Welke riem krijg verschillende motorcodes te zien…

Forumindex Forums Modellen Corsa Welke riem krijg verschillende motorcodes te zien…

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    ridd

ik wil een riem kopen en bij mister auto is het goedkoop hele set voor 80 euro.

nou weet ik dat mijn motorcode als het goed is y17dt is…

maar bij de riem van 80 euro staat een andere motorcode maar wel gewoon 131 tands…
      mijn vraag is dus zou ik die ook kunnen bestellen of gaat het niet passen…

http://www.mister-auto.nl/fl/tandriemset/opel-corsa-c-f08-f68-1-7-di-65pk_v14914_g307.html

McKaamos
      Deelnemer

Andere motorcode => niet kopen.
        Dat t aantal tanden gelijk is, zegt niet dat de lengte ook gelijk is. Dat is maar net afhankelijk van hoe grof de tanden zijn. Een riem met 1mm dikkere tanden (en dus ook 1mm grotere dalen), is dus 131*2mm=262mm langer

TRPower

Kan best dat de riemen op meerdere motoren en zelfs meerdere merken gebruikt word

Een nieuw type c20xe riem past ook op een 1.7 diesel ( 17d 17dr x17dtl )

Een riem van een y17dt past ook op een a17dts a17dtj a17dtr z17dtj en nog een paar

jeroenk
          Deelnemer

Uitgaande van de Y17DT (http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2523/26233/” onclick=”window.open(this.href);return false;)

staat bij nr 6 de timing belt.

Via deze code kom ik terecht op deze: http://www.mister-auto.nl/fl/tandriem/febi-bilstein-23411_g306_a10123411.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

riem.

ridd

@TRPower wrote:

Kan best dat de riemen op meerdere motoren en zelfs meerdere merken gebruikt word

Een riem van een y17dt past ook op een a17dts a17dtj a17dtr z17dtj en nog een paar

dus ik zou deze riemset kunnen kopen met de code z17dth die ik op kenteken kreeg en op mijn auto laten zetten y17dt
              dan ga ik morgen de riemset bestellen

ik heb namelijk een 1.7 di met 65 pk dus als het goed is. is de motorcode y17dt

TRPower

als ik een Gates distributie set omnummer
                deze K045563XS ( hier zit alleen dezelfde RIEM, maar de rollen zijn anders )

dan past die op een Meriva Y17DT en een Z17DTR

op een corsa zit wel dezelfde RIEM, alleen zijn de ROLLEN anders ( zijn op een corsa ook 3 mogenlijkheden!!!!! )

om een lang verhaal kort te maken, zou ik het door je garage of beunhaas uit laten zoeken en NIET zelf onderdelen kopen
                deze 3 kunnen op een corsa c y17dt zitten

K035563XS
                K025563XS
                K015563XS

dit zijn alle 3 GATES nummers

wim-v6
                Deelnemer

@ridd wrote:

@TRPower wrote:

dus ik zou deze riemset kunnen kopen met de code z17dth die ik op kenteken kreeg en op mijn auto laten zetten y17dt

ik heb namelijk een 1.7 di met 65 pk dus als het goed is. is de motorcode y17dt

Isuzu diesels:

Y17DTL: 65pk – Corsa-C / Combo-C
                  Y17DT: 75pk – Astra-G
                  Y17DTH: 75pk – Corsa-C / Combo-C
                  Z17DTL: 80pk – Astra-G / Astra-H
                  Z17DTH: 100pk – Corsa-C / Combo-C / Astra-H / Zafira-B
                  Z17DTJ: 110pk – Corsa-D / Astra-H / Zafira-B
                  Z17DTR: 125pk – Corsa-D / Astra-H / Zafira-B
                  A17DTJ: 110pk – Corsa-D / Astra-J
                  A17DTR: 135pk – Corsa-D / Astra-J
                  en nog wel meer.

De riemen voor Deze Isuzu’s zijn niet veranders inderdtijd Never Change a winning team!!)

Willem

ridd

ik heb namelijk een 1.7 di met 65 pk dus als het goed is. is de motorcode y17dt[/quote]

Isuzu diesels:

Y17DTL: 65pk – Corsa-C / Combo-C
                    Y17DT: 75pk – Astra-G
                    Y17DTH: 75pk – Corsa-C / Combo-C
                    Z17DTL: 80pk – Astra-G / Astra-H
                    Z17DTH: 100pk – Corsa-C / Combo-C / Astra-H / Zafira-B
                    Z17DTJ: 110pk – Corsa-D / Astra-H / Zafira-B
                    Z17DTR: 125pk – Corsa-D / Astra-H / Zafira-B
                    A17DTJ: 110pk – Corsa-D / Astra-J
                    A17DTR: 135pk – Corsa-D / Astra-J
                    en nog wel meer.

De riemen voor Deze Isuzu’s zijn niet veranders inderdtijd Never Change a winning team!!)

Willem[/quote]

Dus die goedkope riemset van 79 euro gaat niet passen ik zal dus die van 120 euro van contentital moeten bestellen

Jammer hmm

TedMechanic
                    Deelnemer

Ik zou gewoon lekker zelf naar de onderdelenboer gaan (Brrezan oid) en daar de riem halen. Die hebben gewoon alles op voorraad. Geef je kenteken op en leg je de verantwoordelijkheid bij hun als het niet de goede is. En dan kun je ‘m eigenhandig vergelijken en kun je gelijk terug als het niet de goede blijkt te zijn en heb je dus dezelfde dag nog de goede.

Kost je dan geen 2 dagen wachten met de riem van de auto af. Terugsturen en dan maar hopen dat je dan wel de goede krijgt.

Qua prijs… tja, het is misschien een tientje duurder, maar dat scheelt je wel een hoop wachten en frustratie.

ridd

Brezan vraagt 250 euro goedkoopste en gamesa 185 aardig verschil vandaar ik zal erover nadenken hartelijk dank voorjullie hulp ik denk dat ik gewoon 1 koop met het zelfde motorcode dan moet het goed gaan 120 euro

wim-v6
                        Deelnemer

Ik zie dat er 2 typen distri sets zijn voor deze motor, TOT en VAN Chassisnummer

de een past alleen op de Oudere typen van deze motor (Y17DTL Y17DT).
                          dat is de VKMA 05606, en zal zo’n 130 euro kosten bij de onderdelen leverancier

http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog/toepassing.aspx?an=VKMA%2005606&hbag=66″ onclick=”window.open(this.href);return false;

de ander past op bijna alle nieuwere 1.7 motoren behalve bovenstaande.
                          dat is de VKMA 05609 en deze zal zo’n 200 euro kosten bij de onderdelen leverancier

http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog/toepassing.aspx?an=VKMA%2005609&hbag=66″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Prijs verschil zit m in het aantal looprollen..

wim-v6
                          Deelnemer

Persoonlijk ben ik ook voor een MERK set (Liefst origineel, ook bij de onderdelen leverancier geleverd (dat is SKF))

Ik heb slechte ervaringen met goedkope Distri sets, Gemiddeld gingen deze 3 weken mee, met max 1 jaar, en min 2 dagen..

Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.