Welke maat luidsprekers dashboard "Ascona C"

Forumindex Forums Modellen Ascona Welke maat luidsprekers dashboard "Ascona C"

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241959
    nriffi
      Lid sinds:
      28 September 2011

      Welke maat luidsprekers kunnen er in het dashboard van een Opel Ascona C ( bj 1986) ingebouwd worden.

      Ik heb me al laten vertellen dat het om een ovaal luidspreker gaat, maar kan nergens de maten terug vinden om er een setje te kopen..

      Alvast bedankt,

      #17924710
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Diameter 4×6 inch

        1 nadeel, je moet rekeninghouden met de inbouwdiepte. Magneet mag niet teveel uitsteken :) (lees: 4~5cm MAX vanaf montage punten)

        ps, wie ben je? waar kom je vandaan? stel je eens voor joh!

        #17924711
        nriffi
          Lid sinds:
          28 September 2011

          Hi Aapje;)

          Allereerst wil ik je bedanken voor je snelle antwoord, Dit zal mij zeker helpen ( mijn dank is groot)

          ps: Ben hier zeker niew! en heb kunnen zweren dat ik al een post had geplaats om me zelf voor te stellen alvorens ik deze topic ben gestart ;)

          Nevertheless, hier nogmaals een poging ;)

          Ik ben Nabil Riffi en woon in Rotterdam , ben 33 jaar oud, hobby’s: auto’s, auto audio/video navi inbouwen, computers, mijn kinderen en nog veel meer. lekker van t leven genieten!

          Ben since 2 weken de trotse bezitter van een in top staat verkerende “net ingevoerde” Ex belg” ;) Opel Ascona 1,6 Diesel sedan van ‘t jaar 1986.

          Zodra ik in de gelegenheid ben om foto’s te maken zal ik deze uiterraard met jullie allen delen.

          Groetjes.

          Opel forum is :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

          #17924712
          Aapje
            Lid sinds:
            1 January 2009

            Nog een 1.6D o/ Woot! :D

            #17924713
            pizza
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2006

              wat je ook kunt doen is de oude luidsprekers er uit te halen.
              moet toch gebeuren omdat je ze vervangen wil.
              als ze er uit zijn heb je de exacte maten.

              #17924714
              nriffi
                Lid sinds:
                28 September 2011

                Je zal het niet geloven! maar er heeft nooit een radio en of speakers in de auto gezeten:) :hmmz crazy ! 25 jaar zonder muziek in de auto :)

                vreemd genoeg niet eens een radio voorbereiding! Moet zelf alle de bedrading trekken!

                Heb gellukig de originele elek. schema van de ascona kunnen bemachtigen :vertag ( heb de ascona vraagbaak gekocht) en zal denk ik de komende weekend lekker alles op mn gemakje loshalen om kabels door te trekkken, en deze dan van een Iso stekker te voorzien.

                #17924715
                nriffi
                  Lid sinds:
                  28 September 2011

                  Heb een iso stekker aangesloten en het mooie is dat ik de nodige 3 draden zo kon aftappen van t’ Klokje

                  Deze had namelijk : Continu +, Geschakelde +, en de massa ;)

                  Scheelde veel werk:)

                  Groetjes,

                  Nab

                  #17924716
                  Nybra
                    Lid sinds:
                    10 January 2011

                    @nriffi wrote:

                    Heb een iso stekker aangesloten en het mooie is dat ik de nodige 3 draden zo kon aftappen van t’ Klokje

                    Deze had namelijk : Continu +, Geschakelde +, en de massa ;)

                    Scheelde veel werk:)

                    Groetjes,

                    Nab

                    Nu zou ik wel even kijken of het klokje werkt, bij mij was de radio wel voorbereid, ook via het klokje, maar t klokje werkt niet. Waarschijnlijk omdat de radio teveel stroom vraagt.

                    #17924717
                    Aapje
                      Lid sinds:
                      1 January 2009

                      Nybra, bij jou zijn zeker de blauwe doorknijpklemmen gebruikt? Je draad naar het klokje is waarschijnlijk gewoon gebroken dan :)

                      #17924718
                      nriffi
                        Lid sinds:
                        28 September 2011

                        Hi Nybra,

                        Bij mij werkt t klokje gewoon naar behoren!

                        I agree with Aapje ! waarschijnlijk is er een draadje los of je hebt de constante = en de geschakelde + omgedraait ;) waardoor t klokje pas geactiveerd word als je contact aan staat.

                        Groetjes
                        :puke

                        #17924719
                        Nybra
                          Lid sinds:
                          10 January 2011

                          @Aapje wrote:

                          Nybra, bij jou zijn zeker de blauwe doorknijpklemmen gebruikt? Je draad naar het klokje is waarschijnlijk gewoon gebroken dan :)

                          idd doorknijpklemmen, en het klokje werkt nooit. Dus mischien maar die kabels natrekken.

                          #18548545
                          Daan De ruiter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 November 2023

                            Hallo mijn naam is daan ik heb net een opel ascona c (bj 1986 ) gekocht ik had een vraagje ik wou andere speakers in het dashboard plaatsen de maat weet ik alleen hoe krijg ik het dashboard gedemonteerd of hoeft dat niet het lijkt mij van wel ik hoor graag van jullie !! :-)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.