Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Welke keuze van dieselmotor in Meriva
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2014 om 20:16 #17267176
Vroeger heel veel verschillende Opels gereden tot 1999 en daarna van alles van Citroën
tot nu Volvo v40 diesel.Wil nu vanwege de hogere instap een Opel Meriva gaan rijden met dieselmotor maar weet
niet goed welke dieselmotor ik het beste kan kiezen. Zoek een exemplaar tot ongeveer 2007.Wie kan me advies geven ?
27 juli 2014 om 09:35 #18244787Tja, wat is belangrijk voor je?
Prestaties of onderhoudskosten. Heb verder zelf geen ervaring met diesels van Opel, maar zou vooral letten op de kilometerstand en de onderhoudshistorie.27 juli 2014 om 13:21 #18244788AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb zelf een Astra H, waarin ook verschillende diesel keuzes waren. Ik heb de 1.7 (Z17DTH) gekocht. Ik moet dagelijks van Den Haag(Wassenaar eigenlijk) naar Amsterdam, en daarnaast veel richting Rijswijk, Scheveningen en Westland. Vele kilometers dus.
Mijn overwegingen:
1.3, veel te weinig vermogen, niet vooruit te branden. Mocht deze een ketting hebben, dat is ook een zwak punt.
1.7, Isuzu motor, sterke blokken, goed vermogen(zeker na het chippen, rijdt nog lekkerder). Zuinig, betrouwbaar, en makkelijke reparaties aan uit te voeren.
1,9, veel vermogen, maar voor mensen die niet van continue sleutelen etc. houden is het minder. Veel problemen met EGR en wervelkleppen zoals veel te lezen hier.Dan nog de keuze voor 5 of 6 bak. Die keuze was snel gemaakt. 6 bak schakelt heerlijk maar hebben vreselijke ellende. 5 bakken verder prima, speling op de pook is door iemand op het forum hier makkelijk te verhelpen door de pookbus te reviseren.
Voordat er commentaar volgt van anderen, let wel, dit waren MIJN overwegingen, en die verschillen per persoon.
Succes ermee!
27 juli 2014 om 18:49 #18244789Ga voor de 1,7 diesel. Zowel de. DTI als de CDTI zijn prima.
7 augustus 2014 om 15:30 #18244790Laagste onderhoudskosten de Z17DTH 100pk, Bij deze Geen Dubbelmassa Vliegiel, en een Sterke 5bak, nadeel, Denso motorregeling, niet te Chippen.
Willem
7 augustus 2014 om 15:32 #18244791AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hebben die een vast vliegwiel? Mijn Z17DTH Bosch heeft een dubbelmassa..
7 augustus 2014 om 15:35 #18244792Jup, Corsa heeft een Vast Vliegiel, en heeft een Minder storingsgevoelig Denso systeem.
Meriva = corsa-C9 augustus 2014 om 13:41 #18244793Even enigszins off-topic.
Wim, dank voor de info mbt het vliegwiel. Mijn Meriva heeft nu 243k gelopen en ik stap elke keer met “angst en beven” in vanwege het vliegwiel.
Het dubbelmassavliegwiel in mijn Ford Focus gaf namelijk bij ruim 200k de geest. Was ik toch weer ruim € 1000 lichter……9 augustus 2014 om 14:01 #18244794Iedereen bedankt voor de reactie’s. Ben er inmiddels wel uit de volgende auto wordt een exemplaar met hogere instap en dit zal
waarschijnlijk wel een Golf plus worden. De Volvo ga ik gewoon af rijden wat hopelijk nog wel even duurt want na diverse bezoekjes kom ik er al gauw achter dat men belachelijk lage bedragen wil geven bij inruil.In mijn geval was er een garage die 1500 euro durfde te bieden op een Volvo V40 van 2003 met een dieselmotor die 219.000 had gelopen en puntgaaf was met echt elke optie die er toen maar te krijgen was.
9 augustus 2014 om 14:03 #18244795De 1.3CDTi heeft een dubbelmassa vliegwiel, maar volgens mijn onderdelensite zou de 1.7CDTi een vast vliegwiel
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.