Welke olie goed voor c30se

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Welke olie goed voor c30se

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17622786
    Jo1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2004

      origineel gepost door m400

      origineel gepost door GSE
      Dat klopt ook wel een 24V kan wel roken zonder problemen maar van de 1 naar de 2 zal die niet snel doen met brede banden en goed profiel op droog asfalt en dat doet de Holden zonder problemen

      Maar het probleem met die Opel L6 motoren is dat ze geen koppel onderin hebben en sowieso niet veel koppel 240nm en 270NM bij 4000+ toeren.

      Als je een Holden V8 vergelijkt met een Europese Opel lijn 6 valt je gelijk op dat je die Opel blokjes moet opwinden,ik bedoel dat je ze op toeren moet houden onder de 3000 toeren is der niks loos.

      Als je een Holden 5 liter bekijkt dan heb je vanaf stationair lopen,al gelijk een berg koppel beschikbaar als je het gas ook maar aanraakt,185KW tegen 130/135KW en 250NM tegen ruim 400NM is echt te merken.

      Die Holden 5 liter met automaat was sneller als een Monza 24V met schakel,
      http://www.youtube.com/watch?v=7ChFOzZ-XCo

      En als je der een aanhanger achter hangt gaat ie nog bijna net zo hard voorruit als met niks deraan,door het grote koppel.

      Dat zijn toch ook appels en peren of niet? Een 3.0 liter vergelijken met een 5.0 liter. Rij eens met een 2.5 of 2.8 of 3.0 liter BMW blok, dan mis je pas koppel onderin.

      Ja, maar een BMW V8 4.0 heeft daarin tegen meer vermogen dan de 5.0 Holden, en het koppel is ondanks de 1000cc minder inhoud toch evengoed 400Nm, en de 4.4 zelfs 456Nm. Daarbij zal het verbruik ook minder zijn.

      #17622787
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Dat klopt Jo BMW maak erg sterke V8 motoren,alleen wil je zoiets aan het draaien hebben dan moet je praktisch alles aanpassen,en bij die Holden hoef je niet veel aan te passen en het draait.
        En als Opel ooit V8,s in de Senator A had willen leggen dan waren het misschien wel de Holden blokken geweest,daarom heb ik voor een holden 5l gekozen.(en tevens als souvenir uit de Zandbak)

        #17622788
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          daarom heb ik voor een holden 5l gekozen.(en tevens als souvenir uit de Zandbak)

          As het zand uit de bak is, dan heb je een mooi souvenir,:D

          waar laat je het heen sturen, Duitsland of Nederland,
          uit ervaring schijnt dat nog wel wat euries te schelen.:hmmz

          #17622789
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ik laat um naar Rotterdam gaan:

            Hi Ben,
            Thanks for your email, please see below our costs to send a Pallet Ex Melbourne-Rotterdam, I have included wharf delivery charge however if you are looking at saving costs you are more than welcome to deliver it into the wharf yourself.

            This rate is to the Port of Rotterdam only.
            If you have any questions please do not hesitate to contact me on the below.

            Cheers Again

            EXPORT MELBOURNE-ROTTERDAM (SEAFREIGHT)
            Description / Charge Code
            Our Fee
            OCEANFREIGHT
            AUD$215 PER CUBIC METER

            EXPORT CUSTOMS CHARGES
            AUD$95 PER CUBIC METER

            WHARF TRUCKING
            AUD$120

            42 Days Transit
            Chris Wright

            T : + 61 3 9335 1857
            F : + 61 3 9335 2042
            M : + 61 (0) 417 00 0087
            E : chris@selectfs.com.au

            Voor 430$=291€ met de huidige dollar koers is ie in Rotterdam,maar aangezien ik niet naar Rotterdam wil gaan,laat ik um liever voor 50/70€ meer thuis bezorgen dat dat ik naar Rotterdam moet rijden en daar wat liggen te zoeken in de haven..

            Ik moet nog wat filters en pakkingen enz kopen als reseve en dan komt ie deze kant op,maar ik heb geen haast met die motor aangezien ik toch pas in september tijd heb om um in te bouwen.

            #17622790
            m400
              Lid sinds:
              22 November 2004

              origineel gepost door Jo

              origineel gepost door m400

              origineel gepost door GSE
              Dat klopt ook wel een 24V kan wel roken zonder problemen maar van de 1 naar de 2 zal die niet snel doen met brede banden en goed profiel op droog asfalt en dat doet de Holden zonder problemen

              Maar het probleem met die Opel L6 motoren is dat ze geen koppel onderin hebben en sowieso niet veel koppel 240nm en 270NM bij 4000+ toeren.

              @ Jo, je weet zo blijven we bezig. Ik begrijp ook best dat een nieuwe motor betere specs heeft, maar om nou een Opel 3.0 te vergelijken met een 5.0 Holden is echt Appels en Peren. Uiteindelijk is belangrijk wat je er van verwacht. Een BMW 4.4 is gewoom een stuk moderner en zal dus ook meer koppel hebben.

              Als je een Holden V8 vergelijkt met een Europese Opel lijn 6 valt je gelijk op dat je die Opel blokjes moet opwinden,ik bedoel dat je ze op toeren moet houden onder de 3000 toeren is der niks loos.

              Als je een Holden 5 liter bekijkt dan heb je vanaf stationair lopen,al gelijk een berg koppel beschikbaar als je het gas ook maar aanraakt,185KW tegen 130/135KW en 250NM tegen ruim 400NM is echt te merken.

              Die Holden 5 liter met automaat was sneller als een Monza 24V met schakel,
              http://www.youtube.com/watch?v=7ChFOzZ-XCo

              En als je der een aanhanger achter hangt gaat ie nog bijna net zo hard voorruit als met niks deraan,door het grote koppel.

              Dat zijn toch ook appels en peren of niet? Een 3.0 liter vergelijken met een 5.0 liter. Rij eens met een 2.5 of 2.8 of 3.0 liter BMW blok, dan mis je pas koppel onderin.

              Ja, maar een BMW V8 4.0 heeft daarin tegen meer vermogen dan de 5.0 Holden, en het koppel is ondanks de 1000cc minder inhoud toch evengoed 400Nm, en de 4.4 zelfs 456Nm. Daarbij zal het verbruik ook minder zijn.

              #17622791
              m400
                Lid sinds:
                22 November 2004

                Hmmm, hier is iets niet geod gegaan…

                #17622792
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  @ Jo, je weet zo blijven we bezig. Ik begrijp ook best dat een nieuwe motor betere specs heeft, maar om nou een Opel 3.0 te vergelijken met een 5.0 Holden is echt Appels en Peren. Uiteindelijk is belangrijk wat je er van verwacht. Een BMW 4.4 is gewoom een stuk moderner en zal dus ook meer koppel hebben.

                  Klopt de Holdens werden ergens in 66 geintroduceert als V8 blok en zijn net als de chevy 350 blokken iedere paar jaar verbeterd:grotere kleppen hogere compressie andere carby enz enz enz.
                  De motor die ik heb is maar een primitief lomp zwaar ding met stoterstangen stalen koppen en 1 nokkenas,die motor van mij is in 88 op de markt gekomen als eerste Holden V8 met injectie en ergens in 96 zijn ze verdwenen en vervangen door de LS1 blokken.

                  Die motor van mij is niks speciaals kwa techniek,maar heeft stukke meer power als een Opel 3 liter.

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.