Forumindex › Forums › Modellen › Astra › welke motoren doen het goed op LPG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2011 om 21:33 #17239743
Heb nu een Astra G Coupé Z18XE uit 2002 op lpg g3 ,nu 227000 km gelopen
Fijne betrouwbare wagen,krachtige motor,alles erop en eraan en prima comfort,weinig problemen.
ideale situatie zou je zeggen,maar helaas………..
Het is zo dat ik wat te enthousiast ben geweest dus nu met een maandje of 5 vader wordt (geintje natuurlijk,is hartstikke leuk,ben ook erg trots)
vandeweek even wezen passen maar helaas,de kinderwagen met maxicosi past er niet in,we gaan nogal eens naar de camping en hebben dus wel wat bagageruimte nodig maar wil ook niet continu met de Ascona rijden (waar het met lpg tank overigens probleemloos in past en nog ruimte zat overhoud,dat was nog eens een gezinswagen!!!! :thumbup :thumbup :thumbup )
dus nu maar eens rondkijken voor wat ruimers,zoals Astra G station,Astra H station,Zafira A of Vectra C (geen Vectra B,die hebben me teveel last van roest plus dat ik niet ouder wil als 2003/2004)
Nou weet ik dat de Z18xe die ik heb prima tegen LPG kan,de Z16XE ook,maar de Z16XEP schijnt er absoluut niet tegen te kunnen,nou heb je ook de Z14XEP en de Z18XER zover ik begreep,hoe is het daarmee gesteld??
Ik wil in elk geval hoe dan ook Opel blijven rijden,en ook op LPG,dus lastig,want erg dik gezaaid zijn de 1.8 versies niet bij met name de Astra H25 juli 2011 om 19:01 #17901381Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)
Astra H is er in het begin geweest met de Z18XE (oude motor dus) die kunnen nog prima op LPG.
Vectra C is er tot de facelift ook geweest met Z18XE kan dus ook prima.
Zafira A is er ook met Z18XE.Volgens mij kunnen de Z22SE motoren (Zafira A Vectra C tot 2003) ook wel goed op LPG (maar dat weet ik niet 100% zeker)
Nogmaals begin absoluut niet aan Z16XEP – Z16XER – Z18XER motoren op LPG
Een Z14XEP vind ik persoonlijk wat onderbemeten voor een Astra H waardoor je hem meer moet pushen om met het verkeer mee te komen… en dat is met LPG geen handige combi i.v.m. hogere verbrandingstemperatuur en daardoor sneller inslaan van de kleppen.
26 juli 2011 om 09:20 #17901382Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)
Waarom niet?
26 juli 2011 om 10:46 #17901380Ik zelf rijdt een Astra G uit 1999 de 1.6 8V automaat met G3 installatie
nu ongeveer 396.000 op de teller! op naar de 400.00026 juli 2011 om 16:55 #17901383@roysmits wrote:
Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)
Waarom niet?
Omdat deze motoren geen hydraulische klepstoters hebben maar vaste (die moet je dus stellen) dat is in combinatie met een te zachte klepzitting en kleppen een erg ongelukkige combi op LPG
30.000km. kleine beurt
40.000km. cilinderkop revisie
60.000km. grote beurt
80.000km. cilinderkoprevisie
90.000km. kleine beurt
120.000km. grote beurt + koprevisie
150.000km. kleine beurt (d-riem hoeft niet want die gaat elke keer bij de koprevisie al)
160.000km. cilinderkoprevisie
180.000km. grote beurt
200.000km. cilinderkoprevisieIs niet overdreven heb meerdere Astra’s, Vectra’s en Meriva’s gezien met deze interval…
Bij de oude motoren heb je dit niet omdat die er wel tegen kunnen…
27 juli 2011 om 22:34 #17901384Hoe zit het dan met een 2.2 16v en een 2.0 turbo uit een astra G?
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een coupe of cabrio alleen vanwege de vele km zal het wel g3 of diesel moeten worden.Ik rij nu een g 3 deurs uit 2002. 1.6 16v op g3 en dat gaat prima maar ik wil een grotere motor.
Jos
30 juli 2011 om 17:11 #17901385Coupe met 1.8 op LPG is opzich wel fijn… heeft mijn pa ook gehad.
Is niet heel snel maar loopt wel lekker door en is betrouwbaar.
Coupe is Cabrio zijn er ook als 2.2 diesel…
2.2 en 2.0 Turbo kunnen beide op LPG maar ik weet niet 100% of dat probleemloos is… ik denk dat de Turbo sowiezo wel wel kan.
Maar is denk ik wel zeldzaam dus moeilijk te vinden… 1.8 op G3 vind je veel makkerlijker.
