Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › welke remmen voor C20Let?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2013 om 17:29 #17257508
Vraagje, mijn tieg remt best wel slecht, handrem blijft vastzitten bij wegrijden en vaak piepende remmen. Dus er moet sowieso wat gebeuren. Binnenkort komt er een C20let in te liggen en ik begreep dat je dan sowieso andere remmen moet. Mijn vraag is dus welke?
3 mei 2013 om 19:51 #18139640Achter kun je van een Astra gsi nemen als ik me niet vergis.. Maar dan moet je wel de completen achteras overzetten..
3 mei 2013 om 20:33 #18139641@Dominic wrote:
Achter kun je van een Astra gsi nemen als ik me niet vergis.. Maar dan moet je wel de completen achteras overzetten..
dat gaat dus niet werken. de as van een astra past dus niet
voor remmen zou ik of van een calibra turbo nemen of nog een maatje groter van een astra opc 2
achter ombouwen naar schijven kan maar is niet perse nodig.
anders zou je het remsysteem van een astra f gsi/kadett e gsi pakken of als je iets moderner wil ga je voor astra g/h, meriva a nemen.3 mei 2013 om 20:46 #18139642Hier op het opelforum staat iets te koop van een calibra turbo. Is dat dan goed of is dat alleen van voor?
4 mei 2013 om 11:15 #18139643AnoniemLid sinds:
1 January 1970Handremkabels zijn best zelf te spannen c.q. erop te zetten, en die zijn los niet eens heel erg duur.. ik meen in totaal iets van 124 euro. en nog een tip: Gebruik gewoon géén handrem, want in principe is dat nergens voor nodig. Alleen bij vrij steile afdalingen en hellingen.. en dat is uniek om daar een auto op stil te zetten met handrem.
Gewoon in zijn 1 zetten, dan heb je geen problemen. Is in de winter ook beter, dan heb je geen aangevroren handrem.
Gr. Geev.
5 mei 2013 om 07:23 #18139644Dat doe ik nu ook altijd;) dat laat ik die handrem lekker zo.
Maar achter ombouwen naar schijven, is dat zelf te doen? Of beter laten doen?
5 mei 2013 om 09:53 #18139645Geevis: 124 euro voor twee kabels? Waar ga jij in de vrede heen? ik was iets van 40 euro kwijt bij de dealer…
Voor de voorkant kan je het makkelijkste remklauwen van een Calibra Turbo monteren. Die vind je ook op diverse modelletjes van Saab.
In het Corsa subforum heb ik een tijdje terug nog een lijst geplaatst van alle auto’s waar je die klauwen op kan vinden.
Die klauwen combineer je met een setje bijpassende remblokken van een Cali Turbo.Dan neem je een set remschijven van een Meriva A 1.8 (X18XE) tussen bouwjaar 2003 en 2008. DIe zijn 4×100 geboord, maar het naafgat is groter. DIe moet je opvullen met een set pasringen van Mtech, kost 15 euro per set.
5 mei 2013 om 18:05 #18139646Owkee, heel erg bedankt! Dan ga ik daar even naar opzoek. En achter ombouwen naar schijf, is dat moeilijk?
5 mei 2013 om 19:21 #18139647AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hehe, sorry.. ik meende mij in het hoofd te hebben dat het 124 was voor links én rechts.. Mijn excuus. Weet ook niet hoe ik dan aan dat bedrag kom.. :)
5 mei 2013 om 19:32 #18139648@tigra_chick wrote:
Owkee, heel erg bedankt! Dan ga ik daar even naar opzoek. En achter ombouwen naar schijf, is dat moeilijk?
als je het op de M-tech manier doet is de vraag hoe goed kun je met een flex en een las apparaat omgaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.