Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Welke LPG installatie voor Ljetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2010 om 20:34 #17219939AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welke LPG installatie voor Ljetronic
Lees veel over verschillende lpg systemen,
maar volgens info van een monteur,
is G3 het veiligste voor onze blokken :hmmzgaan we over naar zeg maar G2, dan zal de kans
op een backfire kunnen toenemen, ook evt met
toevoeging van een ‘extra klep’ :hmmzVraag je weer aan een ander, dan is het weer pfff, ja zeg het maar :wors :wtf
De interesse is er nu, aangezien we een
keuze moeten maken, of de A1 in de verkoop,:mad:
of we doen er een LPG installatie in.:hmmzDoor de aankoop en het gebruik van de A2 krijgen we minder tijd voor de A1,
Het zou zonde zijn, om deze A1 achter gesloten deuren te houden.:mad:Dus andere optie is om er een Lpg installatie in te laten bouwen,
om er dan een daily wagen van de maken,
en dat er dan kmters gemaakt gaan worden :jerrymaar welke :hmmz:hmmz
grtz :thumbup
12 april 2010 om 21:34 #17656023Gewoon het goedkoopste derin ouder verdamper instaltie is prima,backfire klep er tussen en klaar.
Verbruikt wel iets meer en heeft wel iets minder vermogen maar is wel simpel en goedkoop te maken en vrij betrouwbaar.13 april 2010 om 07:05 #17656024origineel gepost door MonzaRon
Welke LPG installatie voor LjetronicLees veel over verschillende lpg systemen,
maar volgens info van een monteur,
is G3 het veiligste voor onze blokken :hmmzgaan we over naar zeg maar G2, dan zal de kans
op een backfire kunnen toenemen, ook evt met
toevoeging van een ‘extra klep’ :hmmzVraag je weer aan een ander, dan is het weer pfff, ja zeg het maar :wors :wtf
De interesse is er nu, aangezien we een
keuze moeten maken, of de A1 in de verkoop,:mad:
of we doen er een LPG installatie in.:hmmzDoor de aankoop en het gebruik van de A2 krijgen we minder tijd voor de A1,
Het zou zonde zijn, om deze A1 achter gesloten deuren te houden.:mad:Dus andere optie is om er een Lpg installatie in te laten bouwen,
om er dan een daily wagen van de maken,
en dat er dan kmters gemaakt gaan worden :jerrymaar welke :hmmz:hmmz
grtz :thumbup
Ron??
Niet wegdoen joh de A-1!!
Dat is de mooiste die je hebt van de 2:jerry
Nee joh grapje……Maar ik zou hem niet wegdoen tenzij er
goed voor betaald word, want er zit toch bloed zweet en tranen in deze wagen.13 april 2010 om 08:34 #17656025:hmmzik weet niet naar welke lpg inbouwer je gaat maar G3 is het slechtste voor motoren, reden je zit op benzine te starten dus je verarmd je olie met benzine en vervolgens ga je over op lpg. dus alleen lpg en dan heb je ook geen verdunning/verarming van je olie
13 april 2010 om 10:19 #17656026Ik heb ook al e.e.a. bekeken en ik vind die standaard mengstukjes ook niet alles. Daarom ga ik eerst over naar vrij programmeerbare injectie (computer e.d. ben ik nu pas aan het maken) dit lopend maken op benzine en daarna dampgasinjectie erop. (Als ik nu maar eens wat meer tijd daarvoor had!!!!!!)
Kijk hier maar eens:
dampgas injectieIs wel wat duurder maar je kan er ook mooi mee spelen. Een vriend van mij heeft inmiddels zijn bmw hiermee uitgerust en dat loopt helemaal perfect (inmiddels 2 jaar). Hij heeft zelfs de gehele benzinetank eruit gehaalt.
Er zullen altijd mensen zijn die dit onzin vinden of die een mengstukje veel beter vinden. Zelfs profesionele LPG inbouwers weten soms niet wat het juiste en goed werkende systeem is. Zeker niet voor de oudere auto’s.
13 april 2010 om 10:50 #17656027Mengstuk heeft als enig groot nadeel dat het de luchtoevoer enorm afknijpt,waardoor je bovenin geen vermogen meer hebt of anders gezegd merkbaar minder als zonder mengstuk.
Verder is verdamper en mengstuk een redelijk simpel en betrouwbaar systeem.
