Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › welke ”plug en play” motorswaps voor corsa B c14nz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2015 om 16:25 #17270339
Ik kom van een kadett c20ne en heb nu dus een c14nz corsa , en ik mis toch wel een beetje het vermogen van de kadett.
dus mijn vraag welke nagenoeg plug en play motorswaps zijn er goed te doen voor mijn auto?
mvg
2 februari 2015 om 16:26 #18271572Plug and play: C16NZ
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 februari 2015 om 16:27 #18271573en hoeveel vermogen heeft zon ding , en hoe zit dat met de kabelboom/ecu , aangezien draadjes niet mijn sterkste kant is :P
2 februari 2015 om 16:31 #1827157475pk.
Wil je meer power zal je het makkelijkst kunnen overstappen op een 1.6 100pk.
Het mooiste rijd wel de 8klepper c16se, maar hard to find.De 1.6-16V met 100pk zijn er meer voorhanden.
Daar moet je wel de benzinepomp bij wisselen.
Eventueel ook de bak meepakken (F10bak past niet tegen de 1.6-16V).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 februari 2015 om 11:38 #18271575naar een c16nz kun je de kabelboom en ecu laten liggen, zijn het zelfde (hoewel ik met mijn c14SE wel storingen kreeg met een c16SE ecu…)
en ik heb met mijn motorswap ondervonden de de f10 bak niet op mijn c14se paste, koppelingshuis (of hoe dat gedeelte eigenlijk ook heet) was kleiner dan het blok wat dus resulteerde dan de startmotor niet past… maar misschien dat er 2 f10 bakken zijn :???:3 februari 2015 om 21:38 #18271576Wii hebben een C16SE draaien op een Complete C14SE boom met C14SE ontsteking.
Past prima, t apparaat gaat over de 200km/u ook nog (kadett-E sedan 1986).Als je op de C14SE conputer een DIS gaat zetten of andersom snapt ie het niet meer inderdaad.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2015 om 00:31 #18271577:???: ?
mijn c14se heeft DIS ontsteking? met een c16se ecu draaide het ook maar niet fijn… (foutcode) als: Lamba, MAP, brandstof)
maar om weer ontopic te gaan: makkelijke swap is een c16nz pakken, zijn ook goed te vinden ;)7 februari 2015 om 02:21 #18271578mijn c16se (dis) loopt met beide ecu’s
kabelboom is van c14se
heb er tot nu 190 max mee gereden
met f-13 bak er achter
ben super tevreden over mn motortje
en doet niet onder qua prestaties tov c20nevia onderdelenlijn.nl zijn ze nog wel te vinden
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=c16se&onderdeel=motor&status=gebruikt” onclick=”window.open(this.href);return false;7 februari 2015 om 07:36 #18271579Stekkers zijn ook anders ingedeeld, en ander kleur.
En euh… 190 maar??
Deze gaat dan.harder (C16SE op C14SE boom ontsteking en Computer)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 februari 2015 om 08:40 #18271580Hou op met die sedan fotos , want dan ga ik me ouwe weer missen :p :p
7 februari 2015 om 09:09 #18271581@wim-v6 wrote:
Stekkers zijn ook anders ingedeeld, en ander kleur.
En euh… 190 maar??
Deze gaat dan.harder (C16SE op C14SE boom ontsteking en Computer)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Nou en, mijne trekt harder :jerry
7 februari 2015 om 20:47 #18271582Dat valt nog te bezien.
Korte korte bak erop hangen, en veul lichter als een astra (840kg).Sorry Johanhummer
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 februari 2015 om 06:30 #18271583volgens de rdw 868 kg leeg mn astra 950 dus is 82kg meer, jippee
wat wil je er korter opzetten dan een f13cr? dan haal je geen 200
:wors niets meer dan respect voor de dett trouwens
zal mijn een worst wezen welke harder rijd/trekt
ik ga mijne niet boven de 190 trappen blok is van 1993 met 240dkm
en slecht onderhouden bij vorige eigenaren
dus ben er “zuinig” op :angel
@ts want we dwalen af
Waar het dus om gaat is dat een c16se een retesnel blokje is voor weinig geld
en met een korte bak er achter kun je een hoop lol hebben in een corsa
vergeet niet de brandstofpomp te wisselen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.