30 juli 2011 om 17:14 #17901386@OPC Turbo wrote:
@roysmits wrote:
Z16XEP – Z16XER – Z18XER niet aan beginnen op LPG!!! (echt niet!!! wat ze je ook beloven!!!)
Waarom niet?
Omdat deze motoren geen hydraulische klepstoters hebben maar vaste (die moet je dus stellen) dat is in combinatie met een te zachte klepzitting en kleppen een erg ongelukkige combi op LPG
30.000km. kleine beurt
40.000km. cilinderkop revisie
60.000km. grote beurt
80.000km. cilinderkoprevisie
90.000km. kleine beurt
120.000km. grote beurt + koprevisie
150.000km. kleine beurt (d-riem hoeft niet want die gaat elke keer bij de koprevisie al)
160.000km. cilinderkoprevisie
180.000km. grote beurt
200.000km. cilinderkoprevisieIs niet overdreven heb meerdere Astra’s, Vectra’s en Meriva’s gezien met deze interval…
Bij de oude motoren heb je dit niet omdat die er wel tegen kunnen…
Die klepzittingen en kleppen kun je vervangen met spullen van een hardere metaal.
Heb ik ook gedaan met mn C1.6NZ blok
Rik ;)
31 juli 2011 om 15:20 #17901387Ja, en dan nog gebeurt het weer helaas… hebben wij (in samenwerking met het revisiebedrijf ook geprobeerd) maar toch ging het telkens weer mis… gewoon een ellende op LPG die nieuwe motoren…
Ik ben best iemand die het voordeel van LPG ziet maar niet bij de nieuwe type Opel motoren…
23 augustus 2011 om 10:34 #17901388ben alweer even verder wezen kijken,zat eerst nog naar een ander merk te kijken ,volvo v40 van 2003/2004,maar die hadden op lpg meestal zo’n 250.000 tot 400.000 km gelopen (dus als je er eentje vindt met niet teveel km’s kan je daar dus nog een hele tijd mee doen!!)
Maar heb in principe niet zo’n haast,volgend voorjaar heb ik m pas echt nodig.Komt er daarentegen iemand met een leuk bod voor de coupé,dan ga ik eerder switchen.
Denk wel dat het een Zafira gaat worden,die vindt je zat op G3 met 1.8 motor.
Trouwens,echt concreet heb ik nog niet gelezen dat de 1.4xep niet tegen gas kan,is dit wel zo??
Die zie je immers ook vaak genoeg staan.Ben geen wilde rijder,voor de coupé hadden we een G met X16SZR motor op gas en die was voor ons snel zat.23 augustus 2011 om 10:38 #17901389die zijn er niet al te veel.
de Z14XEP is een heel andere motor als de rest.
de Z14XEP is een ketting motor, best kans dat ie dat wel aan kan hoor…
Willem
23 augustus 2011 om 10:56 #17901390dus maar ns goed uitzoeken,want dan wordt de keuze al wat ruimer,is die weer verwant aan de 1.2 16V corsa motor?? want das ook een blokje met een ketting
23 augustus 2011 om 10:57 #17901391Jup.
Willem
4 september 2011 om 10:52 #17901392@wim-v6 wrote:
die zijn er niet al te veel.
de Z14XEP is een heel andere motor als de rest.
de Z14XEP is een ketting motor, best kans dat ie dat wel aan kan hoor…
Willem
Ik heb ook deze motor (astra h), gas is door erkent bedrijf ingebouwd (aisb baarlo),hun ervaringen met deze motor op gas was prima.
De installatie is met de 70.000km erin gekomen en nu met 100.00 nog goed,
maar het blok tikt wel als stationeer loopt dan lijkt hij net op een oude diesel,maar zodra je gas geeft/gaat rijden dan is het getik over.Weet iemand hoe ik dat getikt kan wegkrijgen?misschien andere olie erin dikker/dunner?iets met de kleppen?4 september 2011 om 21:47 #17901393Jup meestal ketting spanner gammel. (let op, dit word meestal veroorzaakt door verkeerde of te weinig ververste olie, voor deze motor is de juiste olie, en liever eerder als te laat onderhoud heel belangrijk, ga niet met longlife termijnen verversen bij deze blokkies)
zou er wel naar laten kijken, als ie van tijd springt dan is het ook klaar, dure reparatie.
Willem
12 september 2011 om 19:09 #17901394ben er nog niet uit,mn gevoel zegt,gaan voor de zafira,maar die is eigenlijk groter dan ik echt nodig heb.
Blijft over een Astra H.
Met een Z18XE komen ze bijna niet voor in station op LPG maar de 1.4 best vaak.
Maar kan eigenlijk nergens concreet vinden of dat dan wel goed gaat.Blijf toch een beetje huiverig… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.