Welke Opel!?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Welke Opel!?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236708
    johan1981
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      Hoi,

      Op dit moment rij ik een Omega 2.5i V6, zalige auto!!

      Maar aangezien ik niet heel veel kilometers maak, is het een beetje zonde om zo’n dure (vaste lasten) auto op de dam te hebben staan.

      Ik wil eigenlijk gaan kijken naar een Vectra B2 of Astra G, maar wel station.

      Wat is volgens jullie dan de beste keuze om toch ruimte te hebben, maar de kosten lager te houden. Het hoeft niet perse een V6 te zijn, maar het moet wel een beetje van de plek komen (een 1.6i, 1.8i of toch 2.0i???). Welke motor is dan het gunstigste in verbruik. Ik heb de fabrieksopgaves wel gezien, maar in de praktijk is het toch anders.

      De Omega moet niet weg, maar kwa kostenplaatje zou ik wel een voordeligere auto willen.

      #17868776
      sjouke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 September 2006

        voor de vectra zou ik toch voor het mooie rijden de 1.6 laten staan en voor een 1.8 of meer gaan :)
        astra weet ik niet … geen ervaring mee maar die auto weegt iets minder dus zou met de 1.6 nog wel goed uit de voeten kunnen? (correct me if i’m wrong)

        #17868777
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          @sjouke wrote:

          voor de vectra zou ik toch voor het mooie rijden de 1.6 laten staan en voor een 1.8 of meer gaan :)
          astra weet ik niet … geen ervaring mee maar die auto weegt iets minder dus zou met de 1.6 nog wel goed uit de voeten kunnen? (correct me if i’m wrong)

          Maar laat dan wel bij de astra de 1,6 8 klepper links liggen.

          #17868778
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            En ook de X18XE1 laten staan. Beter de Z18XE kopen.

            #17868779
            hanskadett
              Lid sinds:
              18 April 2009

              ik heb een astra g station 1.6 8v die heb ik liever dan de 16v
              is wel geen strepentrekker maar rijdt lekker en is voor mij(2.02m lang) ruim zat

              #17868780
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                tja, effe op een rijtje:

                Vectra-B2:

                1.6:
                X16XEL / Z16XE: deze zou ik zeker als je een vlottere rijder ben laten staan, deze is in dit geval ongunstig in het verbruik, want hij moet best werken

                1.8:
                X18XE1: dit is een beetje een probleem motor, gaat nog wel eens fout met de stuurmodule
                Z18XE: fijne middenmoot, en betrouwbaar.

                2.0:
                X20XEV: Fijne betrouwbare motor met een mooi gemiddeld verbruik

                2.2:
                Z22SE: ietwat onzuinig, maar fijne en vooral rustige motor qua loop.

                2.5 V6:
                X25XE: doe een beetje rustig aan, en je rijdt goed tussen de 1 op 10 en 1 op 12.

                2.6 V6:
                Y26SE: enig mankement is de katalysatoren, voor de APK geen probleem, maar wel het Motorlampje wat dan brand.
                deze motor is wat onzuiniger en minder vlot als de 2.5 V6

                Willem

                #17868781
                -BlendjuH-
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2008

                  Als je ruimte wil kan je ook beter voor de vectra gaan :thumb
                  Me maatje rijdt met de astra g en daar zit ik al
                  met me arm tegen die van hem aan …
                  Ben natuurlijk wel wat groter uitgevallen dan de rest hier ;)
                  En in de vectra heb ik daar totaal geen last van :wors

                  #17868782
                  Bes05
                    Lid sinds:
                    12 June 2011

                    Hiero een astra g station.. 1.6 8v.. qua ruimte ben ik dikk tevreden.. maar qua power komt ie echt te kort

                    #17868783
                    RickR91
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 April 2011

                      Bes05 , is het de Z16SE??
                      Als je de filterbox en aanzuigbuis aanpakt, scheelt het best wel wat.
                      De station is al zo’n 100kg zwaarder dan de hatch, vandaar dat ie power mist.
                      Snap ook niet dat ze die motor aangeboden hebben in de station.

                      #17868784
                      Bes05
                        Lid sinds:
                        12 June 2011

                        @RickR91, nee heb de X16SZR erin liggen, was inderdaad van plan om wat met de filterbox te gaan doen.. zal wel melden als het zover is en of het verschil merkbaar is…

                        #17868785
                        Opel Kadeath
                          Lid sinds:
                          15 December 2010

                          x16szr is inderdaad niet vooruit te branden, wel bullet proof en afhankelijk van de rijstijl best zuinig (mijn beste resultaat van 1:15/16 )
                          De 1.6 16v wil wel weer prima vooruit, qua verbruit weet ik t niet bij deze, maar kan me voorstellen dat het niet bijzonder zuinig is i.v.m. de arbeid die het blokje moet leveren

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.