13 april 2010 om 11:50 #17656028AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben al blij dat er een discussie op gang komt mbt het LPG gebeuren :thumbup
Net wat Wil al duidelijk aangeeft,
de ene installateur zweert bij dit en de ander bij dat, pffff :thumbdown:thumbdown:thumbdownWaar ik ben geweest, was er 1 met 30 jaar ervaring,
zegt tegen mij in het kort, heb je Ljetronic, dan G3 de betere,
vanwege de gelijkmatige inspuiting van de brandstof bij de injectoren :hmmz
Is wel duurder, maar zelfs dat verschil verdien je terug,
G3 rijdt veel zuiniger als bijv G2,
maar het belangrijkste vond hij die backfire, vandaar de G3.(als ik iets verkeerd typ ff corrigeren graag);)
Had ook wel goedkope installaties, zei die,
maar geeft daarbij geen garantie, vanwege het ‘backfire’ gevaar
bij de Ljetroincs, zelfs met een extra klep erbij is geen garantie,
dat je systeem ongeschonden blijft van ‘storingen’ :fy1
(sorry van die smiley, maar zo moest ik het aanhoren, ahum)Bel ik hier een grote LPG boer op, in Rijssen, met een bekende naam,
zegt die, nee joh, gewoon G2 erin, of beter gezegt, het oude syseem.
nou dan snappen jullie het misschien wel ,
maar voor mij als klant wordt het dan abacadabra. :DVoor mij, euh voor de 30E moet er een goed betrouwbaar systeem in,
anders voor mij in deze wagen geen LPG.:worsOver de prijs wil ik het nog niet eens hebben,
ik wil bijv voor 500 minder geen sh*t onder m’n kap krijgen :o:DDaarom deze topic, om te proberen, met die Ljetronic ervaringen,
uit te vissen, welk systeem goed is, ook voor langere duur,
waarbij jarenlange of km lange en storingvrije ervaringen hier mede zeer op prijs wordt gesteld :worsthnx alvast :wors
13 april 2010 om 12:29 #17656029origineel gepost door GSE
Mengstuk heeft als enig groot nadeel dat het de luchtoevoer enorm afknijpt,waardoor je bovenin geen vermogen meer hebt of anders gezegd merkbaar minder als zonder mengstuk.Verder is verdamper en mengstuk een redelijk simpel en betrouwbaar systeem.
Helemaal mee eens, simpel en betrouwbaar. :thumbup
13 april 2010 om 13:07 #17656030:agentals je terugslag krijgt staat of je ontsteking niet goed of je mengsel is te arm. ik heb altijd op lpg gereden (nu nog) zowel met de 4 cil, 6 cil en 8 cilinder en heb 1x een terugslag gehad omdat m’n verdamper kapot was. bij normaal onderhoud heb je nooit geen problemen
13 april 2010 om 14:08 #17656031kachel al zon kleine 3 jaar met g2 in combinatie met een 3,0e
heel soms wel eens n backfire maar dankzij de backfire klep blijft mn luchtmassa meter heel
lekker simpel is het systeem dus als er wat is heb je het ook gauw genoeg gevonden !13 april 2010 om 14:26 #17656032En naast je backfire klep, kan je de slangenklem van je inlaatslang ‘net aan’ zetten, heb je een backfire dan klapt je slang er van tussen en blijft je LMM heel.
Daarnaast regelmatig de boel afstellen (ik doe dat 2x per jaar, een keer voor de winter, en een keer voor de zomer) en zeker niet al te zuinig arm zetten. Altijd met behulp van een CO meter, een beetje op het gehoor ‘klooien’ kan meer kapot maken dan je lief is.
Rij nu 3 jaar een 30E op gas en een keer vlak na aankoop een backfire gehad. Sindsdien regelmatig laten afstellen en nooit geen problemen mee gehad, ik vertrouw er nu zo goed op dat ik zelfs zonder backfire klep rondrij tegenwoordig. Ik heb het gewone G2 verdamper systeem.
13 april 2010 om 16:33 #17656033Die backfire zou ik ook niet zo bang vooor zijn. Ik had een 2.0e cih met lpg. Hierbij had ik de LMM gewoon continu helemaal opengezet waardoor bij een eventuele back fire nooit de klep zou beschadigen. Later heb ik de hele lmm eruit gehaald en alleen op LPG gereden. Ook starten op LPG. Nooit problemen gehad.
Maar een geregeld systeem vindt ik persoonlijk toch mooier, en het is leuk om met je laptopje de auto af te stellen.Die backfire kleppen heb ik overigens weinig vertrouwen in. Mocht een backfire voorkomen dan kan het best mogelijk zijn dat de klep te laat reageert en dan toch je LMM kapot is.
13 april 2010 om 18:48 #17656034Trouwens een L-jetronic luchtweger heeft een soort van primitieve beveiliging derin zitten,der zit een klein rond circeltje in de klep van de LMM en deze knalt eruit die kun je er weer in plakken met loctide,die is der nu bij al 2x uitgevlogen zonder dat de luchtweger schade had.
En wat betreft L-jetronic beter met G3?????
Ik zou niet weten waarom L-jetronic beter loopt op G3 dan op een oude verdamper instalatie (op het kleine vermogens verlies)Wat een onzin,het enigste wat kapot kan is je luchtweger als je geen terugslag klep hebt,die heb ik nu 2 een kapot gehad in 5 jaar vanwege backfires.
