Welke koppelingsset?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Welke koppelingsset?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Snowwie
    Deelnemer

Ik ben een beetje onhandig geweest door met m’n auto een heg gedeeltelijk te verwijderen.

Dit heeft de koppelingsplaten waarschijnlijk gesloopt, want ik krijg de versnellingspook erg moeilijk in de 1e, 4e en achteruit versnelling.

Omdat ik eigenlijk niet verder durfde te rijden heb ik de ANWB er maar bijgehaald.

Deze vertelde mij dat er een compleet nieuwe koppelingsset gemonteerd moest worden, een set bestaande uit druklagers en drukgroepen. In elk geval een complete set.
      Omdat de auto bijna 2 ton op de teller heeft waren de koppelingsplaten waarschijnlijk al redelijk versleten en is het heggetje trekken net even de druppel geweest.

Nu ben ik wezen kijken op Winparts, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik nu precies hebben moet.
      Onder “Koppelingen” zie ik de volgende 4 submenu’s:
      – Koppelingslager
      – Koppelingsgevers/nemers
      – Koppelingset
      – Druklager/ontkoppelingslager

Dus ik kijk onder koppelingset en daar zie ik dan weer de volgende 5 producten:

Welke hiervan moet ik nu hebben? Ik wil de gehele set het liefst in Duitsland bestellen omdat het daar stukken goedkoper is, maar ik weet dus niet exact welke. Wie kan mij adviseren?

De auto betreft overigens een Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Edition.
      Heel toevallig is de auto te zien in een filmpje van 1 van de vorige eigenaren -> https://www.youtube.com/watch?v=xVNsAIkjAqg” onclick=”window.open(this.href);return false;

wim-v6
      Deelnemer

Koppelingsset compleet met druklager

Voor B1 (f25 bak) en B2 (f23 bak) gelijk.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Anoniem

Mail even met FSRS, dan kijken zij even voor de juiste spullen, complete prijs inclusief origineel druklager originele bakolie en andere benodigdheden. Vliegwiel blijft wel zitten?

arjontje
          Deelnemer

Tip van mijn kant. BLIJF VAN QH AF. Grotere rotzooi is er niet. Pak goed spul luk,Sachs,valeo.

wim-v6
            Deelnemer

LUK is origineel

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.