Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Welke LPG installatie voor Ljetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2010 om 16:12 #17656047
origineel gepost door Ghanz
he he.. ckad is wakker :Pstel.. je rijd diesel.. tank leeg = probleem
stel.. je rijd benzine. tank leeg = probleemWAAROM DAN NIET MET LPG… TANK LEEG = PROBLEEM
??????????????
ik heb hier de hele benzine meuk er af geknikkerd. A die substantie is veel te duur, en B tank leeg is leeg, bij diesel, bij benzine, en dus ook bij gas.:puke wat kunnen sommigen moelijk doen ;)
een emmertje gas neem je minder makkelijk mee ipv n emmertje benzine :jerry:jerry
en niet overal kan je gas tanken als je zonder staat =(
rij iig met 1 auto ook aleen maar op gas14 april 2010 om 16:54 #17656048AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geweldige reacties, waarvan vele zeer duidelijk beschreven :fy1 :D
Dacht met die persoon, die me G3 wilde aanboren,
het wel goed zou zitten, maar ik lees hier, euh..geen van allen G3 :oTja wat mot ik dan met G3, als die bolides van jullie
vrolijk of zeg maar storingsvrij met G2 het land door huppelen :D:thumbupWe moeten dan maar overgaan voor die simpele techniek,
idd stukken goedkoper is en makkelijk te ‘onderhouden’.:thumbupNu nog ff brainstormen hier, gaan we actief verder met beide Monza’s,
vrouwlief kan goed met de A1….., dan gaat er LPG in de A1.Many t(h)anks……………….LPG :D :D :D
grtz :wors
14 april 2010 om 20:18 #17656049nou ronnie, succes met het uitpuzellen.
15 april 2010 om 09:18 #17656050AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier dan de legpuzzel zoals ik die voor ogen zie :D
benzine prijs 95 – 98 € 1.60 – € 1.70 per liter
LPG prijs tussen de 60 en 70 eurocent per liter [gem 65 cent]
Gebruik en km-rage van ongeveer 10.000 km per jaar.Benzine ============G2 installatie===============G3 installatie.
€ 1,60 per L============€ 0.65 per L==============€ 0.65 per L.
10.000km per jaar=======10.000km per jaar=========10.000km per jaar
1200L benzine==========1600L LPG==================1200L LPG.
verbruik 1:8===========verbruik 1:6===============verbruik 1:8
kosten brandstof
kosten brandstof
kosten brandstof
per jaar € 1900
per jaar € 1040
per jaar € 780bij een km-rage van 10.000 km
benzine: 1900 euro
G2 : 1040 euro [installatie met een jaar terug verdiend]
G3 : 780 euro [installatie is duurder, maar wel met 15000km terug verdiend
doordat je minder vaker tankt dan bij G2]btw: dit is maar een voorbeeld berekening,
waar een ander ook wat aan hebben kan om er iets of niets mee te doen :DZo, nagel me daar niet mee vast, maar de berekening geeft wel
aan dat G3 op den duur een kwart goedkoper is dan een G2.
daarmee wel uitgaand dat je wagen op G3 kan rijden.
Dus die vraag gaan we stellen aan een erkend installateur :hmmz:Dgrtz ;)
15 april 2010 om 09:48 #17656051We wachten in spanning af. ;)
G3 zou ik eerder 1 op 7 tellen. Je hebt wellicht wat meer verbruik t.o.v. benzine.
@commodore_gse_72 emmertje LPG halen wordt idd moeilijk. Daar heb je een punt.:thumbup
15 april 2010 om 09:51 #17656052ik zit met g2 op 1 op4 / 1 op 5
15 april 2010 om 11:06 #176560531 op 5 haal ik gemiddeld net niet met en 30E met verdamper systeem,maar het gaspedaal gaat wel vaak naar de bodem,ik probeer niet mileu bewust te rijden.
15 april 2010 om 12:51 #17656054monzaron hou er rekening mee dat een g3 met benzine start…
in je kostenberaming haha….zou gewoon voor g2 gaan…lekker simpel…geen poeha..
