Forumindex › Forums › Techniek › Cih › welke nokkenas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2010 om 19:54 #17226949
Ik heb net een motor gekocht met volgende spec’s:
opgeboord 2liter motorblok tot 2.4l.
Omega zuigers
bewerkte cilinderkop met 48mm Webers, Groep A uitlaat EN een 324° nokkenas.De nokkenas is te zwaar en zou ik graag vervangen door een rustigere, maar welke zou ik nemen. De motor moet dienen voor zowel straat gebruik als Regularity wedstrijden.
Ik heb al op de Kent site gekeken, maar daar twijfel ik tussen de 293° en 309° nokkenas.
Iemand ervaring met soortgelijke motorblok?
10 oktober 2010 om 21:50 #17740827Voor op straat? De OP244 geeft vermogen van zowat stationnair tot dik 6000 toeren.
Rij zelf met een zelfde motor als jij hebt met een OP264 nokkenas, maar die is voor straatgebruik net wat te wild vind ik persoonlijk.10 oktober 2010 om 22:42 #17740828ik zou een enem p2 nemen.
11 oktober 2010 om 06:48 #17740829origineel gepost door Keesjr
Voor op straat? De OP244 geeft vermogen van zowat stationnair tot dik 6000 toeren.
Rij zelf met een zelfde motor als jij hebt met een OP264 nokkenas, maar die is voor straatgebruik net wat te wild vind ik persoonlijk.Wat versta je onder ‘te wild’ ?
11 oktober 2010 om 09:23 #17740830Onder te wild versta ik dat ie niet mooi genoeg opneemt vanaf stationair, eerst even verslikken en dan pas gaan trekken, en de carbs en ontsteking staan gewoon goed!
En @ js400, er zijn natuurlijk veel soorten nokkenassen, heb zelf de ervaringen met Kent nokkenassen, dus daar kan ik van zeggen wat ik weet :)11 oktober 2010 om 17:29 #17740831Bedankt Keesjr voor de uitleg. Een vriend van me gaf me dezelfde raad dus ga ik een Kent OP244 bestellen. Is de 309°
Groeten
11 oktober 2010 om 17:31 #17740832@Keesjr: Hoeveel vermogen heeft uw motor met diezelfde spec’s?
11 oktober 2010 om 17:31 #17740833komt ook door de 48mm webers met 45mm zou hij eerder op gang komen ben ik van mening!
had eerst 45 ben terug gegaan naar 40mm dat rijd rustiger
11 oktober 2010 om 18:56 #17740834Hoeveel graden is een standaard nokkenas van een 2.0E (heb je de originele kop er nog op?)
Hebben die kent nokkenassen alleen ander timing, of ook meer lift?
11 oktober 2010 om 19:03 #17740835Nokkenas kopen is 1 ding, maar hij moet er nog in ook. Zonder de cilinderkop eraf te halen zal het geen makkelijke klus worden:hmmz
Zal ik daarna ook de Webers opnieuw moeten laten afstellen en voorzien van andere sproeiers?
11 oktober 2010 om 19:09 #17740836ik wil waarschijnlijk ook een kent OP244 kopen voor mijn CIH. heb ook een 2.4 met spaghettie en groep A, met vrij programmerbaar injectiesysteem en DIS bobine. Klopt het dat je voor deze nokkenas vaste stoters nodig hebt? en kun je die ook als complete set bestellen?
11 oktober 2010 om 19:43 #17740837Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.
11 oktober 2010 om 19:43 #17740838origineel gepost door Keesjr
Onder te wild versta ik dat ie niet mooi genoeg opneemt vanaf stationair, eerst even verslikken en dan pas gaan trekken, en de carbs en ontsteking staan gewoon goed!
En @ js400, er zijn natuurlijk veel soorten nokkenassen, heb zelf de ervaringen met Kent nokkenassen, dus daar kan ik van zeggen wat ik weet :)ik ben niet zo’n fan van kent,vaak slechte kwalietijd blanks en hoogte verschil in de nokken.
