Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Welke olie goed voor c30se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 07:49 #17622786
origineel gepost door m400
origineel gepost door GSE
Dat klopt ook wel een 24V kan wel roken zonder problemen maar van de 1 naar de 2 zal die niet snel doen met brede banden en goed profiel op droog asfalt en dat doet de Holden zonder problemenMaar het probleem met die Opel L6 motoren is dat ze geen koppel onderin hebben en sowieso niet veel koppel 240nm en 270NM bij 4000+ toeren.
Als je een Holden V8 vergelijkt met een Europese Opel lijn 6 valt je gelijk op dat je die Opel blokjes moet opwinden,ik bedoel dat je ze op toeren moet houden onder de 3000 toeren is der niks loos.
Als je een Holden 5 liter bekijkt dan heb je vanaf stationair lopen,al gelijk een berg koppel beschikbaar als je het gas ook maar aanraakt,185KW tegen 130/135KW en 250NM tegen ruim 400NM is echt te merken.
Die Holden 5 liter met automaat was sneller als een Monza 24V met schakel,
http://www.youtube.com/watch?v=7ChFOzZ-XCoEn als je der een aanhanger achter hangt gaat ie nog bijna net zo hard voorruit als met niks deraan,door het grote koppel.
Dat zijn toch ook appels en peren of niet? Een 3.0 liter vergelijken met een 5.0 liter. Rij eens met een 2.5 of 2.8 of 3.0 liter BMW blok, dan mis je pas koppel onderin.
Ja, maar een BMW V8 4.0 heeft daarin tegen meer vermogen dan de 5.0 Holden, en het koppel is ondanks de 1000cc minder inhoud toch evengoed 400Nm, en de 4.4 zelfs 456Nm. Daarbij zal het verbruik ook minder zijn.
20 maart 2010 om 10:17 #17622787Dat klopt Jo BMW maak erg sterke V8 motoren,alleen wil je zoiets aan het draaien hebben dan moet je praktisch alles aanpassen,en bij die Holden hoef je niet veel aan te passen en het draait.
En als Opel ooit V8,s in de Senator A had willen leggen dan waren het misschien wel de Holden blokken geweest,daarom heb ik voor een holden 5l gekozen.(en tevens als souvenir uit de Zandbak)20 maart 2010 om 14:16 #17622788Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970daarom heb ik voor een holden 5l gekozen.(en tevens als souvenir uit de Zandbak)
As het zand uit de bak is, dan heb je een mooi souvenir,:D
waar laat je het heen sturen, Duitsland of Nederland,
uit ervaring schijnt dat nog wel wat euries te schelen.:hmmz20 maart 2010 om 20:04 #17622789Ik laat um naar Rotterdam gaan:
Hi Ben,
Thanks for your email, please see below our costs to send a Pallet Ex Melbourne-Rotterdam, I have included wharf delivery charge however if you are looking at saving costs you are more than welcome to deliver it into the wharf yourself.This rate is to the Port of Rotterdam only.
If you have any questions please do not hesitate to contact me on the below.Cheers Again
EXPORT MELBOURNE-ROTTERDAM (SEAFREIGHT)
Description / Charge Code
Our Fee
OCEANFREIGHT
AUD$215 PER CUBIC METEREXPORT CUSTOMS CHARGES
AUD$95 PER CUBIC METERWHARF TRUCKING
AUD$12042 Days Transit
Chris WrightT : + 61 3 9335 1857
F : + 61 3 9335 2042
M : + 61 (0) 417 00 0087
E : chris@selectfs.com.auVoor 430$=291€ met de huidige dollar koers is ie in Rotterdam,maar aangezien ik niet naar Rotterdam wil gaan,laat ik um liever voor 50/70€ meer thuis bezorgen dat dat ik naar Rotterdam moet rijden en daar wat liggen te zoeken in de haven..
Ik moet nog wat filters en pakkingen enz kopen als reseve en dan komt ie deze kant op,maar ik heb geen haast met die motor aangezien ik toch pas in september tijd heb om um in te bouwen.
21 maart 2010 om 00:06 #17622790origineel gepost door Jo
origineel gepost door m400
origineel gepost door GSE
Dat klopt ook wel een 24V kan wel roken zonder problemen maar van de 1 naar de 2 zal die niet snel doen met brede banden en goed profiel op droog asfalt en dat doet de Holden zonder problemenMaar het probleem met die Opel L6 motoren is dat ze geen koppel onderin hebben en sowieso niet veel koppel 240nm en 270NM bij 4000+ toeren.
@ Jo, je weet zo blijven we bezig. Ik begrijp ook best dat een nieuwe motor betere specs heeft, maar om nou een Opel 3.0 te vergelijken met een 5.0 Holden is echt Appels en Peren. Uiteindelijk is belangrijk wat je er van verwacht. Een BMW 4.4 is gewoom een stuk moderner en zal dus ook meer koppel hebben.
Als je een Holden V8 vergelijkt met een Europese Opel lijn 6 valt je gelijk op dat je die Opel blokjes moet opwinden,ik bedoel dat je ze op toeren moet houden onder de 3000 toeren is der niks loos.
Als je een Holden 5 liter bekijkt dan heb je vanaf stationair lopen,al gelijk een berg koppel beschikbaar als je het gas ook maar aanraakt,185KW tegen 130/135KW en 250NM tegen ruim 400NM is echt te merken.
Die Holden 5 liter met automaat was sneller als een Monza 24V met schakel,
http://www.youtube.com/watch?v=7ChFOzZ-XCoEn als je der een aanhanger achter hangt gaat ie nog bijna net zo hard voorruit als met niks deraan,door het grote koppel.
Dat zijn toch ook appels en peren of niet? Een 3.0 liter vergelijken met een 5.0 liter. Rij eens met een 2.5 of 2.8 of 3.0 liter BMW blok, dan mis je pas koppel onderin.
Ja, maar een BMW V8 4.0 heeft daarin tegen meer vermogen dan de 5.0 Holden, en het koppel is ondanks de 1000cc minder inhoud toch evengoed 400Nm, en de 4.4 zelfs 456Nm. Daarbij zal het verbruik ook minder zijn.
21 maart 2010 om 00:23 #17622791Hmmm, hier is iets niet geod gegaan…
21 maart 2010 om 17:19 #17622792@ Jo, je weet zo blijven we bezig. Ik begrijp ook best dat een nieuwe motor betere specs heeft, maar om nou een Opel 3.0 te vergelijken met een 5.0 Holden is echt Appels en Peren. Uiteindelijk is belangrijk wat je er van verwacht. Een BMW 4.4 is gewoom een stuk moderner en zal dus ook meer koppel hebben.
Klopt de Holdens werden ergens in 66 geintroduceert als V8 blok en zijn net als de chevy 350 blokken iedere paar jaar verbeterd:grotere kleppen hogere compressie andere carby enz enz enz.
De motor die ik heb is maar een primitief lomp zwaar ding met stoterstangen stalen koppen en 1 nokkenas,die motor van mij is in 88 op de markt gekomen als eerste Holden V8 met injectie en ergens in 96 zijn ze verdwenen en vervangen door de LS1 blokken.Die motor van mij is niks speciaals kwa techniek,maar heeft stukke meer power als een Opel 3 liter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.