welke maat winterbanden onder vectra c 3.2 v6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum welke maat winterbanden onder vectra c 3.2 v6

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    johan1979
    Deelnemer

hallo,

ik wil misschien winterbanden kopen voor onder de vectra.
      nu heb ik een bandenmaat van 225/50/17
      welke maat winterbanden zou ik er onder kunnen zetten?

gr. johan

C00kie
      Deelnemer

Hoi Johan,

De minimale velgenmaat voor V6 is 16 inch ivm remklauw echter is dit wel afhankelijk van model velg. Als het goed is staan de correcte maten van banden voor jouw type ook op een sticker aan de binnenkant van de brandstoftankklep. Voor zover ik het weet zou er origineel 215/50/R17 op horen.

Andere maat die je zou kunnen gebruiken is 225/45R17. Deze zijn vaak goedkoper dan de standaard maat. Heb altijd op Nokian banden gereden er zeer tevreden geweest over de eigenschappen van die band in de winter en voor een goede prijs.

Inmiddels een set op marktplaats gekocht met Continental 225/45R17 dus ben benieuwd hoe dat gaat rijden.

Groet Tom

CJX
        Deelnemer

Ik heb op mijn originele 17 inch executive-velgen Fulda winterbanden liggen in de maat 215/50R17.
          Dit is de originele maat voor 17 inch velgen onder een Vectra-C.
          225/45/17 past inderdaad ook, maar vult je wielkasten net iets minder, en geeft iets afwijking op je teller.

( Voor de zomer 225/45R18. Michelins op mijn speedline velgen. )

johan1979
          Deelnemer

hey mensen,

dan ga ik even kijken of er wat te vinden is en wat de kosten zijn.
            moet je speciaal de a merken hebben of zijn de b merken tegenwoordig ook goed met winterbanden.

johan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.