Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Welke koelvloeistof in de Z22se motorblok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2014 om 13:46 #17267878
Wie kan mij vertellen welke koelvloeistof soort ik moet gebruiken voor mijn Z22se motorblok (Aluminium).
Dit omdat mijn bc aangeeft check koelvloeistofpijl. Heb het meteen gecontroleerd er zit nog genoeg in maar er mag een klein beetje koelvloeistof bijgevuld worden.
1 september 2014 om 13:56 #18251142Gewoon G12 koelvloeistof, dat gaat er bij de opel ook in.
1 september 2014 om 14:52 #18251143Maakt niet zoveel uit, zelfde als er in zit. Ga je andere gebruiken geheel het systeem reinigen vooraf.
1 september 2014 om 18:41 #18251144Is het niet een stuurbekrachtigings olie melding?
2 september 2014 om 08:38 #18251145Het was echt de koelvloeistof pijl melding “check koelvoeistof” stond er op de BC. Heb bijgevuld met roze koelvloeistof omdat deze kleur erin zit. Het was niet veel wat ik kon bijvullen maar de bc gaf het wel aan. Heb het bijgevuld tot aan de rand waar de pijl staat “cold max”. Na bijvullen was meteen de melding verdwenen.
Ik wist niet eens dat er een sensor zat bij de stuurbekrachtiging voor de olie pijl daarvan?
Maakt het uit dat ik nu roze heb ipv geel. Op verschillende online na kenteken ingevuld te hebben krijg ik koelvloeistof te zien met geel kleur. Terwijl ik nu roze/rood kleur heb erin zitten.
2 september 2014 om 09:13 #18251146Niveau sensor voor de stuurbekrachtiging heeft de zafira volgens mij ook niet.
Verschillende kleuren koelvloeistof moet je eigenlijk niet mengen: http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2006/11/Koelvloeistof-niet-mengen-AMT021708W/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Lees dit maar eens door, eigenlijk wat je er altijd bij kan gooien is G12+ maar iets anders niet.
3 september 2014 om 10:14 #18251147In mijn Zafira zit allemaal de zelfde kleur koelvloeistof. Op de verpakking stond kleur rood. Maar in de praktijk is het roze achtig.
Heb alles een kleur en niet gemengd want dat had ik inderdaad al op internet gevonden.Bedankt voor alle informatie. Vooral voor de link die je hebt gegeven.
@Opeltje17 wrote:
Niveau sensor voor de stuurbekrachtiging heeft de zafira volgens mij ook niet.
Verschillende kleuren koelvloeistof moet je eigenlijk niet mengen: http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2006/11/Koelvloeistof-niet-mengen-AMT021708W/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Lees dit maar eens door, eigenlijk wat je er altijd bij kan gooien is G12+ maar iets anders niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.