13 april 2010 om 20:57 #17656035tja ronnie,
ik zou gaan voor het ouwe bekende lpg installatie.
al dan wel of niet met toevoeging van een terugslagklep.om een 30E motor nu te gaan verwennen met en g3 installatie,
om er zo de beste prestaties mee neer te kunnen zetten..
lijkt mij in jouw geval niet echt nodig, jij wilt gewoon lekker kunnen toeren, en gebruiken, zonder trammelant. zon ouwe techniek installatie
is een prima deugdelijke en betrouwbare installatie, er rijden er niet voor niets de wereld van in de ronde..en het scheelt je ook nog een keer in de knip.
13 april 2010 om 21:10 #17656036Het L-jetronic systeem is nog ouder dan de eerste Lanz bulldog en heeft 0.0 sensors meer dan nodig dan de basis sensors:
water temp…
toerental..
luchthoeveelheid..
gasklep stand…De enigste die je naar de klote kan krijgen is de luchtmassa meter,en die kun je beveiligen.
Maar als je je prettig voelt bij een G3 moet je die aanschaffen,ik kan je alleen een verdamper instalatie aanbevelen,vanwege zijn simpele techniek en betrouwbaarheid,koop wel een extra luchtweger voor het geval dat de zaak bang zegt en je luchweger klep krom is.
En of ie nou 1 op 5 of 1 op 6 verbruikt op LPG maakt toch geen drol uit,teminste ik heb me der nooit druk om gemaakt om dat beetje LPG meer of minder.
13 april 2010 om 21:35 #17656037.
13 april 2010 om 23:19 #17656038Ron zijn gasinstalateur beveelt een G3 aan,en zo,n man zal het wel weten als zo,n man nog niks kent van LPG zaken en Opel 3 liters op LPG ziet het eruit…
Ron ga voor de G3,het is de beste instalatie voor een 30E,geen vermogens verlies geen kans op back fires,ik zou liever ene G3 als een G2 hebben.
14 april 2010 om 07:34 #17656039Wie rijdt er hier allemaal op LPG????
Waarom rijden jullie nog met een LMM????
Als de auto goed is afgesteld (ook met een verdamper installatie) start ie ook op LPG dus heb je die hele injectie niet meer nodig. En bij een eventuele back fire heb je geen schade aan de LMM.
Dus ook geen problemen meer met computers, temp sensoren, brandstoffilter, drukregelaar. enz.,enz.
14 april 2010 om 07:52 #17656040:agentreden om nog met de lmm te rijden is: dan kan je ook nogs op benzine rijden als je gas tank leeg is
14 april 2010 om 08:48 #17656041he he.. ckad is wakker :P
stel.. je rijd diesel.. tank leeg = probleem
stel.. je rijd benzine. tank leeg = probleemWAAROM DAN NIET MET LPG… TANK LEEG = PROBLEEM
??????????????
ik heb hier de hele benzine meuk er af geknikkerd. A die substantie is veel te duur, en B tank leeg is leeg, bij diesel, bij benzine, en dus ook bij gas.:puke wat kunnen sommigen moelijk doen ;)
14 april 2010 om 10:22 #17656042Mmm lmm erop heeft toch wel wat voordelen:
Bij problemen met LPG systeem kun je altijd nog van a naar b.En hinderlijk is die luchweger niet,hij remt het vermogen niet of nauwelijks.
14 april 2010 om 11:11 #17656043origineel gepost door GSE
Mmm lmm erop heeft toch wel wat voordelen:
Bij problemen met LPG systeem kun je altijd nog van a naar b.En hinderlijk is die luchweger niet,hij remt het vermogen niet of nauwelijks.
Als ik alleen benzine rij en ik krijg problemen dan is dat toch hetzelfde. En de LPG installatie met mengstukjes geven weinig tot geen problemen. (wellicht minder dan een L jetronic van tig jaar oud die eigenlijk niet meer in gebruik is)
Dus ik vind dat eigenlijk geen sterk argument, hier geld ook de vergelijking van Ghanz.:thumbup
14 april 2010 om 11:21 #17656044Mwah L-jetronic is vrij probleemloos der zit niks op of aan zoals bv bij een Motronic met lambda sensor of krukasposistie sensor,die wel eens voor problems zorgen.
Maar nog ff terug te komen op de vraag welke LPG instalatie….
Dat heeft toch geen om daar een discussie over te voeren,je moet kiezen wat je zelf wil,als denkt dat een G3 het beste is neem je die,als je verdamper systeem het beste vind neem je die,Ron je had beter krunnen vragen bij je gas inbouw wat die je aanraden,persoonlijk zou ik verdamper nemen,goedkoop simpel betrouwbaar,nadelen:
iets meer verbruik en kans op backfire en iets vermogens verlies.14 april 2010 om 11:33 #17656045en dat laaste was, gse. was dan vermoedelijk het antwoord waar ron op zat te wachten :P
14 april 2010 om 12:39 #17656046Dus we zijn er klaar mee. :thumbup
Op naar het volgende topic.;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.