Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Welke semislicks rijden jullie op?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2013 om 19:51 #17254479
Ey
Ik zat me vandaag te vervelen op werk, dus heb n beetje naar semislicks zitten kijken
Nu heb ik gevonden
Regal racer 52,40
Yoko parada 73,60
Toyo r1r 88,40
Toyo r888 126,67Allen in de maat 195 50 15
De regal racer en yokohama prada hebben vrijwel t zelfd profiel
Zit hier nog verschil in?De r1r schijnt dezelfde compound te hebben als n r888 gg, alleen met betere waterafvoer, klopt dit?
De r888 worden mn cirquit banden ( alleen op de vooras ) maar zoek ook nog n set van 4 voor op straat
De banden zullen onder een corsa b met n c20let met +- 300pk komen
14 januari 2013 om 19:58 #18095996ik heb met een set r888 op de vooras gebruikt voor dragracen en dat scheelde al meteen 0,5 sec.
met de rest heb ik geen ervaring
14 januari 2013 om 20:29 #18095997Ik reed de r1r op mn corsa op assen, zoiezo heel wat beter als straatbanden. Ik vond hem warm nog wat glijden, dus volgende set wordt een r888 of volle slick
14 januari 2013 om 22:15 #18095998ik rij met de toyo’s R1R ook 0,8sec sneller op de 200m sprint in assen.
ik heb ze er de hele zomer op laten zitten en geen extreme slijtage of aqua planning mee gehad.
dik te vreden dus :thumbup14 januari 2013 om 22:32 #18095999De r888 is er in soft of medium compound leverbaar. Volgens mij leveren de meeste de soft variant?
Maar waarom wil je zulke banden voor op straat gebruiken? Weet niet hoe je rijdt maar wat heeft het voor nut?
Stookte ik liever een setje r888 op op de baan, kost het ook geen bekeuringen;)14 januari 2013 om 22:56 #18096000@Fearless wrote:
De r888 is er in soft of medium compound leverbaar. Volgens mij leveren de meeste de soft variant?
Maar waarom wil je zulke banden voor op straat gebruiken? Weet niet hoe je rijdt maar wat heeft het voor nut?
Stookte ik liever een setje r888 op op de baan, kost het ook geen bekeuringen;)ik denk dat hij te veel wheelspin heeft of denkt te krijgen. dat is ook de reden dat ik ze er de hele zomer op heb laten zitten
15 januari 2013 om 06:49 #18096001Ik heb een klant die op de r1r rijd, in de maat 195/50-15.
Is daar zeer over te spreken.
Verdere ervaring met semi slicks heb ik niet.15 januari 2013 om 07:56 #18096002Wel ns met 300pk in n corsa gereden?
Zoja dan snap je waarom ik ook op straat op semi”s wil rijden, en gezien t geen daily drive word en alleen met mooi weer buiten komt spelen moet dat gewoon kunnenKomt ook niet voor niets een quaife sper in de bak en n gedeelde rechter aandrijfas onder anders kom je met n beetje gas geven gewoon niet weg
Ook komt er n dikke garret aan te hangen icm vrij programeerbaar zodra de let op kenteken staat ( motor is al voorzien van zuigerbodemkoeling, andere drijfstangen en wossner zuigers )
Zal dan richting de 400pk gaanMaar iig iedereen bedankt tot zover
Denk dat t op straat de r1r en op de baan de r888jes worden15 januari 2013 om 10:43 #18096003Ik rij op federal 595rs-r 195-50-15 onder een corsa b. Met deze banden heb ik stuk meer tractie en stuur precisie. Zelfs koud hebben ze meer grip als een normale straat band.
15 januari 2013 om 11:17 #18096004Vraag anders david even die kocht mn r1r over toen ik de auto verkocht. Deedt ze toen onder zijn corsa….volgens mij waren ze snel op bij m
15 januari 2013 om 20:33 #18096005ik rijd met Regal Racer 205/40-17.
Denk dat je ze wel kan vergelijken met Toyo t1r(toch??);racers zijn niet echt semi slicks.
Meer straat banden met een slick achtig profiel.
Bij nat weer loop je al snel te glibberen en glijden,vandaar dat ik voor het eerst nu met winterbanden rijd,beetje nood gedwongen :D
15 januari 2013 om 20:54 #18096006T rubber van een regal is veel harder als die van een toyo…dus een r1r zal zoiezo sneller gaan plakken dan een regal.
Schijnt ook dat dat niet eens een echte raceband is, omdat het rubber zo hard is.15 januari 2013 om 20:58 #18096007ben zelf zeer te preken over de grip van de R1R bij nat weer :thumb echt boven verwachting
15 januari 2013 om 21:34 #18096008ben het wel met Fearless eens,Regal is een stuk harder als een toyo
15 januari 2013 om 21:42 #18096009Twas toch ook niet meer als een straatband met sportief profiel?
15 januari 2013 om 22:00 #18096010ik bestelde vandaag vier nieuwe Yokohama A006T, super band niet voor op straat natuurlijk.
15 januari 2013 om 22:10 #18096011@Fearless wrote:
Twas toch ook niet meer als een straatband met sportief profiel?
wat mij wijs is gemaakt door de banden specialist is dat R1R zonder burnen/opwarmen al bijna hun maximaal grip geven.
en van regals werdt verteld dat die juist meer grip gingen geven als je ze eerst ff burnt of warm rijdt.
en daardoor zijn ze uitermate geschikt voor circuit gebruik.18 januari 2013 om 17:11 #18096012Elke band zal beter plakken als je ze warm hebt.
En de r1r vond ik koud nog al glibberen, pas na een paar rondes merkte je pas het plakken.
Meeste trackdaycoureurs pakken een r888 met het vrije rijden.
20 februari 2013 om 19:10 #18096013heeft de banden spanning niet te maken met het grip die de band geeft?
is mij laatst verteld dat ze op het circuit rijden met 2 keer de normale banden spanning.
wat is hier van waar? en wie heeft hier ervaring mee?20 februari 2013 om 19:23 #180960142 x zoveel?
Dat nooit.de druk in de banden wordt hoger als de band warm wordt.
Ik begon op 1.8bar….(195 50 15, auto 900kg)Dat is gewoon een kwestie van proberen.
20 februari 2013 om 21:52 #18096015Meestal juist lager om onderstuur tegen te gaan.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
21 februari 2013 om 12:08 #18096016Ik rijd idd op het moment met 4 stuks van de r1r en sper en 300pk
Gaat prima zo grip is goed en eigenlijk bijna gelijk aanwezigvoor zover jr grip kunt hebben
Straks ga ik over op yokohama banden daar heb ik mee getest en die zijn nog beter qwa grip alleen wel bijna 200p/ st -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.