15 april 2010 om 13:02 #17656055Hier thuis staan ook alle auto’s op LPG met het oude systeem;)(3). Geen problemen mee of backfires en mja vermogenverlies mss bij de hoge toeren en bij topsnelheden rijden maar dan zet je hem zo even over op benzine.
G2 heeft wel soms de gevoeligheid bij plots afremmen en ontkoppelen dat die kan stilvallen,maar dat los je dan meestal op met de lucht te regelen dat die niet rechtdoor de filter invliegt.
15 april 2010 om 13:09 #17656056AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben inmiddels bij 3 Lpg installateurs geweest,
de prijzen G2: liggen hier tussen de 11 en 1200 euries
hierbij dan de prijzen G3: bij 2 installateurs 1900 euro,
met een erkend systeem, incl gasvul opening achter kentekenplaat,
wil die plastic dop niet in zicht hebben.bij 1 installateur 1500 euro, :o
daar wordt er een G3 systeem ingebouwd,
die geen type goedkeuring heeft in NL, maar wel gebruikt mag worden.:hmmzHet advies luidde, beter G3 installeren, vanwege kans op…….je raadt het al :D
2 van de 3 installateurs hadden ervaring met onze Opels en G2,
waarvan er 1 zei,
dat de kans op backfire het grootst is bij een automaat.
En de ander zei weer, dat een extra klep ook geen garantie geeft op behoudt van de LMM.nummer 3 installateur, was duidelijker in het geven van uitleg,:thumbup
net wat jullie zeggen, bougiekabels en bougies in ‘vorm’ houden
dan kun je met een G2 redelijk lang en goed ‘schadevrij’ rijden,
dat systeem kostte bij hem 1100, terwijl G3,
waar hij persoonlijker veel meer om gaf bij onze Opels,
maar 1500 kost incl 2 jaren garantie.:hmmzgrrrrrrrtz :D
15 april 2010 om 14:47 #17656057:agentje krijgt nooit G3 op kenteken omdat je motor niet aan die eisen voldoet
en het is een lul verhaal dat je meer kans op terugslag heb bij een automaat, 90% van mijn auto’s zijn automaat en ik heb het niet15 april 2010 om 15:01 #17656058mijn hele g2 gas set koste me 450 euro
goedgekeurde tank kunnen lenen voor het rdwen toen stond het netjes op kenteken
15 april 2010 om 15:14 #17656059AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door boyanka
:agentje krijgt nooit G3 op kenteken omdat je motor niet aan die eisen voldoetWil ik G3 op kenteken, huh, das nie interessant :hmmz:D
en het is een lul verhaal dat je meer kans op terugslag heb bij een automaat, 90% van mijn auto’s zijn automaat en ik heb het niet
90% van je auto’s zijn automaat en Ljetronic,:hmmz
maar je kan er maar 1 tegelijk rijden, dan heb je zeer weinig kans ja ;)ennuh…. zuig dat verhaal niet uit mijn eigen duim,:D
het waren de woorden van een erkend installateur,:hmmz
niet dat ik daar waarde aan moet gaan hechten,
maar vond het wel knap dat ie dat gegeven erbij voegde,
want hij was niet op de hoogte dat ik een automaat had.
Ik stond daar om dat ff aan te horen, hoe durft ie het, hé :D :Dgrtz :wors
15 april 2010 om 15:17 #17656060AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door commodore_GS_72
mijn hele g2 gas set koste me 450 euro
goedgekeurde tank kunnen lenen voor het rdwen toen stond het netjes op kenteken
kijk, dat zijn prijzen je was vindingrijk erbij :jerry
grtz :thumbup
15 april 2010 om 15:50 #17656061tja dat “lenen” van een tank. is een oud trucje om de kosten te drukken :P
15 april 2010 om 21:13 #17656062Wat houdt die 2 jaar garantie in???
euro 1500,- voor een G3 is niet te veel. :thumbup
Heb je toch een mooi geregeld systeem erin.
15 april 2010 om 21:19 #17656063gas is om op te koken…
:P:P
15 april 2010 om 21:54 #17656064;)dat 90% van mijn auto’s automaat is/was wil nu niet zeggen dat ik er nog zoveel heb staan maar 90% van mijn gereden autos was/is automaat.
