Welke motoren Manta A

Forumindex Forums Modellen Manta Welke motoren Manta A

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Andre_Ede

Beste Manta liefhebbers,

welke motoren werden er in Nederland in de Manta A geleverd?

Je had 1 versie van de 1.2S, maar je had twee versie’s van de 1.6N en de 1.6S, deze hadden verschillende vermogens, werden alle twee de type 1.6 en 1.6S hier geleverd of slechts 1 vermogen versie’s?

Ik ga er verder van uit dat we in Nederland alleen de 1.9S hadden en niet de 1.9US klopt mijn aanname daarin ?

jethro
      Deelnemer

YEP,….
        De 1.2S, 1.6N, 1.6S en de 1.9S.
        Maar dat was onder insiders wel bekend. ;)
        De US uitvoering was niet in NL, wel in S.
        Let wel: we praten over Opel Manta-A af de Opel fabriek.
        Je had ook nog de wel bekende TE 2800, maar die heeft een andere naam gekregen en derhalve geen Opel meer. ;-)

En nou krijg ik zeker een heleboel die ff hun EI kwijt moeten.
        Kijk maar op het kenteken. ;-)

Andre_Ede

Je begrijpt me vraag niet helemaal, volgens bepaalde wiki sites, zijn de 1.6N en de 1.6S er in twee vermogens versie’s geweest alleen in de Opel gegevens die ik heb vindt ik dat niet terug.

jethro
          Deelnemer

De topic titel is: welke motoren Manta A. ;-)

Klopt, de eerste twee bouwjaren hebben wat meer vermogen, later vanaf 1972/1973 is dat verminderd vanwege de emissie eisen.
            Ja toen al!! ;-)

Je moet niet alles geloven wat op die WIKI sites staat, jan en alleman kan dat naar believen veranderen.
            Ja jij ook. ;-)

snap
            Deelnemer

volgens mij is de manta 1200 niet in NL geleverd,wel in Belgie ;)

Andre_Ede

Ik heb een Nederlandse folder van de A Manta en daar staat de 1.2S gewoon in dus neem ik aan dat die ook daadwerkelijk geleverd kon worden.

Natuurlijk geloof ik niet alles wat op wiki staat anders had ik deze vraag niet gepost :D
                En aangezien die informatie niet in de werkplaatshandboeken van Opel staat vroeg ik het me af.

@jethro wrote:

Je moet ergens mee starten, beter als vraagjes Manta :-)

jethro
                Deelnemer

@snap wrote:

volgens mij is de manta 1200 niet in NL geleverd,wel in Belgie ;)

Wel,…
                  Dat je nog nooit eentje gezien hebt betekent nog niet dat deze niet verkocht zijn, die moet je wel zoeken want wie wou nou met een 1200 in zijn/haar Manta bij de weg. ;-)
                  De Ascona-A waren er meer met de 1.2, zat beetje in de lijn Kadett-C Ascona-A = een sedan, jij begrijpen?
                  Heb zelf nooit begrepen dat je men een 1.6 kocht in plaats gelijk naar de 1.9, was natuurlijk ook een fiscaal geval, sommige landen belasten de grotere motoren kwa inhoud = cc.
                  Wat het verbruik was de 1.9 zuiniger dan de 1.6, heb beide gehad dus………..

snap
                  Deelnemer

@Andre_Ede wrote:

Ik heb een Nederlandse folder van de A Manta en daar staat de 1.2S gewoon in dus neem ik aan dat die ook daadwerkelijk geleverd kon worden.

Natuurlijk geloof ik niet alles wat op wiki staat anders had ik deze vraag niet gepost :D
                    En aangezien die informatie niet in de werkplaatshandboeken van Opel staat vroeg ik het me af.

@jethro wrote:

Weet je zeker dat het een nl folder is,geen belgische?

jethro
                    Deelnemer

@Andre_Ede wrote:

@jethro wrote:

Over de folder…………..
                      In België praten ze ook Nederlands, en laat dan nou net die folder……………………………..
                      In Antwerpen werden ook Opel`s gebouwd, terwijl het eigenlijk Duitse auto`s zijn.

Folder opzoeken, kijken en dan……………………..

:jerry :jerry

Andre_Ede

Op de folder staat General Motors Rotterdam/Antwerpen dus tja dat maakt het nog niet duidelijk

jethro
                        Deelnemer

Denk dat de importeur van o.a. Opel toendertijd in Rotterdam zat, en de Opel`s die men importeerde kwamen uit …………Antwerpen.
                          Waar de drukker van de forder zat zal er wel niet opstaan.
                          Heb zelf ook KILO`S autofolders: Ferrari, Jaguar,Lamborghini, Opel en noem maar op, ook uit de jaren vijftig en zestig.
                          Zal wel eens bij de Opel Manta-A folders kijken of er nog wat bij staat over de drukker.
                          You never now.

Over de 1200 motor.
                          Heb zelf wel enkele Ascona-A gezien met die motor, maar een Manta…..nog nooit.
                          Ja wel via het net cq internet.
                          Gezien dat er een 1.6N was met evenveel pk, dan was die 1200 eigenlijk overbodig.
                          Behalve in landen waar men de auto belaste op motorinhoud oftewel cc.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.