Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › welke remmen en schijven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2013 om 09:23 #17256267
goedendag allemaal ik wou graag weten ivm met mijn rekord e station welke remmen upgrade ik doen kan.
ik heb mij laten vertellen dat je de remklauwen van een kadett e gsi ook op een rekord/manta/kadett c enz kunt gebruiken.
er was geloof ik iemand hier op het forum die dit deed alleen weet ik niet meer wie.
heb namelijk een set klauwen van een astra gsi en wil deze op mijn rekord gebruiken.
maar welke schijven moet ik dan pakken en/of moet ik dan nog meer aanpassen.
wil dit grag doen omdat mijn klauwen die er nou opzitten beetje vast beginnen te raken.
heb ze al eens gangbaar gemaakt maar wil toch graag de beter remmen hebben van de gsi.
ik weet het niet zeker maar geloof dat snik snak deze upgrade wel eens heeft gedaan.
mocht er iemand meer weten hoor ik het graag17 maart 2013 om 09:25 #18117015Van een Calibra passen ook
had op mijn manta evo met 3.0 een ombouw gedaan naar rekord 2.2 schijven met calibra klauwen :thumb17 maart 2013 om 10:04 #18117016ok dus schijven van een rekord 2.2 in combinatie met deze klauwen past 1 op 1
mooi nu ff schijven halen17 maart 2013 om 10:19 #18117017ja enkel ankerplaat moest ik iets inkorten bij de manta ,maar dat is het werk niet verder paste het 1 op 1.
18 maart 2013 om 08:16 #18117018ankerplaat is toch die grote dunne plat die achter de remschijf zit of vergis ik me nu
18 maart 2013 om 09:39 #18117019ja klopt die bedoel ik
18 maart 2013 om 22:44 #18117020montage van de remklauwen is in die ouwe opels aardig gelijk.
manta rekord past ook op elkaar dus. ( voor zover ik weet)
momenteel is mijn setup als volgt:
Manta B
schijven omega a om laten boren naar manta B 4×100 268mm geventileerd 22mm
remklauwen Calibra Turbo.
enkel een sluitring m12 tussen het fusee, en remklauw om de klauwen zuiver passend te maken !remt als een blok !
ankerplaat, achter de remschijf past prima om de nieuwe schijf, enkel moest ik even met de slijptol
aan de gang om ruimte te creeren voor de remklauwen :P19 maart 2013 om 14:07 #18117021268mm? niet 286mm zoals cali turbo zelf ook is? of waarom niet meteen dan 298mm sennie b/omega b 24v. nadeel is dan je velgmaat die wel minimaal 15inch is… (maar bij cali turbo klauwen ook toch?)
weet niet of 2.2 geventileerde schijven nou beter zal remmen, diameter is immers gelijk.
19 maart 2013 om 21:45 #18117022Tikfoutje sjoerd ???
:D zou goed kunnen.. :D
maar idd.. 286 dan.
maar hoe en waarom nou deze setup…simpel.. voor weinig kon ik deze overnemen, met het eerder geposte verhaal erbij… dus wat het nou echt is.. geen idee. wat het remt…. des te beter :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.