sportauspuff-ab-Kat-Opel-Omega-B-Caravan-/261073152119?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc92c2877

                    http://www.ebay.de/itm/astra-f-gsi-auspuffanlage-Friedrich-Motorsport-aus-Edelstahl-/150867954368?pt=DE_Autoteile&hash=item23206e4ac0

                    #17898288
                    TerryB
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 January 2012

                      @marijnl1988 wrote:

                      @TerryB wrote:

                      Jammer, hij heeft ze niet voor de Z1.8XE!

                      http://www.ebay.nl/itm/NEU-X20XEV-X18XE-X20XER-KRUMMERBLECH-WARMELEITBLECH-V4A-EDELSTAHL-f-OPEL-MOTOREN-/230801978309?pt=DE_Autoteile&hash=item35bcdeb3c5″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Die had ik gezien ja, maar ik heb een Z18XE, en geen X18XE!

                      #17898289
                      kapelleboer
                        Lid sinds:
                        23 May 2007

                        Zou dat hitteschild ook op de x16xel passen? :p

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.