Welke radio's Corsa C ?

Forumindex Forums Modellen Corsa Welke radio's Corsa C ?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Randys

Ik sta op het punt een Corsa C uit 2001 te kopen.
      Hier zit nu een radio cassettespeler in. Graag zou ik deze vervangen voor een radio cd-speler waarbij de stuurbediening blijft werken.
      Weet iemand, of is er ergens een overzicht welke (originele) modellen passen?

Via de zoekfunctie kon ik niet echt duidelijk vinden wat ik zocht, dus hoop dat iemand meer info heeft.
      Thanks.

groenetijger

Opel CDR2005 past in een pre-facelift Corsa C.
        Opel CD30MP3 kan helaas niet vanwege het canbus systeem (andere stekkers) (facelift model)

Verder kun je alle ISO radio’s in de auto stoppen mbt een inbouwframe.
        Er zijn kitjes te koop van rond de 100 euro, zodat je stuurwielbediening werkt op een radio.
        De betere audiozaak kan je daar gewoon aan helpen (merk/type van je autoradio opgeven, en de auto). Hun zorgen voor het kastje met bijbehorende kabel. Deze klik je tussen je iso stekker en een kabel in de radio, en klaar.

Rotho

als je het goedkoper wil, past ook een cdr500 radio. werkt ook op stuurwielbediening

Randys

Bedankt voor jullie reacties!
            Ik ga maar even bedenken of ik een CDR 2005 wil hebben of dat ik mijn eigen radio inbouw.
            Wanneer ik voor de laatste optie ga, dan heb ik dus een frame nodig waarin ik bovenin mijn radio kan monteren en onderin is een opbergvakje of iets dergelijks denk ik?
            Is dat frame specifiek voor een COrsa of is het een universeel onderdeel?

McKaamos
            Deelnemer

Frames zijn per auto. Zodra je auto geen DIN format opening voor een radio neemt, kan je er gif op innemen dat een frame bestaat voor jouw auto.
              Soms zijn er varianten, dus of er een is met een vakje er aan, zal je even moeten opzoeken.

Verder hebben veel grote autoradio merken (denk aan Pioneer, Alpine en Sony) meestal een kabeltje om je stuurwielbediening aan de radio te koppelen.

Edit:
              Voor single DIN radio (enkele hoogte unit): http://cgi.ebay.nl/OPEL-CORSA-C-OMEGA-B-Radio-Blende-Einbau-Rahmen-1-DIN-/190466473869?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item2c58afbf8d

Voor Double DIN (twee hoogte units, radio’s met touchscreens enzo): http://cgi.ebay.nl/VAUXHALL-CORSA-C-DOUBLE-DIN-FACIA-KIT-CT23VX10-SILVER-/250728850846?pt=UK_CarsParts_Vehicles_FasciaPlates_SM&hash=item3a609aa59e

Rotho

geloof dat ze die frames bij de conrad verkopen voor 2 tientjes

Sjors-V6

[rquote=1917804&tid=146736&author=groenetijger]

Opel CD30MP3 kan helaas niet vanwege het canbus systeem (andere stekkers) (facelift model)
                  [/rquote]

Kan toch wel ! heb het zelf gedaan :angel echter moet je dan wel de schema’s (TIS) en de stekkers erbij hebben, en een Tech2 voorhanden.. maar mogelijk is ‘t in ieder geval wel :D

Groetss,

Sjors

nexus6

Sjors-V6 ik denk dat je wel een goede handel zou kunnen starten met het ombouwen van corsa c radio’s naar CD30 radio’s
                    denk dat de helft van de pre-face corsa eigenaren wel graag een CD30 zouden willen :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.