Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Welke Nokkenas voor C20NE?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2013 om 15:51 #17255486
hallo,
Ik ben voor m’n C20ne opzoek naar een sportnokkenas. Nu had ik bij DBilas het een en t ander gevonden, maar ik zie door de bomen t bos niet meer..
Het is de bedoeling om ermee op straat te rijden, maar auto rijd wel alleen in de zomer. Wel wil ik zonder al teveel gedoe door de apk komen, maar het is wel de bedoeling een redelijke vermogenswinst ermee te behalen.
Nu zag ik zelf 2 categorieën die me aanspraken, street en sport.
Zelf had ik de volgende gezien:Opel 1,6 – 2,0 8V OHC /Sportnockenwelle
Einsatzbereich: Strasse 1,6 – 2,0 Grad: 280°/276° Ventilhub: 12,0/11,2OF:
14.042.002 Opel 1,6 – 2,0 8V OHC /Sportnockenwelle
Einsatzbereich: Sport Grad: 284° Ventilhub: 12,4Nu zie ik het meeste verschil in de ”ventilhub”, maar in hoeverre kan ik gaan en zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze 2 assen? Auto zal wel gechipt worden (uiteraard op de bank, en geen kant en klare chip), maar dit zal niet meteen zijn maar in verloop van tijd.
Auto betreft een calibra, en wil geen C20xe erin, het is juist de uitdaging om de c20ne zover mogelijk (voor op straat) te kunnen krijgen. Verder is die voorzien van een cold air en is de katalysator vervangen voor een rechte pijp.
Groeten,
Dave
18 februari 2013 om 14:18 #18108774Of iemamd nog andere suggesties qua nokkenas?
18 februari 2013 om 19:34 #18108775Neem de 284 maar.
Wel een beetje zenuwachtig op ut gas maar verder wel te doenOf je moet nog intresse hebben in de motor die ik in de tigra heb liggen.
Heb je alle tuningsdelen in 1 keer liggen die je nodig bent.Driem moet je toch vervangen bij het wisselen van de nokkenas net als de koppakking als je niet de speciale nokkenastool hebt.
18 februari 2013 om 19:55 #18108776@corsaboy wrote:
Neem de 284 maar.
Wel een beetje zenuwachtig op ut gas maar verder wel te doenOf je moet nog intresse hebben in de motor die ik in de tigra heb liggen.
Heb je alle tuningsdelen in 1 keer liggen die je nodig bent.Driem moet je toch vervangen bij het wisselen van de nokkenas net als de koppakking als je niet de speciale nokkenastool hebt.
Zenuwachtig op het gas etc is geen probleem, als het maar een beetje redelijk stationair loopt. Riem is net vervangen, dus die laat ik erop liggen. Gereedschap is ook geen probleem, kan ik via het werk wel regelen. Het blok had ik je over gemaild, maar weetniet of je die al gelezen had..
19 februari 2013 om 06:15 #18108777Stationair wordt ut natuurlijk steeds minder.
Hoe hoger het aantal graden hoe moeilijker stationair.Met de 324 waarmee ik destijds reed had je als stationair toerental ongeveer 1400-1500 rpm nodig.
Anders viel ze uit.
Je hebt mail terug trouwens. Mooi aanbod voor je.
19 februari 2013 om 07:03 #18108778Ja precies als die maar stationair loopt, of t nou 800 of 1100 toeren is maakt me niet uit
29 maart 2013 om 11:34 #18108779Nu loopt die dikke Cali stationair prima!
Mooi spul, dat softwarematig afstellen ;)
31 maart 2013 om 13:36 #18108780Wat wou je er softwarematig aan doen dat een 324 graden nokkenas fatsoenlijk lager stationair gaat lopen dan Marcel beschrijft ?
31 maart 2013 om 13:51 #18108781Ik heb een 284, mijne loopt na de aanpassing mooi 780rpm stationair, ervoor rond de 1000
31 maart 2013 om 14:59 #18108782ik neem aan dat je bij 284 ook andere veren en kleppen nodig hebt?
31 maart 2013 om 15:55 #18108783Heb ik wel ja
2 april 2013 om 11:03 #18108784ik reed met de 324 met alleen versterkte klepveren.
Dat gaat goed tot 8200 rpm.Veel verder moet je met hydraulische stoters niet gaan.
Tot 284 is stationair redelijk bij te stellen op de gasklep.
Die van mij heeft ddv destijds specifiek gemapped alleen stationair was dat niet te doen.
hetzelfde heb ik met mijn charger motor nu..Maar goed een motor wordt bij niet gebouwd om stationair te kunnen draaien.
Vol gas is het beste :thumbQua kleppen hoef je niet perse dingen aan te passen.
Wel is een opfris beurt altijd lekker, dus controle van de klepgeleiders en het opnieuw inslijpen van de kleppen.Versterkte klepveren is wel een must, net als versterkte slepers ook wel lekker zijn..
Dingen willen nog wel eens breken als je er echt vermogen opzet.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.