Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Welke motoren Manta A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2014 om 10:15 #17267840
Beste Manta liefhebbers,
welke motoren werden er in Nederland in de Manta A geleverd?
Je had 1 versie van de 1.2S, maar je had twee versie’s van de 1.6N en de 1.6S, deze hadden verschillende vermogens, werden alle twee de type 1.6 en 1.6S hier geleverd of slechts 1 vermogen versie’s?
Ik ga er verder van uit dat we in Nederland alleen de 1.9S hadden en niet de 1.9US klopt mijn aanname daarin ?
30 augustus 2014 om 22:53 #18250821YEP,….
De 1.2S, 1.6N, 1.6S en de 1.9S.
Maar dat was onder insiders wel bekend. ;)
De US uitvoering was niet in NL, wel in S.
Let wel: we praten over Opel Manta-A af de Opel fabriek.
Je had ook nog de wel bekende TE 2800, maar die heeft een andere naam gekregen en derhalve geen Opel meer.En nou krijg ik zeker een heleboel die ff hun EI kwijt moeten.
Kijk maar op het kenteken.30 augustus 2014 om 23:00 #18250822Je begrijpt me vraag niet helemaal, volgens bepaalde wiki sites, zijn de 1.6N en de 1.6S er in twee vermogens versie’s geweest alleen in de Opel gegevens die ik heb vindt ik dat niet terug.
31 augustus 2014 om 02:28 #18250823De topic titel is: welke motoren Manta A.
Klopt, de eerste twee bouwjaren hebben wat meer vermogen, later vanaf 1972/1973 is dat verminderd vanwege de emissie eisen.
Ja toen al!!Je moet niet alles geloven wat op die WIKI sites staat, jan en alleman kan dat naar believen veranderen.
Ja jij ook.31 augustus 2014 om 09:41 #18250824volgens mij is de manta 1200 niet in NL geleverd,wel in Belgie ;)
31 augustus 2014 om 10:11 #18250825Ik heb een Nederlandse folder van de A Manta en daar staat de 1.2S gewoon in dus neem ik aan dat die ook daadwerkelijk geleverd kon worden.
Natuurlijk geloof ik niet alles wat op wiki staat anders had ik deze vraag niet gepost :D
En aangezien die informatie niet in de werkplaatshandboeken van Opel staat vroeg ik het me af.@jethro wrote:
De topic titel is: welke motoren Manta A.
Je moet ergens mee starten, beter als vraagjes Manta
31 augustus 2014 om 16:06 #18250826@snap wrote:
volgens mij is de manta 1200 niet in NL geleverd,wel in Belgie ;)
Wel,…
Dat je nog nooit eentje gezien hebt betekent nog niet dat deze niet verkocht zijn, die moet je wel zoeken want wie wou nou met een 1200 in zijn/haar Manta bij de weg.
De Ascona-A waren er meer met de 1.2, zat beetje in de lijn Kadett-C Ascona-A = een sedan, jij begrijpen?
Heb zelf nooit begrepen dat je men een 1.6 kocht in plaats gelijk naar de 1.9, was natuurlijk ook een fiscaal geval, sommige landen belasten de grotere motoren kwa inhoud = cc.
Wat het verbruik was de 1.9 zuiniger dan de 1.6, heb beide gehad dus………..31 augustus 2014 om 18:16 #18250827@Andre_Ede wrote:
Ik heb een Nederlandse folder van de A Manta en daar staat de 1.2S gewoon in dus neem ik aan dat die ook daadwerkelijk geleverd kon worden.
Natuurlijk geloof ik niet alles wat op wiki staat anders had ik deze vraag niet gepost :D
En aangezien die informatie niet in de werkplaatshandboeken van Opel staat vroeg ik het me af.@jethro wrote:
Weet je zeker dat het een nl folder is,geen belgische?
3 september 2014 om 09:59 #18250828@Andre_Ede wrote:
Ik heb een Nederlandse folder van de A Manta en daar staat de 1.2S gewoon in dus neem ik aan dat die ook daadwerkelijk geleverd kon worden.
Over de folder…………..
In België praten ze ook Nederlands, en laat dan nou net die folder……………………………..
In Antwerpen werden ook Opel`s gebouwd, terwijl het eigenlijk Duitse auto`s zijn.Folder opzoeken, kijken en dan……………………..
:jerry :jerry
3 september 2014 om 10:11 #18250829Op de folder staat General Motors Rotterdam/Antwerpen dus tja dat maakt het nog niet duidelijk
3 september 2014 om 10:30 #18250830Denk dat de importeur van o.a. Opel toendertijd in Rotterdam zat, en de Opel`s die men importeerde kwamen uit …………Antwerpen.
Waar de drukker van de forder zat zal er wel niet opstaan.
Heb zelf ook KILO`S autofolders: Ferrari, Jaguar,Lamborghini, Opel en noem maar op, ook uit de jaren vijftig en zestig.
Zal wel eens bij de Opel Manta-A folders kijken of er nog wat bij staat over de drukker.
You never now.Over de 1200 motor.
Heb zelf wel enkele Ascona-A gezien met die motor, maar een Manta…..nog nooit.
Ja wel via het net cq internet.
Gezien dat er een 1.6N was met evenveel pk, dan was die 1200 eigenlijk overbodig.
Behalve in landen waar men de auto belaste op motorinhoud oftewel cc. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.