Welke koelmodule Astra G met airco?

Forumindex Forums Modellen Astra Welke koelmodule Astra G met airco?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Crazy Ivan
    Deelnemer

Hoi! Ik ben René uit Groningen en rijd een Astra G uit 2002. Ik kan me er aardig mee redden en doe eigenlijk alles zoveel mogelijk zelf. Dit forum is daarbij een niet te onderschatten hulp.

De auto is voorzien van een Z16SE motor en een airco die werkt.
      Deze zomer nog met de caravan erachter naar Spanje gereden en tijdens de rit tot de ontdekking gekomen dat de koelfan niet aanslaat als de temperatuur te ver oploopt. Fijn met 35 graden in de file en de kachel vol open :-( . Het bekende oranje icoontje (radiator met koelfan) licht op en brandt zolang de rit duurt. Ook als tijdens de rit de temperatuur weer zakt.  Pak ik de auto de volgende dag weer, dan lijkt er niets aan de hand en branden er geen vervelende lampjes.

Ik heb hier veel over dit probleem gelezen, heb de nodige testjes gedaan en denk dat de regeleenheid voor de koeling de geest gegeven heeft.

Op de module staan twee nummers: 24462342 en 15408374. Ik dacht hieraan wel genoeg te hebben, maar tweedehands worden ze aangeboden met daarbij ook nog de vermelding van een 2-letterige code, vaak WG en soms WG 2102. (deze code lijkt op de module gezet met een stempel).

Ik heb de module uit mijn auto goed bekeken en zie nergens een dergelijke code staan.
      Mijn vraag is of de (juiste) code onmisbaar is voor het wel of niet functioneren van de module op mijn auto of heb ik genoeg een bovenstaande nummers 24462342 en 15408374?

Alvast bedankt voor jullie reakties :)

Haasje17
      Moderator

Heb je de auto al uitgelezen. Lukraak de module vervangen gaat denk ik niet de oplossing zijn.

Crazy Ivan
        Deelnemer

Bedankt voor je reaktie Haasje17.

Ik heb een Icarsoft CR Pro en dat apparaat geeft niets afwijkends aan. In allerlei topics heb ik gelezen dat zelfs de Opcom er niets mee kan en alleen een dealer met de Tech2 deze module kan uitlezen.

Als ik de temperatuursensor los trek draaien beide fans, waarvan die achter de radiator lang niet op volle kracht.
          Ik vind het de gok wel waard om een module van een sloper te proberen, want uitlezen is al duurder dan een 2ehands module.

Waar ik vooral met zit is de “ident” die vaak bij dergelijke modules vermeld wordt. Dat is de twee-letterige code waarmee ik dit topic gestart ben en die lijkt op de module gestempeld te zijn… Ik vind nergens wat de betekenis ervan is. TR CU FS CH CK CG FT CJ FR WG WH heb ik al voorbij zien komen.

Ik dacht genoeg te hebben aan de OEM-nummers 24462342 en 15408374 en misschien is dat ook wel zo :scratch:
          Laat ik gelijk alle nummers maar opnoemen die ik op de module gevonden heb:

Aan de bovenkant de merknaam Delphi en daaronder de code: >PA6-GF15< en schuin rechts daarboven 3A
          Tussen de aansluitingen voor de stekkers staat: 2A >PA6-GB20GF10<

Ik hoop dat er iemand is die mij met zekerheid kan vertellen dat het ding werkt als de OEM-nummers kloppen en dat de rest er voor de sier op staat :wacko:

Haasje17
          Moderator

Eerst met op com of tech 2 alles uitlezen. Cr pro is pruts voor opel.

Als je de koelmodule uitleest staat er ook het identificatienummer bij.

Crazy Ivan
            Deelnemer

Bedankt. Ik vind ‘m ook niet geweldig en ben er al achter dat ongeveer de enige highlight van de CR Pro is dat ik eventuele foutcodes kan wissen.

Dat wordt dus toch een rondje langs de dealer. Mijn Opeltje is het waard :yes: Ik weet genoeg. Dankjewel Haasje17

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.