Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Welke motoren passen er zonder teveel moeite in n rekord e2?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2012 om 21:40 #17212418
Heey
Ik ben sinds vandaag in t bezit van een rekord e2, welke voorzien is van een 20e met carb en een automaat
Nu mijn vraag;
Welke motoren passen er zonder teveel moeite in?
Denkend aan een c20xe 30e c30se of een c26se
En welke bak en aandrijfas kan ik dan gebruiken? Hoeft niet perse een automaat te blijvenDe reden waarom deze motor eruit moet is omdat er bij belasting van de motor een gerammel uit t onderblok lijkt te komen
Marc
8 oktober 2012 om 04:47 #17526713Hey marc
Hoorde al dat ie onderweg naar jou wasHier geld eigenlijk zelfde verhaal
Als bij manta
Je hebt toch leuk blokje liggen past der alleen carter weet ik zo niet en tussenas veranderen8 oktober 2012 om 05:04 #17526712Ey
Ik kan dus evt de 18s steunen gebruiken icm een c20xe?
En als ik dan de getrag 240 eraan knoop, dan zou toch een 5bak rekord as moeten passen?Ahja, ga straks op de brug wel ff meten
De motorruimte is iig ruim genoeg8 oktober 2012 om 05:31 #17526710Steunen is goeie vraag maar die kun je iig nemen van een rekord 1800 die is iig ook geleverd (als ze niet passen) maar daar komt hier wel ant woord op
Kwa as heb je gelijk denk ik
Ja ruimte genoeg idd
8 oktober 2012 om 08:46 #17526731ahaas, daar is het rekordje gebleven dus :P
mooie rammelaar haha
maak dr wat moois van :thumb
als je een getrag 240 neemt, past gewoon de tussenas van een rekord e met 5 bak hier weer op.
let wel op dat je de bak op de goede plekhangt, ivm aslengte.
dus niet te ver naar voren, of achteren.
in samenwerking met een c20xe, zal dat ding dan eindelijk eens van de plek gaan komen !8 oktober 2012 om 11:41 #17526730Eindelijk hef die hij een manta weer hopen dat ie deze klaar maar
8 oktober 2012 om 13:01 #17526728Ahja, de rekord rijd wel lekker en is bij mij in goede handen
Dr komt wss een 2,6 dual ram in
Vanaaf ff bij die motor kijkenHeeft ook maar 150pk maar kan prima op gas ( volgens internet ) en n 6cil klinkt gewoon lekker
Marc
8 oktober 2012 om 14:29 #17526726Gewoon 6 pitter in gooien marc. en deze manta wordt wel hersteld eddy hahaha
8 oktober 2012 om 14:34 #17526725Hoop het henri kekunt dr mooie bak van maken kom binnen kort wel keer an waaien
8 oktober 2012 om 15:49 #17526722morgen de 2,6 halen :)
incl een getrag 240 ( of zal ik de automaat er weer achter hangen? )
alleen waar de bak en motor uit komen weet ik nog niet…dus, welke motorsteunen kan ik gebruiken? welke aandrijfas is nodig? en moet ik het gat waar de schakelpook doorheen komt aanpassen?
Marc
8 oktober 2012 om 16:36 #17526719Gewoon de automaat proberen Marc lekker relax sturen
8 oktober 2012 om 16:44 #17526718Automaat is wel relax
Als je beetje vermogen hebt8 oktober 2012 om 17:45 #17526717Oei oei oei:
Rekord E met 6 cil:
Veren van een Monza Senator nemen Rekord is te zwakRemmen zou ik wel aanpassen ook van een Monza/Senator nemen (beter nog B-Senator spul)
Dus complete veerpoten nemen van een Monza Senator (heb je voor 5 gaats en achter 4 of je moet de achter as van een Commodore C nemen)Radiateur van een Rekord E is mogelijk te klein in de zomer onder extreme omstandigheden (ik zou een grotere nemen B-Senator BV of Monza/Senator)
Automaat bak zou ik van een Monza/Senator nemen aangezien je standaard AR bak een 8 impuls gever nodig heeftals je een AR25 die standaard achter de C26NE zat gebruikt en daar is geen km teller aansluiting voor te vinden.
Verder moet je der cardan as aanspassen met een AR25 bak.
Makkelijker is een Getrag 240,neem dan wel een koppeling van een 30E.
9 oktober 2012 om 08:37 #17526732Als er en 2.0S in ligt is C 20 XE veel te veel werk, hier passt bijna niets.
Je moet ombouwen Motorsteunen, aandrijfas, uitlaat enz.
Is alleen interessant als de rekord en 1.8 s is.
Bij 2.6 geef ik GSE gelijk en die passt er zo in .
Hebben de ombouw in twee dagen gedaan.
Maar als je automaat wil houden moet je die van de 2.6 pakken die van de rekord houd dat niet maar dan moet je ook de elektronika ervan pakken of je neemt en 265 Getrag dan passt ook de aandrijfas.
Hier heb je extra nodig middenkonsole schakel en kabelboom schakel, injektietank niet vergeten , die passt ook van en omega moet je alleen de vulpijp aanpassen.9 oktober 2012 om 15:51 #17526729Ey
Welke motor erin komt, nog geen idee wss de 2,6 maar sluit n v8 ook nog niet uit ;)
Er moet iig snel n andere motor in want de 2.0 is gewoon klaar
Stationair met warme motor geen oliedruk ( lampje brand en metertje geeft ng geen halve bar aan )Moet dus snel een ander hart in
9 oktober 2012 om 20:31 #17526727Iets hoger stationair zetten
9 oktober 2012 om 21:53 #17526724Loopt al 1600 in zn P
Zelfs dan brand t lampjeWel t startprobleem opgelost: startmotor kapot
Mja de 2,6 staat bij mij, zoek nog een paar delen voor de inbouw:
/ rekord e 5bak schakelmechaniek
/ rekord e 5bak aandrijfas
/ rekord pedalen groep voor handbak
/ afdekkap tunnel handbak
/ koppelingskabelOver 2 weken beginnen met de ombouw, eerst ff me corsa rijdend maken
Marc
10 oktober 2012 om 12:03 #17526723Tja dan kant wel eens tyd worden voor ander blokkie
Of lampje der uit halen haha10 oktober 2012 om 16:33 #17526720als de pendalen van een e1 gelijk zijn heb ik wel een set.
11 oktober 2012 om 06:47 #17526716Dat zou mooi zijn
Weet iemand of dat past?
Marc
11 oktober 2012 om 13:20 #17526715V8 past niet fatsoenlijk:
Je stuurhuis is de pain in the ass…En dan moet je echt creatief zijn..Dan moet je echt veel veranderen…
11 oktober 2012 om 17:29 #17526714Ey, v8 word t nie
Word de 2,6
T ging me meer om de pedalengroep ;)11 oktober 2012 om 19:41 #17526709het motortje kan nog wel een poosje mee.
het liep hier al wat lawaaierig, en dat heeft ie overleefd, en overdinkel ook,
dus volgens mij is dit hart niet dood te krijgen :P12 oktober 2012 om 18:34 #17526721Een C30NE! wel even de ophanging verzwaren, maar dan heb je ook wat ;)
24 oktober 2012 om 15:28 #17526711Heb nog een E2 in de sloop, is een handgeschakelde uitvoering en het pedalenspul zit er nog in.
2.6 dualram is een fijne motor, veel koppel en een heel fatsoenlijk verbruik. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.