Welke Ontsteking heb ik? (verdelerkap rotor en puntjes+conde

Forumindex Forums Modellen Manta Welke Ontsteking heb ik? (verdelerkap rotor en puntjes+conde

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    opelmantagek
    Deelnemer

Ik heb jullie advies weer eens even nodig,de laatste tijd begint mijn manta B gt/e van 1978 een beetje rare keuren te vertonen. Het begon eigenlijk al toen ik die koelingsproblemen had, als ik hem dan lang gewoon liet draaien sloeg die na een half uur ofzo gewoon af en kreeg hem dan ook bijna niet meer gestart, het lijkt dan wel of die wil aanslaan maar deed die niet, na wat langer door te starten springt die dan toch weer aan, eerst nog wel even flink pruttelen en wat knallen uit de uitlaat en dan deed hij het gewoon weer als of er niks aan de hand was. maar nu worden de klachten langzaam erger, Nu begint hij ook soms te pruttelen onder het rijden ook houd hij soms gewoon flink in onder het rijden alsof er flink op de rem word getrapt lijkt het wel, je hoort dan ook aan de motor dat die dan uit valt maar nog voor die uitvalt komt die weer op en rijdt die weer als een zonnetje, beetje vage shit.

Zou dit kunnen komen doordat de contactpuntjes op zijn de roter en verdelerkap te ver opmekaar zijn ingesleten of misschien de condensator niet meer helemaal fris is????

En wie weet wat voor een ontsteking ik op de manta heb zitten, hij staat wel als 2.0 op kenteken maar op het blok staat 1.9S, Is deze ontsteking ook van een 1.9S

Aapje

Delco systeem.

opelmantagek
        Deelnemer

origineel gepost door Aapje
          Delco systeem.

Klopt staat idd delco op de verdelerkap, maar zit er nog verschil in de 1.9 en de 2.0 ???

ikdenman
          Deelnemer

origineel gepost door opelmantagek

origineel gepost door Aapje
            Delco systeem.

Klopt staat idd delco op de verdelerkap, maar zit er nog verschil in de 1.9 en de 2.0 ???

volgens mij zit er geen verschil in behalve dat je 2 soorten hebt qua verdelerkap,rotor,en puntjes !

H-400
            Deelnemer

Is idd de oude Delco-remy verdeler. De 1.9N, 1.9S en 2.0N hadden allen een eigen bestelnummer.
              Zoek eens of je een partnummer kan vinden op de verdeler, kan ik je zijn oorsprong geven.
              Die oude contact-ontstekingen hebben zoals de moderne Hall-ontstekingen hetzelfde onderhoud.
              Plus de contactpuntenopening regelmatig controleren (0.4mm) en indien de punten erg ingebrand
              zijn de condensator vervangen. In mijn tijd had je ook nog de dwell-hoek meter, om het echt fijn
              af te stellen.

henk 400rr
              Deelnemer

Controleer ook even of de vervroeging nog werkt, er braken wel eens veertjes af (ouderdom) en dan werkt de vervroeging niet meer.

Als hij begint te stotteren en inhouden, is de kans groot dat de condensator de oorzaak is, bij deze types braken ook de blikjes wel eens af die de condensator vasthouden en dan maken ze ook geen contact meer, ook kan het zijn dat het draadje dus geen goed contact meer maakt.

Freestyler
                Deelnemer

En als extra tip, smeer de nokken in met kopervet.
                  Dat voorkomt dat het lipje op de punten te snel afslijt, en je dus blijft bij stellen ;)

Ghanz
                  Deelnemer

elect. ontsteking monteren :D

postbusmanta
                    Deelnemer

origineel gepost door Freestyler
                      En als extra tip, smeer de nokken in met kopervet.
                      Dat voorkomt dat het lipje op de punten te snel afslijt, en je dus blijft bij stellen ;)

En hier ben ik het even niet met je eens.

Kopervet is geleidend.
                      Al zou iemand teveel gebruiken, kan er een “brug” ontstaan, waardoor de onsteking niet meer werkt, omdat er geen werkelijke onderbreking meer plaats vindt.

Ik gebruik een beetje wiellagervet.

Freestyler
                      Deelnemer

Ik begrijp je punt, maar heb ook niet gezegd dat je er een half blik op moet smeren ;)

Gewoon net genoeg om droog lopen te voorkomen.
                        Heb het idd ook in gesmeert met lagervet, maar vond de resultaten van kopervet beter (bleef langer smeren tov lagervet)

postbusmanta
                        Deelnemer

haha :D

MantasticB1
                          Deelnemer

gewoon vet wil ook wel weglopen met een beetje temperatuur…..ik gebruik een ceramisch smeermiddel(had mijn ex baas nog liggen:P)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.