Welke olie in een z20LEL (word gechipt)

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Welke olie in een z20LEL (word gechipt)

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    swebbie
    Deelnemer

Goede avond.

Ik heb sinds kort een astra h z20lel, leuke auto. Loopt goed! Alleen wat kleine dingen die bij de grote beurt wel verhelp. Heeft nu 116.000 gelopen

Nu verbruikt mn auto wat olie, +- 0,5liter op 1400km. Dus binnen de perken.
      Er zit nu 5w30 full synth (merk Wintershalk) in. Ik wil weer even een busje bijhalen om af en toe te vullen. Nu vraag ik me af welke merken jullie aanbevelen, kroon, valvoline, castrol?

Heb al wel wat gecheckt. Er zit geen noembare hoeveelheid olie in de inlaat pijp vanaf de intercooler naar gasklephuis. Net genoeg om een doek vies te maken.

En bij een volgende beurt zowizo de distributie vervangen met waterpomp enz.
      En wil de klep seals even controleren. Moet ik bij volgende beurt
      – olie wisselen? Andere fiscositeit?,
      – welke bougies? Motor houd nu af en toe in. En hapert (soms) bij 4500toeren

kiyamizio

Ik gebruik zelf vaak gastrol edge of Mobil 1 full syntheet ik zou gewoon 5w30 houden als dat erin zit. Klepseals is niet raar als deze wat lekken komt vaker voor bij deze motoren. Bougies zou ik nieuwe orginele erin doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Baas J.
        Deelnemer

Olie: Kroon Asyntho 5w30
          Bougies: Bosch F5dp0r

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.