11 oktober 2010 om 19:53 #17740839origineel gepost door js 400
origineel gepost door Keesjr
Onder te wild versta ik dat ie niet mooi genoeg opneemt vanaf stationair, eerst even verslikken en dan pas gaan trekken, en de carbs en ontsteking staan gewoon goed!
En @ js400, er zijn natuurlijk veel soorten nokkenassen, heb zelf de ervaringen met Kent nokkenassen, dus daar kan ik van zeggen wat ik weet :)ik ben niet zo’n fan van kent,vaak slechte kwalietijd blanks en hoogte verschil in de nokken.
Klopt helemaal John,ik vindt het ook troep.:cry
11 oktober 2010 om 20:11 #17740840wat raden jullie aan?
11 oktober 2010 om 20:19 #17740841origineel gepost door i200
Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.is dit die nokkenas van catcams die op hydrostoters loopt? Die 4600202? Zou je daar iets meer over kunnen vertellen, ook kwa karakteristiek? Zoals ik het van jullie lees is catcams dus een stuk beter als kent cams?
11 oktober 2010 om 20:37 #17740842ik zou alleen geen snelle nokkenas nemen met hydro stoters
als je te veel toerne maakt kan het hydro stotertje het niet bij houden. :odus moet je er een nemen met vaste stoters:D
12 oktober 2010 om 13:24 #17740843origineel gepost door McLambo
wat raden jullie aan?U neemt me de woorden uit de mond:D
Ik heb al gehoord van een Imotec nokkenas uit Duitsland.
Iemand bekent bij dit bedrijf?12 oktober 2010 om 15:59 #17740844dat imotec nog bestaat :o
ben er ooit (12-15 jaar terug) eens geweest, toen was het in ieder geval niet zo veel , ik meen dat ze ook nog eens van naam zijn veranderd ?
de website ziet er in ieder geval nou niet echt uitnodigend en vertrouwenswekkend uit…
13 oktober 2010 om 06:03 #17740845origineel gepost door Ben_M
origineel gepost door i200
Ik rij met een CAT CAMS 312 nokkenas,daar. loopt de motor stationair ook nog super mee.is dit die nokkenas van catcams die op hydrostoters loopt? Die 4600202? Zou je daar iets meer over kunnen vertellen, ook kwa karakteristiek? Zoals ik het van jullie lees is catcams dus een stuk beter als kent cams?
Je moet met een beetje ” snelle” nokkenas altijd vaste stoters nemen.
En even een nokkenas aanbevelen is niet zo eenvoudig, dat hangt helemaal van de motoropbouw af.
Het is meer een samenspel van het geheel.De karakteristiek kun je vinden op de site van Catcams.
13 oktober 2010 om 17:10 #17740846voor een goede snelle nokkenas moet je dit nummer even bellen.
0651501555.zeg maar dat je dit nummer van mij.,john hebt gekregen.
14 oktober 2010 om 06:28 #17740847Op Ebay.de zijn aardig wat setjes van het mer Dbilas te vinden. Iemand daar ervaring mee?
14 oktober 2010 om 09:52 #17740848origineel gepost door McLambo
Op Ebay.de zijn aardig wat setjes van het mer Dbilas te vinden. Iemand daar ervaring mee?dat is allemaal vrij tam spul.
14 oktober 2010 om 11:20 #17740849Ik zou wel eens wat willen leren over welke verschillende aspecten van een nokkenas veranderd kunnen worden, en welk effect dit dan op de karakteristieken van de motor heeft.
Weet iemand misschien een goeie site met leesvoer?
14 oktober 2010 om 15:54 #17740850de nokkenassen van dbilas zijn niet helemaal glad waardoor je meer slijtage kan hebben
als je een dbilas neemt moet je die eerst laten super finishen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.