Forumindex › Forums › Techniek › Cih › welke nokkenas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2010 om 18:28 #17740851
ook dat nog :(
14 oktober 2010 om 19:54 #17740852Gewoon degelijk DUITS monteren oftewel, een SCHRICK nokkenas.:vertag
De nokkenas is de geheugenstam van de motor.;)
:thumbup:thumbup:thumbup13 november 2010 om 02:36 #17740853origineel gepost door kiyamizio
komt ook door de 48mm webers met 45mm zou hij eerder op gang komen ben ik van mening!had eerst 45 ben terug gegaan naar 40mm dat rijd rustiger
Is dat op een 2.4?
Groeten
13 november 2010 om 09:34 #17740854op een goed gebouwde 2.4 gewoon 48mm gooien man :thumbup
rijd zelf met een 324graden stok en 48mm throttle bodies
als de nokkenas goed afgesteld is rijd dit super:wub14 november 2010 om 21:37 #17740855Groter is niet altijd beter!
14 november 2010 om 23:03 #17740856origineel gepost door m400
Groter is niet altijd beter!Het gaat erom wat je ermee doet :jerry
15 november 2010 om 17:09 #17740857origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door m400
Groter is niet altijd beter!Het gaat erom wat je ermee doet :jerry
vraag de vrouw maar
15 november 2010 om 19:51 #17740858Dus een 2.4 cih helemaal origineel kan met 40’ers? Voor gewoon weg gebruik.
15 november 2010 om 21:18 #17740859heb dat al wel meer gezien dat ze dat deden,
dus dat gaat15 november 2010 om 22:34 #17740860@ Protech, een 2.4 met 40’ers gaat best, kijk wel even of er 32 mm venturi’s in zitten 30 mm is wel wat klein voor zo’n gietijzeren geweldenaar.
M’n vader z’n slalom auto (een soort westfield-achtige kitcar) heeft een 2400 met een snelle nokkenas en 40 mm Dell’orto’s loopt er als een raket mee!
Trekt vanaf stationair tot iets over de 6000 als een lier :thumbup24 november 2010 om 22:04 #17740861origineel gepost door i200
Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.ik ben blij dat te horen, want die heb ik ook klaarliggen voor mijn 2.4 en was bang dat dan de motor misschien niet meer normaal genoeg stationair zou lopen.
maar gelukkig lees ik nu dus dat dat wel goed komt.dit is de ruigste nokas waarbij catcams voorschrijft dat je de rest origineel kan houden, dus ook hydraulische stoters. veren/ruimelaars.
hoeveel toeren draai je met dit blok? want tot 7000 moet wel goed gaan met hydro stoters.
25 november 2010 om 17:01 #17740862origineel gepost door nick1987
origineel gepost door i200
Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.ik ben blij dat te horen, want die heb ik ook klaarliggen voor mijn 2.4 en was bang dat dan de motor misschien niet meer normaal genoeg stationair zou lopen.
maar gelukkig lees ik nu dus dat dat wel goed komt.dit is de ruigste nokas waarbij catcams voorschrijft dat je de rest origineel kan houden, dus ook hydraulische stoters. veren/ruimelaars.
hoeveel toeren draai je met dit blok? want tot 7000 moet wel goed gaan met hydro stoters.
het stationair draaien ligt ook erg aan de afstelling
mijn vorige blok had een 284 nokkenas, ding liep kats beroerd stationair omdat hij slecht afgesteld was.heb nu een 324 nokkenas ding loopt hardstikke mooi stationair, komt omdat hij door een vakman afgesteld is
25 november 2010 om 20:31 #17740863wat voor sproeier bezetting moet je dan in je 2,4 met 40er weber en 32mm venturi,
2 december 2010 om 18:52 #17740864Om terug on topic te komen: ondertussen zit er een 403° schrick nokkenas in van bij Risse.
Nu de injectie met DTA computer laten afstellen en hij kan ingebouwd worden;)
2 december 2010 om 19:21 #17740865304° bedoel je.
2 december 2010 om 21:59 #17740866bestaan er meerdere rallyfilips in belgië ?
3 december 2010 om 18:01 #17740867origineel gepost door bessy
304° bedoel je.ja, sorry
3 december 2010 om 18:01 #17740868origineel gepost door mr-turbo
bestaan er meerdere rallyfilips in belgië ?Bij mijn weten niet!
3 december 2010 om 21:02 #17740869origineel gepost door rallyfilip
origineel gepost door mr-turbo
bestaan er meerdere rallyfilips in belgië ?Bij mijn weten niet!
Ik ken nogwel een Filip in België die enorm veel met rally bezig is. En ook nogal actief op het web (onderdelen verkopen e.d.)
4 december 2010 om 10:05 #17740870origineel gepost door Protech
origineel gepost door rallyfilip
origineel gepost door mr-turbo
bestaan er meerdere rallyfilips in belgië ?Bij mijn weten niet!
Ik ken nogwel een Filip in België die enorm veel met rally bezig is. En ook nogal actief op het web (onderdelen verkopen e.d.)
ja die met ook wat subaru spul
dus toch 2 ?
4 december 2010 om 19:06 #17740871origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door Protech
origineel gepost door rallyfilip
origineel gepost door mr-turbo
bestaan er meerdere rallyfilips in belgië ?Bij mijn weten niet!
Ik ken nogwel een Filip in België die enorm veel met rally bezig is. En ook nogal actief op het web (onderdelen verkopen e.d.)
ja die met ook wat subaru spul
dus toch 2 ?
Yes that one!
7 december 2010 om 22:22 #17740872Dat is Filip Jacobs uit Landen
7 december 2010 om 22:58 #17740873Die heeft niet “rallyfilip” als nickname in ieder geval, iets met subaru in de naam als ik me niet vergis.
8 december 2010 om 09:03 #17740874ontopic, moet ook nog een fatsoenlijke as voor mijn blok hebben, aangezien deze voor straatgebruik is en ik nu een 308 graden nokkenas heb.
mijn setup:
– 2.4 CIH
– 2.0 kop gevlakt
– 5 bak
– spaghetti spruitstuk + groep A
– 40mm webers (wordt nog 45mm)
– nu nog een nokkenas van 308 graden, merk Enemik rij veel kleine stukjes, dus ook veel met een koude motor, wil dus geen trapblok hebben.
wie weet raad?
8 december 2010 om 21:06 #177408752.0E nokkenas in zetten of eentje van een 1.9E.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.