15 april 2010 om 22:17 #17656065AnoniemLid sinds:
1 January 19702 jaar garantie op het LPG systeem, hé ;)
heb je probs, leuk terug komen, sta je met lpg problemen in het buitenland, dan heb je de anwb of wie dan ook nog. :D
denk dat het bij een ander ook niet anders is :mad:G3 voor 1500, eigenlijk maar 1400,
maar door aanpassingen tankdop achter nummerplaat 1500.Het systeem komt uit..?..?..?…..en waar geen typegoedkeuring bij is,
bij evt omkeuren krijg je geen g3 maar gewoon LPG, op de papieren.de meeste G3 rijders in NL hebben een Prins systeem in hun wagen,
en die zijn flink duurder, …..volgens die installateur :hmmzmorgen heb ik nog een adres, G3 voor 1600 , all incl, ff vragen welk
syteem die heeft, was ik laatst vegeten te vragen :(grtz ;)
15 april 2010 om 22:19 #17656066AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door boyanka
;)dat 90% van mijn auto’s automaat is/was wil nu niet zeggen dat ik er nog zoveel heb staan maar 90% van mijn gereden autos was/is automaat.en al die 90% waren Ljetronics ;)
15 april 2010 om 23:09 #17656067L-jetronic-LE-Jetronic-Motronic-LU-jetronic zijn allemaal hetzelfde kwa basis leg de pomp/injectors lam en zorg dat der LPG in de cilinders komt en de zaak loopt.
Als je zelf niet weet wat L en LE en Motronic inhouden moet je niet reageren alsof die LPG inbouwer god is en Boyanka in dit geval de dommerik,want iedereen die een beetje weet wat L-jetronic is zal Boyanka 100% gelijk geven,net als dat automaat verhaal,dat is ook te zot voor woorden,net alsof een backfire weet dat ie in een automaat motor moet ontploffen en niet in handbak motor,die blokken zijn 100% identiek het L-jetronic systeem op een automaat is 100% hetzelfde met de schakel,alles is hetzelfde,een handbak motor is gelijk aan een automaat (op dat lagertje in de krukas na).
16 april 2010 om 07:03 #17656068AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar issie weer :thumbdown
Ik heb niemand uitgemaakt voor dommerik, waar haal jij dat vandaan, Ben :fy1
Als Bojanka had aangegeven dat alle 90% van die wagens
met Ljetronic waren uitgevoerd, daar waar het HIER om gaat,
dan was het verhaal DUIDELIJK geweest,
maar schijnbaar lees jij dat, wat voor jou belangrijk is. :mad:En nogmaals, die installateur zei het met z’n eigen woorden,
zonder te weten dat ik een automaat had,
tis wel een bedrijf met veel werk.
dus, wat zou deze man eraan hebben om mij zo’n verhaal te vertellen.:hmmzIk ben voorlopig de dommerik, die door dit soort verhalen
nog niet weet welk systeem GOED en VEILIG is voor mn Monza.:D :Dgrtz ;)
16 april 2010 om 08:43 #17656069Was niet bedoelt om lomp over te komen,maar het is onzin dat L-jetronic niet goed op G2 gaat,en wat het verschil tussen een schakel en een automaat is kwa backfires….die link kan ik niet leggen.
16 april 2010 om 08:48 #17656070ik heb een calibra (c20ne) en omega c20xev gereden op verdamper.
Binnen twee weken een c20xe. Bevalt prima. nooit backfire gehad.
16 april 2010 om 09:05 #17656071Ron ga niet liggen te klote en liggen te tellen neem gewoon een OMVL90 verdamper en een 80L tank en sluit de injectoren af plaats een backfire klep en vernieuw voor de zekerheid je bougie kabels en stel je ontsteking voor de zekerheid met een lamp af en je hebt een probleemloos systeem want simpel en betrouwbaar is.
G3 schiet je niks mee op en is maar onnodig duur en je hebt er geen voordeel mee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.