Welke keuze van dieselmotor in Meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Welke keuze van dieselmotor in Meriva

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267176
    gerger
      Lid sinds:
      26 July 2014

      Vroeger heel veel verschillende Opels gereden tot 1999 en daarna van alles van Citroën
      tot nu Volvo v40 diesel.

      Wil nu vanwege de hogere instap een Opel Meriva gaan rijden met dieselmotor maar weet
      niet goed welke dieselmotor ik het beste kan kiezen. Zoek een exemplaar tot ongeveer 2007.

      Wie kan me advies geven ?

      #18244787
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Tja, wat is belangrijk voor je?
        Prestaties of onderhoudskosten. Heb verder zelf geen ervaring met diesels van Opel, maar zou vooral letten op de kilometerstand en de onderhoudshistorie.

        #18244788
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik heb zelf een Astra H, waarin ook verschillende diesel keuzes waren. Ik heb de 1.7 (Z17DTH) gekocht. Ik moet dagelijks van Den Haag(Wassenaar eigenlijk) naar Amsterdam, en daarnaast veel richting Rijswijk, Scheveningen en Westland. Vele kilometers dus.

          Mijn overwegingen:

          1.3, veel te weinig vermogen, niet vooruit te branden. Mocht deze een ketting hebben, dat is ook een zwak punt.
          1.7, Isuzu motor, sterke blokken, goed vermogen(zeker na het chippen, rijdt nog lekkerder). Zuinig, betrouwbaar, en makkelijke reparaties aan uit te voeren.
          1,9, veel vermogen, maar voor mensen die niet van continue sleutelen etc. houden is het minder. Veel problemen met EGR en wervelkleppen zoals veel te lezen hier.

          Dan nog de keuze voor 5 of 6 bak. Die keuze was snel gemaakt. 6 bak schakelt heerlijk maar hebben vreselijke ellende. 5 bakken verder prima, speling op de pook is door iemand op het forum hier makkelijk te verhelpen door de pookbus te reviseren.

          Voordat er commentaar volgt van anderen, let wel, dit waren MIJN overwegingen, en die verschillen per persoon.

          Succes ermee!

          #18244789
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Ga voor de 1,7 diesel. Zowel de. DTI als de CDTI zijn prima.

            #18244790
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Laagste onderhoudskosten de Z17DTH 100pk, Bij deze Geen Dubbelmassa Vliegiel, en een Sterke 5bak, nadeel, Denso motorregeling, niet te Chippen.

              Willem

              #18244791
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Hebben die een vast vliegwiel? Mijn Z17DTH Bosch heeft een dubbelmassa..

                #18244792
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Jup, Corsa heeft een Vast Vliegiel, en heeft een Minder storingsgevoelig Denso systeem.
                  Meriva = corsa-C

                  #18244793
                  papahkilo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 July 2010

                    Even enigszins off-topic.
                    Wim, dank voor de info mbt het vliegwiel. Mijn Meriva heeft nu 243k gelopen en ik stap elke keer met “angst en beven” in vanwege het vliegwiel.
                    Het dubbelmassavliegwiel in mijn Ford Focus gaf namelijk bij ruim 200k de geest. Was ik toch weer ruim € 1000 lichter……

                    #18244794
                    gerger
                      Lid sinds:
                      26 July 2014

                      Iedereen bedankt voor de reactie’s. Ben er inmiddels wel uit de volgende auto wordt een exemplaar met hogere instap en dit zal
                      waarschijnlijk wel een Golf plus worden. De Volvo ga ik gewoon af rijden wat hopelijk nog wel even duurt want na diverse bezoekjes kom ik er al gauw achter dat men belachelijk lage bedragen wil geven bij inruil.

                      In mijn geval was er een garage die 1500 euro durfde te bieden op een Volvo V40 van 2003 met een dieselmotor die 219.000 had gelopen en puntgaaf was met echt elke optie die er toen maar te krijgen was.

                      #18244795
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        De 1.3CDTi heeft een dubbelmassa vliegwiel, maar volgens mijn onderdelensite zou de 1.7CDTi een vast vliegwiel

                        verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.