Welke Nokkenas voor C20NE?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Welke Nokkenas voor C20NE?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255486
    Davebatenburg
      Lid sinds:
      16 February 2013

      hallo,

      Ik ben voor m’n C20ne opzoek naar een sportnokkenas. Nu had ik bij DBilas het een en t ander gevonden, maar ik zie door de bomen t bos niet meer..

      Het is de bedoeling om ermee op straat te rijden, maar auto rijd wel alleen in de zomer. Wel wil ik zonder al teveel gedoe door de apk komen, maar het is wel de bedoeling een redelijke vermogenswinst ermee te behalen.

      Nu zag ik zelf 2 categorieën die me aanspraken, street en sport.
      Zelf had ik de volgende gezien:

      Opel 1,6 – 2,0 8V OHC /Sportnockenwelle
      Einsatzbereich: Strasse 1,6 – 2,0 Grad: 280°/276° Ventilhub: 12,0/11,2

      OF:

      14.042.002 Opel 1,6 – 2,0 8V OHC /Sportnockenwelle
      Einsatzbereich: Sport Grad: 284° Ventilhub: 12,4

      Nu zie ik het meeste verschil in de ”ventilhub”, maar in hoeverre kan ik gaan en zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze 2 assen? Auto zal wel gechipt worden (uiteraard op de bank, en geen kant en klare chip), maar dit zal niet meteen zijn maar in verloop van tijd.

      Auto betreft een calibra, en wil geen C20xe erin, het is juist de uitdaging om de c20ne zover mogelijk (voor op straat) te kunnen krijgen. Verder is die voorzien van een cold air en is de katalysator vervangen voor een rechte pijp.

      Groeten,

      Dave

      #18108774
      Davebatenburg
        Lid sinds:
        16 February 2013

        Of iemamd nog andere suggesties qua nokkenas?

        #18108775
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Neem de 284 maar.
          Wel een beetje zenuwachtig op ut gas maar verder wel te doen

          Of je moet nog intresse hebben in de motor die ik in de tigra heb liggen.
          Heb je alle tuningsdelen in 1 keer liggen die je nodig bent.

          Driem moet je toch vervangen bij het wisselen van de nokkenas net als de koppakking als je niet de speciale nokkenastool hebt.

          #18108776
          Davebatenburg
            Lid sinds:
            16 February 2013

            @corsaboy wrote:

            Neem de 284 maar.
            Wel een beetje zenuwachtig op ut gas maar verder wel te doen

            Of je moet nog intresse hebben in de motor die ik in de tigra heb liggen.
            Heb je alle tuningsdelen in 1 keer liggen die je nodig bent.

            Driem moet je toch vervangen bij het wisselen van de nokkenas net als de koppakking als je niet de speciale nokkenastool hebt.

            Zenuwachtig op het gas etc is geen probleem, als het maar een beetje redelijk stationair loopt. Riem is net vervangen, dus die laat ik erop liggen. Gereedschap is ook geen probleem, kan ik via het werk wel regelen. Het blok had ik je over gemaild, maar weetniet of je die al gelezen had..

            #18108777
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Stationair wordt ut natuurlijk steeds minder.
              Hoe hoger het aantal graden hoe moeilijker stationair.

              Met de 324 waarmee ik destijds reed had je als stationair toerental ongeveer 1400-1500 rpm nodig.

              Anders viel ze uit.

              Je hebt mail terug trouwens. Mooi aanbod voor je.

              #18108778
              Davebatenburg
                Lid sinds:
                16 February 2013

                Ja precies als die maar stationair loopt, of t nou 800 of 1100 toeren is maakt me niet uit

                #18108779
                Unlimited Tuning
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 November 2012

                  Nu loopt die dikke Cali stationair prima!

                  Mooi spul, dat softwarematig afstellen ;)

                  #18108780
                  GlennGSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 August 2007

                    Wat wou je er softwarematig aan doen dat een 324 graden nokkenas fatsoenlijk lager stationair gaat lopen dan Marcel beschrijft ?

                    #18108781
                    Davebatenburg
                      Lid sinds:
                      16 February 2013

                      Ik heb een 284, mijne loopt na de aanpassing mooi 780rpm stationair, ervoor rond de 1000

                      #18108782
                      my ride
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 September 2010

                        ik neem aan dat je bij 284 ook andere veren en kleppen nodig hebt?

                        #18108783
                        Davebatenburg
                          Lid sinds:
                          16 February 2013

                          Heb ik wel ja

                          #18108784
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            ik reed met de 324 met alleen versterkte klepveren.
                            Dat gaat goed tot 8200 rpm.

                            Veel verder moet je met hydraulische stoters niet gaan.

                            Tot 284 is stationair redelijk bij te stellen op de gasklep.
                            Die van mij heeft ddv destijds specifiek gemapped alleen stationair was dat niet te doen.
                            hetzelfde heb ik met mijn charger motor nu..

                            Maar goed een motor wordt bij niet gebouwd om stationair te kunnen draaien.
                            Vol gas is het beste :thumb

                            Qua kleppen hoef je niet perse dingen aan te passen.
                            Wel is een opfris beurt altijd lekker, dus controle van de klepgeleiders en het opnieuw inslijpen van de kleppen.

                            Versterkte klepveren is wel een must, net als versterkte slepers ook wel lekker zijn..
                            Dingen willen nog wel eens breken als je er echt vermogen opzet..

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.