Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Welke remschijf/schokbreker merk ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2015 om 17:43 #17272768
Ik ben aan vervanging toe van remschijven voor (helaas krom) en achter schokbrekers met hulpveren ivm vakantie.
Welke kan ik het beste nemen (wat is het verschil tussen Carbon / Geventileerd / Massief )?Bosch
TRW
Brembo
Textar
ATEQua prijs bijna allemaal hetzelfde.
Schokbrekers;
Bolk
MonroeHoor graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt!
15 juli 2015 om 17:49 #18290625kwa schokbrekers kan ik je niet helpen, had op me oude astra een schroefset, en op de huidige de originele GM.
kwa remmen, op me vorige astra zaten Brembo’s UV coated geventileerd, (voor) zonder gaten of gekkigheid, remde als een dolle. en gaat goed lang mee,
ga je echt het circuit op dan zou je voor carbon of geperforeerd kunnen gaan, maar op de openbare weg puur jammer geld (of voor de show)massief is (meestal) voor de achteras, en geventileerd voor de voor as. zou persoonlijk voor een A merk gaan zoals Brembo, bosch, enz. niet voor een 25euro schijf, zit echt kwaliteit verschil in. goedkopere merken zullen sneller kromtrekken, slijten, minder remmen. enz.
wat voor auto rijd je?
16 juli 2015 om 09:28 #18290626Schokbrekers adviseer ik Bilstein.
Remschijven vervangen is remblokken vervangen.Remmen is heel persoonlijk vind ik, net zo als banden.
Zou dan gaan voor Brembo in combi met ferodo blokken voor normaal straatgebruik is dat perfect. Als je meer een sportieve rijder bent en houdt van LAAT remmen zo als ik kun je kijken voor EBC of Brembo sport.
Groet jraaf
16 juli 2015 om 10:33 #18290627Alles van bosch is ook prima, trw, ate ook.
Remschijven vervangen is remblokken vervangen.
Hoeft niet altijd, als je remblokken nog flink vlees hebben kun je ze afschuren en opnieuw gebruiken.
16 juli 2015 om 10:42 #18290628@joop1970 wrote:
Alles van bosch is ook prima, trw, ate ook.
Remschijven vervangen is remblokken vervangen.
Hoeft niet altijd, als je remblokken nog flink vlees hebben kun je ze afschuren en opnieuw gebruiken.
Da’s waar, maar dan wel vlak afschuren :angel
Groet jraaf
16 juli 2015 om 11:30 #18290629Zimmermann schijven. Prima spul voor prima prijs. Check ebay.de
16 juli 2015 om 12:22 #18290630En als ik vragen mag, wat is de beste combi als het gaat om remmen en zo min mogelijk remstof op je velg? Remmen moet natuurlijk niet lijden onder minder stof maar als er een combi is die beiden goed doet… :)
groet,
Stephan16 juli 2015 om 13:45 #18290631Dat gaat bijna niet samen. Maar hoe minder-sportief, hoe minder stof (doorgaans) en dus vaak ook mindere remwerking (doorgaans).
16 juli 2015 om 14:31 #18290632ja OF je moet gaan voor keramische schijven….. is wel ietsje duurder. c00kie kan je daar meer over vertellen volgens mij
16 juli 2015 om 15:23 #18290633Ik heb sinds een paar jaar Zimmermann ( via Ebay.de )
Is prima spul !!16 juli 2015 om 16:01 #18290634Als het om een sportieve auto of gebruiker… Zimmerman sport of brembo sport met ferodo ds2500 blokken met stalen remslangen met bilstein b6 of b8 schokbrekers
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
17 juli 2015 om 05:45 #18290635Heb zelf high carbon schijven van bosch eronder. Via winparts besteld paar jaar terug. Nu ruim 50dkm mee gereden en niks geen problemen mee ondanks de combinatie automaat/vermogen/gewicht van m’n Vec.
Grtz
17 juli 2015 om 06:46 #18290636Ben wel benieuwd waar daar nou precies ‘carbon’ aan is. Lijken mij geen echte carbon schijven, want die houd je niet warm genoeg.
17 juli 2015 om 06:56 #18290637Denk dat het te maken heeft met “high carbon steel”. Het metaal is dan harder dan normaal,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.