Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › welke remmen voor v6 met 14 inch
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2011 om 23:22 #17233476
Hey,
Zoals enkele van jullie wel weten ben ik bezig met mijn kadettje cabrio aan het opknappen en wil ik hier een v6 in hebben, echter is de auto geschikt gemaakt voor 14 inch velgen 8j en 9j…
Dus ja dan ga ik in de problemen komen met de remmen.
wie o wie weet een oplossing hiervoor, zonder daarvoor mijn velgen de 14 inch op te offeren.
gr Vinc
28 februari 2011 om 00:49 #17826297Ik geloof dat er een 4 pots klauw is van wilwood voor de 256mm remmen. Dat zou volgens mij het grootste en krachtigste zijn in 14 inch.
28 februari 2011 om 17:29 #17826298ik moet vanavond ook zelf ff gaan kijken wat er overheen past…
denk dat het in 14” zonder spoorverbreders niet gaat passen in elk geval
28 februari 2011 om 17:46 #17826299als het een lage et waarde is miss wel, zoals cup velgen
1 maart 2011 om 14:16 #17826300ja maar over welke remmen praten we dan…
ik heb geloof ik minimaal turbo remmen nodig en die gaan echt niet passen hoor…
ik ben dus opzoek naar een alternatief
gr vinc
1 maart 2011 om 14:47 #17826301grotere velgen…
kleine velgen, dikke remmen, en dikke motor…..gaat niet echt samen.
Kunt wel 20pots klauwen op een klein schijfje zetten, maar dat is nou ook niet echt fantastisch
1 maart 2011 om 14:53 #17826302gereviceerde 2.0 remmen met nieuwe blokken en klauwen ? dat remt toch ook prima?
rijden genoeg snelle jongens mee.!
1 maart 2011 om 17:26 #17826303k heb t al gezegd tegen vince dat het vrij lastig word
kijk dan voor een set 15 inch met ongeveer dezelfde breedte
dan kan je turbos kwijt ‘
1 maart 2011 om 17:27 #17826304ik heb aan het passen geweest met diverse velgensets
kom met degene die ik heb liggen tot echt uit op 15”, want kwam ongeveer 2 cm te kort met de 14”
ik heb geprobeert:
Kadett GT wielen
Borbett T cupwielen
Borbett 5 spaaks normale LM wielen
gewoon opel staalen tja, wil je 14” dan toch echt 2l remmen
ik ben naar de rdw geweest met mn corsa turbo met 2l remmerij en dat voldeed prima
( Brembo gegroefde schijven, ebs greenstuff blokken en gereviseerde klauwen (
1 maart 2011 om 17:33 #17826305ja ok met ”normaal gebruik kan dat ook wel
maar trek die corsa eens geheel open en ga maar eens remmen
wedden dat dat niet best gaat met zulke remmen
ik had op een kadett c20xe ook eens remmen die 2 cm te klein waren aan de voorkant en met 235 op de klok was het net of er moemand met een slijptol achter me bezig was
1 maart 2011 om 17:34 #17826306ebc greenstuff:( die fade als de malle ferodo 4 life is ga nooit meer terug naar ebc.
maar ja 2L remmen zijn zat volgens mijn,
als je met een v6 rij wil je dan geen grotere velgen inverband met eindoverbrenging te vergroten?
1 maart 2011 om 17:39 #17826307ik heb ook alleen maar die 2l remmen eronder gehad voor de rdw icm kadett gt wielen, die lopen nergens aan ;)
die remblokken lagen nog op werk, dus tja die er maar ff voor gebruikt
rij nu met:
288mm remmen van een calibra turbo
zimmerman geboorde remschijven, ook 288mm
en ferodo remblokken ( ds2500 dacht ik )je kopt echt gewoon je voorruit eruit
1 maart 2011 om 17:41 #17826308ds2500 piepen altijd lekker als ze koud zijn:D
als ze warm zijn bam met je bek op het stuur:P
wel veel remstof maarja je moet haast een vier punts gordel om met je rug in de stoel te blijven
1 maart 2011 om 17:50 #17826309man man wat een antwoorden bedankt :D
momenteel zitten er nu remmen van een 2.0 8v op en er komt nog een schijfrem achter van een 2.0 16v.
