Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Welke olie X10XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2014 om 16:29 #18246528
Wat ik zeg voor een standaard motor origineel gm, gewoon de juiste olie voor de motor. Nooit geen ellende ermee gehad.
Voor getunde motoren: Kendall racing green (20w50).7 augustus 2014 om 21:08 #18246529corsaboy, dat is jouw mening, en dat is je goed recht. Kom alleen niet met zulke ( in mijn ogen ) kinderachtige posts:
Onzin. Als je ketting rammelt, heb die niet het nodige onderhoud gehad.
Ketting en kettingsspanner vervangen, nieuwe olie erop met een nieuw oliefilter en andere filters vervangen en gaan met die banaan.Klooien met dikkere olie is geen oplossing.
Gewoon gm olie erop en tijdig onderhoud.Respecteer elkaars mening/ervaringen. Daar is dit forum tenslotte voor, elkaars ervaringen delen om zo zelf meer inzicht in een situatie te krijgen :thumb
DeJos, misschien is het handig als je even in je profiel vermeld waar je precies woont ;)
7 augustus 2014 om 21:24 #18246530Action Koop verpakkingen en etiketten op en doen daar techno olie in. Die zeker niet voldoen aan de Mercedes en BMW en vw specificaties ook al staat dat wel op de verpakking.
Action verkoop ook shell helix ultra haal ik dat op het werk uit de bulk is het licht goud. Kleur van de action shell is gewoon donker geel/bruin. Dus ja wat zeggen al die Sae en Api codes. Voor mijn niks. Ik heb liever de data sheets erbij waar in staat hoeveel zinc en petroleum erin zit.
7 augustus 2014 om 22:27 #18246531Shell bij de action is volgens mij ook techno bende, deze olie is alleen leuk bij een motor die net zoveel olie zuipt als benzine.
En wat betreft olie, in mijn auto gaat nooit origineel GM ik gebruik altijd MPM, en daarnaast zijn er nog tal van ”goede” olie fabrikanten.
8 augustus 2014 om 00:37 #18246532De Shell olie bij de Action is gewoon goede olie hoor… De prijs verschilt amper van de bulk inkoop of wat je in duitsland betaald voor de Shell olie. Het is alleen super belangrijk dat je op de indicaties voor kwaliteit let. Ik heb afgelopen week van de Action de Shell olie in m’n X12XE gemikt, kan in elk geval zeggen dat ie er stiller is van geworden (5W30 full synth).
8 augustus 2014 om 06:10 #18246533@tamiya wrote:
corsaboy, dat is jouw mening, en dat is je goed recht. Kom alleen niet met zulke ( in mijn ogen ) kinderachtige posts:
Hoezo kinderachtig.
Is gewoon een feit. Een klapperende ketting moet je vervangen inclusief kettingspanner.Niet dikke olie opflikker, de auto verkopen en een ander met de ellende opzadelen.
Bij mijn broertje hebben ze dat ook gefilkt.
Dat zijn pas streken.8 augustus 2014 om 06:42 #18246534Stel je voor dat je een paar honderd euro moet uitgeven zodat de auto weer jaren meekan.
Nog altijd voordeliger dan een nieuwe auto.
Beetje wikken en wegen is dat.
Nu kan je de auto netjes verkopen met melding van het mankement, of een ander ermee in de maling nemen ermee.
Of doorrijden tot ie er echt afloopt en de auto met kapotte motor verkopen, of naar een demontagebedrijf brengen.Andere olie gaat niet helpen tegen het rammelen in ieder geval.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
8 augustus 2014 om 06:49 #18246535Ketting en kettingspanner kosten echt niet de wereld.
Voor die paar euro.8 augustus 2014 om 06:51 #18246536Als je t moet laten doen kost t kwa uren wel wat, garages sleutelen niet gratis.
Zelf doen moet je kunnen, de onderdeel kosten zijn het niet.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
8 augustus 2014 om 07:21 #18246537Nee maar tis niet veel duurder dan een d-riem vervangen.
Moet ook zo af en toe. Auto rijden kost nu eenmaal geld.8 augustus 2014 om 08:41 #18246538Inderdaad dat is waar.
En ga je verl kms maken zal deze ketting geen problemen meer geven.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
8 augustus 2014 om 13:18 #18246539Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik er bij het volgende onderhoud 10W40 ga indoen.
Bij mijn vorige wagen (1.9TD met riem)ook altijd 10W40 van de lidl of action in gedaan en na 6 jaar aan de motor geen enkele slijtage/olieverbruik te merken.
Alleen vind ik het gek dat ze het huis van de oliefilter aandraaien met een momentsleutel, welk nu heeft dit?
gr
8 augustus 2014 om 13:21 #18246540Zo gek is dat niet, zijn zat auto merken die een inzet filter hebben en waarbij de deksel aangedraaid moet worden op ”moment”
Ik zelf draai ze gewoon(wat wim ook al zei) op gevoel vast, gaat altijd goed.
8 augustus 2014 om 15:32 #18246541Moment wordt gebruikt bij vaak plastic huizen met een “echte” o-ring. Zachter of vaster gaat vaak niet goed. Maarja dan is een moment sleutel op 25nm wel heel fijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.