welke nokkenassen?

Forumindex Forums Techniek Ecotec welke nokkenassen?

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255445
    svenv
      Lid sinds:
      24 October 2010

      welke snelle nokkenassen monteer ik best in een x14xe me orginele klepveren
      mvg sven

      #18108087
      svenv
        Lid sinds:
        24 October 2010

        ik zoek er waarmee ik het minste koppel verlies en geen andere aanpassingen vragen aan het blok mvg sven

        #18108088
        EdGSI
          Lid sinds:
          13 August 2011

          Ik vraag me ook af

          Als je nog mildere nokkenassen erin zet dan dat je nu al hebt , trekt hij dan minder hoog in de toeren en meer laag in de toeren ? (x16xe)

          En als je scherpere nokkenassen pakt. Trekt hij dan ALTIJD minder laag in de toeren?

          #18108089
          axel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Voor een X1.4XE zou ik Dr Schrick 256 graden nemen, maar zoveel winst ga je er niet mee behalen. Setje nokassen, nieuwe distributie riemset en je moet een chip op maat laten maken. Ben je toch al gauw richting de 1000 a 1200 euro kwijt voor maximaal 15PK.
            Kan je beter een Mantzel powerbox nemen en een chip op maat, of een X1.6XE erin laten hangen.

            #18108090
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Denk dat de 262 van dbilas en de 264 van schrick ook nog wel gaan, zijn ook relatief milde assen.
              En deze zouden ook zonder aanpassingen van ecu en / of brandstofdruk kunnen werken.

              Maar goed wat Axel zegt, met een Mantzel Powerbox ben je goedkoper uit.

              #18108091
              svenv
                Lid sinds:
                24 October 2010

                ik begrijp het wel van de powerbox maar
                dat mag niet volgens het regelement
                bedankt voor de info mvg sven

                #18108092
                axel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  262264 graden gaan zeker, alleen het inlaat spruitstuk van de X1.4XE is te small qua diameter voor de hogere toeren (te weinig lucht). Het maximale vermogen gaat niet verder dan 6800rpm met wildere nokken. Wil je hogere toeren maken dan 6800rpm, dan moet je TB’s nemen. Je kan beter kijken naar een K&N paneel filter, grotere gasklep, andere uitlaatsysteem bijv LexmaulSupersprint 4-2-1 spruitstuk.

                  Voor wat voor doeleinden wil je het gebruiken?

                  #18108093
                  svenv
                    Lid sinds:
                    24 October 2010

                    er ligt een cilinderkop op van een x16xe deze kanale zouden iets groter zijn. van aan de gasklep tot filter (sport filter) is een grotere diameter buis gemonteert, en een 4-2-1 uitlaatspruitstuk zit er ook op ik zoek een beetje het zelfde vermoge of iets meer al men x16xe (is voor de autocross)

                    #18108094
                    axel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Wil je juist vermogen onderin hebben of in de hogere toeren?

                      Met andere nokassen verleg je de koppelband, wat er veel later inkomt dan origineel! Met 264 graden nokken ligt je max vermogen rond de 7200rpm en dat houdt hij dan vast tot 7500rpm. Koppel komt er in bij 4500rpm en houdt dit vast tot bijna 7000rpm.

                      #18108095
                      svenv
                        Lid sinds:
                        24 October 2010

                        zo snel mogelijk vermogen en zolang mogelijk:) ben ik miss dan beter af met het orgineel met de gsi nokkenassen te moteren mvg sven

                        #18108096
                        insane31
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 September 2009

                          @svenv wrote:

                          er ligt een cilinderkop op van een x16xe deze kanale zouden iets groter zijn. van aan de gasklep tot filter (sport filter) is een grotere diameter buis gemonteert, en een 4-2-1 uitlaatspruitstuk zit er ook op ik zoek een beetje het zelfde vermoge of iets meer al men x16xe (is voor de autocross)

                          dus je hebt een kop van een X1.6XE op een X1.4XE gelegd? is die nog gevlakt of is die standaard gebleven?
                          als die nog standaard is heb je nu een lagere compressieverhouding,en een lagere compressieverhouding is vermogensverlies

                          #18108097
                          axel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Komt zeker door de grotere verbrandingskamer van de 1.6 kop, dat je een lagere compressie krijgt.

                            #18108098
                            svenv
                              Lid sinds:
                              24 October 2010

                              kop is gewoon gevlakt, denk niet dar er zoveel verschil op zit?

                              #18108099
                              axel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Met andere nokassen komt je vermogen later erin dan nu, anders laat je hem chippen. Bij Unlimited tuning kost het volgens mij iets meer dan 300 euro, chip op maat. of je laat je onderblok opbouwen naar een 1.8, niemand die het ziet ;)

                                #18108100
                                svenv
                                  Lid sinds:
                                  24 October 2010

                                  hmm ga eerst is probere met orginele nokkenassen kijken wat het geeft denk dat chippen op een orginele motor niet veel helpt

                                  #18108101
                                  insane31
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 September 2009

                                    @axel wrote:

                                    Komt zeker door de grotere verbrandingskamer van de 1.6 kop, dat je een lagere compressie krijgt.

                                    inderdaad

                                    #18108102
                                    insane31
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 September 2009

                                      @svenv wrote:

                                      kop is gewoon gevlakt, denk niet dar er zoveel verschil op zit?

                                      wat is gewoon gevlakt? gewoon een keer om hem vlak te hebben of maximaal gevlakt om een hoge compressieverhouding te creeeren?

                                      #18108103
                                      svenv
                                        Lid sinds:
                                        24 October 2010

                                        ik denk dat de verbrandingskamer enkel bij de 8v verschilt en anders kan het echt niet veel verschil hebben
                                        kop is gewoon gevlakt

                                        #18108104
                                        insane31
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 September 2009

                                          @svenv wrote:

                                          ik denk dat de verbrandingskamer enkel bij de 8v verschilt en anders kan het echt niet veel verschil hebben
                                          kop is gewoon gevlakt

                                          reken er maar op dat het bij een 16V ook zo is

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.