Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › welke koppeling c20let f18 phase 3
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2014 om 16:11 #17268700
hallo,
ik ben opzoek naar een goede koppelingset voor straat gebruik,
nu heb ik een c20let(komvliegwiel) met f18 bak en wil in de toekomst naar phase 3.waar rijden de jongens hier mee standaard, helix,sachs of alcon?
20 oktober 2014 om 16:52 #18258057Wij gebruiken van helix met de volgende combi:
60-4626
76-4627+lagerLet op, dit is voor plat vliegwiel maar geef je komvliegwiel aan komt dat keer goed ;)
onderdelen hebben wij besteld “the autosport company”Grtz
20 oktober 2014 om 19:44 #18258058Ik rij met een komvliegwiel, XE plaat en een LET drukgroep. Dit met een f20 icm fase 3.
Let wel op dat de drukgroep van XE met komvliegwiel anders is als die van een LET. Die van LET heeft namelijk sterkere drukvingers.
Zelfs op de strip met dragslicks slip dit niet.
20 oktober 2014 om 19:57 #18258059Mr. Bone rij jij met originele Let Drukgroep en organische plaat.
Organische plaat van Sachs kan Max 320nm dat haal je makelijk met fase 321 oktober 2014 om 20:31 #18258060Ik rij idd met een stock LET drukgroep en een stock XE plaat, beide van LUK.
Ik heb 285 pk & 421 nm.
3 november 2014 om 19:12 #18258061Sachs Performance 4puk geveerde plaat en extra versterkte drukgroep (Sachs Performance by CCC Motorsport).
Dat met een licht billet kom vliegwiel van CCC Motorsport.
Zit op een ruim 400 pk / nm motor en de set is volgens CCC Motorsport goed voor 650Nm.Vroeger op de phase 2 LET reed ik met een Sachs Performance organische plaat en drukgroep op een billet plat vliegwiel.
Deze set zat ook achter de 400 pk/nm motor, maar kon dat niet aan.Beiden trouwens met F28 bak.
3 november 2014 om 21:13 #18258062Heb trouwens nu bestelt helix drukgroep met alcon 5 puk geveerde sinter plaat
5 november 2014 om 11:28 #18258063In ieder geval beter als organische zooi. Zo weg..
Waarom Helix, niks mis met Sachs hoor.. :afro
27 december 2014 om 15:25 #18258064Hier ook Sashs Performance setje erin zitten.
op 290pk en 450nm.Prima setje, niks te klagen
27 december 2014 om 15:49 #18258065Sachs of helix het zal beide prima zijn.
Alleen helix gaf meer nm op voor hun drukgroep.Ik weet nog niet hoe het rijd omdat ik nu bezig ben het blok op te bouwen.
27 december 2014 om 17:49 #18258066helix is goed spul hoor.
heb voor 4 weken terug weer een nieuwe plaat binnen gekregen van helix voor een f28 bak :)27 december 2014 om 19:03 #18258067Ik heb er 1 met veertjes omdat ik op de straat rij
27 december 2014 om 19:03 #1825806828 december 2014 om 14:59 #18258069Waar heb je dat vliegwiel weg?? Ziet er wel nice uit. Ook van helix……
28 december 2014 om 16:08 #18258070@corsaboy wrote:
Waar heb je dat vliegwiel weg?? Ziet er wel nice uit. Ook van helix……
Vliegwiel zou ik eerst kopen bij demon tweeks in Engeland maar uit eindelijk bij de gene kunnen kopen die ze maken en dat is ttv racing gemaakt van billet steel
29 december 2014 om 15:17 #18258071Bij mij komt er straks een starre 6 pucks plaat van sachs in, ik dacht maar zo, hoe minder dingen op de plaat deste minder er kapot kan gaan :jerry
Wel voor het eerst dat ik met een starre plaat gaat rijden, voorheen ook altijd geveerde sinterplaten gehad..
29 december 2014 om 17:03 #18258072Is het niet zodat als je meer koppeling oppervlakte heb soepeler kan erg rijden? Omdat de kracht van de drukgroep meer verdeelt wordt.
29 december 2014 om 18:07 #18258073met die veren in je plaat kun je soepeler (minder trillingen) weg rijden
ook met schakelen worden er dan minder trillingen doorgegeven.Heb zelf ook een starre plaat, is opzich wel mee te rijden op de straat maar als je voor comfort kiest zou ik een geveerde pakken.
Ga je echt alleen maar circuit of sprints rijden, dan mooi een starre nemen29 december 2014 om 19:58 #18258074Met een geveerde plaat krijgt de bak ook minder op zijn donder.
29 december 2014 om 21:37 #18258075Ik betwijfel even goed of de bak het vol houdt? Het druklager van helix is wel anders als de originele hij is zwaarder en metaal is dikker. Vandaag ook, krukas, vliegwiel en drukgroep terug gekregen van het blueprinten.
30 december 2014 om 09:09 #18258076Uiteindelijk gaat het fout bij de derde versnelling, omdat de assen in de bak hol zijn. Deze gaan dan wijken van elkaar waardoor de tandwielen alleen met het buitenste deel van de tanden in elkaar grijpen.
Dit gebeurt zowel bij de F18 als de F20.Natuurlijk bestaan hier oplossingen voor, maar of die betaalbaar zijn is punt 2.
Maar goed Phase 3 moeten ze gewoon aankunnen.
30 december 2014 om 22:35 #18258077Mijn f20 is de laatste keer Bitburg kapot gegaan van 4 naar 5 met phase 3.
Ik had geen 5 en geen R meer en een raar geluid uiteraard met rollen in welke versnelling dan ook, vrienden gebeld die me met een autoambulance vanuit Utrecht op zijn komen halen.
Was nog me 1e run ook na 360 km rijden en een nacht in een tent te hebben geslapen. Dus was een zwaar kut weekend zeg maar.
Nu een f18 gemonteerd en als ik tijd heb ga ik f20 maar is ontleden.2 januari 2015 om 09:56 #18258078-offtopic
Naar zijn 5 op de 402 meter?
Ik kom met de F28 niet verder dan 4 tijdens een run.
En wat jij beschrijft heb ik wel is gehad op de snelweg met een F20.2 januari 2015 om 11:10 #18258079F28 en f20 hebben de zelfde overbrengingen misschien heeft mr. Bone hele kleine wiel omtrek. Hoe hard rij je dan wel niet op 400 dat je naar 5 moet?
3 januari 2015 om 15:56 #18258080Ik rijdt net geen 190 met een 11,8 / 12,0 eindtijd, dat is op 0,7 bar 7.5/23.0-15 MH Slicks.
F28
1. 3,57
2. 2,16
3. 1,45
4. 1,10
5. 0,89
6. 0,74F20
1. 3,545 = 39/11
2. 2,158 = 41/19
3. 1,478 = 34/23
4. 1,129 = 35/31
5. 0,886 = 31/35 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.