Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › welke olie in bak en blok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2010 om 11:00 #17225512
Nu mijn blok aan de praat is moet ik na gaan denken over de olie die ik erin wil gaan gebruiken, welke is de absolute topolie? zal vast en zeker al wel 1000X zijn gevraagd maar bij deze 1001 dan maar.
blok komt uit kadett gsi ’92 c20xeen nu nog iets, ik ga rijden in mijn corsa a met een F13 bak eraan, ik heb een race koppelingsset gemonteerd voor voorkomen slippende koppeling. welke olie is de top of the bill voor in een versnellingsbak? Ik weet dat er olien zijn die een filmlaagje achterlaten, dat spul zou ik graag willen.
welke merken/ waar te halen e.d.
vriendelijk bedankt zovast voor jullie tijd en moeite:P
3 september 2010 om 12:17 #17724262ik hoop dat je bak het gaat houden….
en qua olie…
de versnellingsbak olie kun je bij de dealer gaan halen…
en de motor olie is toch waarschijnlijk een kwestie van eigen “smaak”
ik doe ik mijn c20xe blok 10w40 van valvoline maar daar zullen andere het vast niet mee eens zijn maar ja zoals al gezegd persoonlijke “smaak”
3 september 2010 om 14:22 #17724263Ik heb er Kroon oil in zitten, maar is een F20 bak… Schakelt erg goed…
In mijn blok zit Emperol 5W40 van Kroon, maar daar kan ik nog weinig over zeggen omdat ik dat maar heel kort in gebruik heb gehad en mijn blok lekte…
3 september 2010 om 14:39 #17724264bakolie, gewoon GM voor pakken
3 september 2010 om 14:49 #17724265F13 gaat het niet languithouden.
F15 is al heel krap.Olie gewoon van de dealer of een goede 75w90 erin.
Voor de motor, als hij geheel gereviseerd is dan 5w30 of 5w40 vol syntheet.
Anders gewoon een 10w40 of 15w40 erin.3 september 2010 om 15:03 #17724266heb al die tijd met mijn c20ne ook met het F13-tje gereden, geen problemen, ook niet op zandvoort:)
een maat van mij rijdt ook met zijn c20xe op F13, maar wel met standaart koppelingsset.. ik hoop dat het het houdt.
begreep al wel dat ik er veel van ga vragen, vandaar de vraag voor beste olie, hopelijk voorkomt dat vroege problemen..:othanks voor de answers!
3 september 2010 om 16:09 #17724267Ik rijd met Castrol SAF-XJ olie in mijn versnellingsbak, omdat ik met ”gewone” olie schakel problemen had na een aantal rondjes Zandvoort. Castrol edge sport 10w60 in de motor
3 september 2010 om 16:22 #17724268in de bak heb ik 75W90 zitten. word ook voorgeschreven dacht ik.
in de motor zelf 10W60 (omdat ik regelmatig het circuit op ga)
anders voldoet 10W40 wel;)4 september 2010 om 15:15 #17724269thanks voor de reacties! weet ik wat ik er het best in kan gaan kappen..
groeten4 september 2010 om 18:33 #17724270bak Castrol SMX-S
blok Castrol 10w60 edge4 september 2010 om 20:35 #17724271Is nu al zo vaak behandeld, :sleeping:sleeping:sleeping.
Als je de volgende keer nou gewoon FF de zoekfunctie gebruikt :vertag, dan blijf het een beetje schoon en overzichtelijk ipv alles 1002 x te moeten posten en antwoorden.In de bak gewoon origineel GM, nummer 1940182.
En in de motor heb ik castrol slx pro 5w30.Ik ga ermee helemaal mee los op de straat, Zandvoort & Bitburg en het blijf
gewoon heel tot nu toe :vertag, dus…………………………:hmmz7 september 2010 om 08:52 #17724272Het ging mij meer om de olie keuze voor de bak, dat is nog niet heel vaak behandeld volgens mij.
is toch niet heel standaard F13 op c20xe, vandaar dat ik dit postte7 september 2010 om 11:48 #17724273Als je bak het niet houd ligt dat niet aan de olie bij deze meer omdat een f13 bak kapot kan gaan door het koppel van je c20xe. En wielspin voor je diff.
14 september 2010 om 11:02 #17724274ik rij al jaren met ATF DII (GM dexron II specs) in me f20bak en ook in F16. Werkt perfect en schakelt.
15 september 2010 om 21:37 #17724275castrol smx-s bakolie nemen.
ideaal spulletje!voorheen ook met kroon bakolie gereden, maar de bak werd toch wat rauwer na verloop van tijd…
16 september 2010 om 15:55 #17724276ik heb er uiteindelijk goede 75w90 olie ingegooid, houdt tot nu…
blok heb ik Shell Helix Plus 10W-40 gekozen,
maar dit is echt niet te vergelijken met wat ik eerst onder de kap had!!
niet normaal wat een vermogen, hartkloppingen als ik eraan denk…:pukeVandaag langs de apk boer geweest, rijdt nu zonder lambdasonde, zat er niet op
wel netjes op min aangesloten, sfi vervangertje gemonteerd en blazen.
Hij vond de CO waarde vrij hoog, maar dat was niet belangrijk zei hij
Wiellagers voor zijn beide wel rot, ik rij met wielbasisverbreders (zal het wel aan liggen)
als ik APK heb zal ik eens een pica posten
dank voor gullie reacties16 september 2010 om 17:37 #17724277origineel gepost door Corsaboer
als ik APK heb zal ik eens een pica posten
dank voor gullie reactiesPlaats maar, we love :kewlpics.
:P4 oktober 2010 om 09:21 #17724278he gasten heb zoals beloofd nog een paar picures:
thanks voor de help:thumbup!
groeten corsaboer
4 oktober 2010 om 21:15 #17724279ik denk dat jou bak het niet lang gaat houden.
meestal staat het nummer ook voor het aantal Koppel de bak aan kan voor de f13 is dat dus 130
terwijl de c20xe stock 196 heeft.dus die houd het niet lang vol.
maar toch mooie auto. wil graag van mijn tigra af en dan ook weer corsa a gaan rijden. voor Woon/werk
4 oktober 2010 om 21:20 #17724280origineel gepost door sharkmot
ik denk dat jou bak het niet lang gaat houden.meestal staat het nummer ook voor het aantal Koppel de bak aan kan voor de f13 is dat dus 130
terwijl de c20xe stock 196 heeft.dus die houd het niet lang vol.
maar toch mooie auto. wil graag van mijn tigra af en dan ook weer corsa a gaan rijden. voor Woon/werk
friso rijd/sprint met een c20xe met throttlebody’s en dan een f13 bak. die bak blijft gewoon heel :thumbup
4 oktober 2010 om 21:42 #17724281Ik hoor dat inderdaad van vele mensen, voor mij is dit ook meer een probeersel om te kijken wat de bak aankan,
kan altijd nog een bak wisselen.. maar daarentegen rijdt een maat van mij al twee jaar rond met een en dezefde F13, alleen koppelingset vervangen want die sleet als een :o , daar ligt nu dezelfde koppelingsset in als bij de setup van mijn auto, versterkte drukgroep en heftigere koppelingsplaat
Ook vol pakken op zandvoort en walibi
ikzelf heb altijd met c20ne gereden ook met F13, nooit een probleem
zolang het houdt houdt het, ben benieuwd -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.