lijkt mij gewoon voldoende toch?
want ja of je nou 150pk of 170pk stil moet zetten….
enne ik ben niet zo’n race eend hoor, vind me werkgever niet zo leuk haha:angel
het is voor mij meer voor het comfort van een v6 :P:P
dus dan wordt het 2.0 16v remmen voor en achter ??
Gr Vinc:agent
1 maart 2011 om 17:56 #178263108 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)
enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)
enne, waarom vind je werkgever dat niet leuk??
mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p1 maart 2011 om 19:22 #17826311Ik weet niet hoor, maar 2.0 8v of 2.0 16v remmen zijn gewoon gelijk. :sleeping
En ja je kan een turbo rijden met een 2 liter remsysteem op een Corsa, maar goed het houdt niet over.
Het gaat niet altijd om de grote van de remmen, je moet ook zorgen dat je de spullen daaromheen op orde hebt.
Goodrigde slangen, rembekrachtiger, hoofdremcilinder etc etc.1 maart 2011 om 21:00 #17826312er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )
probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen…veel suc6
en idd, de rest eromheen is ook belangrijk
want ook mijn corsa is voorzien van:
gevlochten remslangen
freektech rembekrachtiger met hrc, en de leidingen zijn kruislings aangesloten zoals t hoort1 maart 2011 om 22:42 #17826313[rquote=1881049&tid=143616&author=TRPower]8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)
enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)
enne, waarom vind je werkgever dat niet leuk??
mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p[/rquote]haha nee was het maar zo’n feest :P:P
k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??
maar kan ik dan gewoon gebruik maken van de bestaande rembekrachtiger en leidingen gebruiken ?
zonder dat ik alles behalve remmen doe hehe :angelgr Vinc
2 maart 2011 om 01:30 #17826314[rquote=1881309&tid=143616&author=TRPower]er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )
probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen…veel suc6[/rquote]
Dat is toch alleen bij de oude type klauwen? De klauwen met banaanvormige remblokken zijn toch altijd 24 mm bij de 2 liters.2 maart 2011 om 15:35 #17826315Zover ik weet zijn de 2 liter remschijven allemaal 256 x 41 x 24 geventileerd.
2 maart 2011 om 15:37 #17826316[rquote=1881428&tid=143616&author=vincent23]enne, k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??
maar kan ik dan gewoon gebruik maken van de bestaande rembekrachtiger en leidingen gebruiken ?
zonder dat ik alles behalve remmen doe hehe :angelgr Vinc[/rquote]
Bekrachtiger zal niet verschillen, ik denk hoofdremcilinder ook niet.
Achteras van Kadett met schijven nemen en daar ook de remkrachtverdelers van over nemen, dan zijn de 3/20 of 3/40 dingen.
2 maart 2011 om 16:31 #17826317dat stelt me toch wel weer gerust :D
ben blij dat ik me 14 inch kan gebruiken en toch me v6 erin ken hangen haha
gr vinc
3 maart 2011 om 21:22 #17826318toch blijft het onverstandig….:agent
dikke motor, en remmen die er niet bijhoren.:sleeping
3 maart 2011 om 21:25 #17826319motor hoort ook niet in de auto thuis…
de meeste zijn er wel duidelijk over..
4 maart 2011 om 06:09 #17826320Wat je wel kan overwegen in de toekomst als upgrade is om 4pots remklauwen te nemen aan de voorzijde.
Deze kan je ook wel combineren met 256 mm schijven, dus dan zou theoretisch je 14 inch nog bruikbaar moeten zijn, maar het remt wel een stuk beter. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.