Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › welke is beter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2010 om 18:50 #17217875
Hoi
Ik zou graag willen weten welke motor agressiever is.
Een 20NE van Kadett E GSi of een 18E van een Kadett D GTE?
Ik wil graag de agressiefste in mijne Kadett D leggen.
24 februari 2010 om 20:11 #1762075520seh
130 pk en 180nmtov 115pk en 170nm van de 20ne
24 februari 2010 om 20:14 #17620756Euhm, het gaat over het verschil tussen de 20NE en de 18E…
De SEH doet eigenlijk niets ter zake…
25 februari 2010 om 17:32 #1762075718E erin gooien.. Fijn agressief motortje..
25 februari 2010 om 17:37 #17620758kwa pk’s doet et niks.
denk dat je beter de c20ne kunt pakken.
daar zijn ook makkelijker en goedkoper onderdelen van te vinden
25 februari 2010 om 19:29 #17620759c20ne monopoint?
en c20xe (2.0 16v) zijn er nog genoeg staan er meerdere op t forum25 februari 2010 om 19:33 #17620760Heb ondertussen vernomen dat die 2.0 waar ik voor aant zien was ne SEH is en geen NE.
Dat is dus een goei zoek.
Ik ben eigenlijk niet zo echt voor een C20XE te vinden, weet niet hoe het komt, maar ik ben meer te vinden voor een 20NE of 20SEH.
25 februari 2010 om 19:39 #17620761zijn onverwoestbaar die 8v’s en een seh is niet verkeerd toch om in je bieber te leggen ;)
25 februari 2010 om 19:41 #17620762Awel, das ook mijn gedacht!
En ik heb zo al ne keer rondgekeken en ge kunt die serieus bijtunen…
25 februari 2010 om 19:57 #17620763heb zelf ook de 20 seh is een lekker fel motortje.
het vliegt erover26 februari 2010 om 08:27 #17620764Originally posted by Kenneth_OTU
Euhm, het gaat over het verschil tussen de 20NE en de 18E…De SEH doet eigenlijk niets ter zake…
je wilt de weten welke motor het snelst en aggresiefst is..
of je nu gaat zoeken naar een 20ne of een 20seh..ik zie het probleem niet.. als je toch aan het zoeken bent doe het dan goed..
Originally posted by astra-gtcuden
Hallo,
Ik heb vroeger een kadett gsi 1.8 8v bj1985 (940kg) gehad die liep echt super met gemak 200km.
Daarna een vectra a gehad met een 2.0ne 8v 115pk (1090kg) gehad liep ook tegen de 200km maar niet vooruit te branden.
Daarna weer een kadett gsi 2.0 16v 150pk gekocht liep ruim 230km en binnen 8sec aan de 100km p/uur.
Dat was echt een kanon!!!.
Dus als je de 2.0 16v kan aankomen zou ik zeker voor die motorgaan.
En anders zeker wel voor de 1.8e die is multipoint injectie.
De 2.0 is monopoint injectie en een stuk minder agressiefSucces!
Ik weet het niet hoor. maar deze info is zo incorrect als maar zijn kan.
De 20ne, 20seh en c20ne zijn nog altijd mulitpoint motoren..
En een vectra met een kadett vergelijken vind ik nog wel een verschil.. Zelfde als appels en peren..Originally posted by Kenneth_OTU
Heb ondertussen vernomen dat die 2.0 waar ik voor aant zien was ne SEH is en geen NE.Dat is dus een goei zoek.
Ik ben eigenlijk niet zo echt voor een C20XE te vinden, weet niet hoe het komt, maar ik ben meer te vinden voor een 20NE of 20SEH.
Zie mijn eerste post..
Waar kom je nu weer op uit??????? :vertag:vertag:vertag26 februari 2010 om 08:52 #17620765origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Kenneth_OTU
Euhm, het gaat over het verschil tussen de 20NE en de 18E…De SEH doet eigenlijk niets ter zake…
je wilt de weten welke motor het snelst en aggresiefst is..
of je nu gaat zoeken naar een 20ne of een 20seh..ik zie het probleem niet.. als je toch aan het zoeken bent doe het dan goed..
Originally posted by astra-gtcuden
Hallo,
Ik heb vroeger een kadett gsi 1.8 8v bj1985 (940kg) gehad die liep echt super met gemak 200km.
Daarna een vectra a gehad met een 2.0ne 8v 115pk (1090kg) gehad liep ook tegen de 200km maar niet vooruit te branden.
Daarna weer een kadett gsi 2.0 16v 150pk gekocht liep ruim 230km en binnen 8sec aan de 100km p/uur.
Dat was echt een kanon!!!.
Dus als je de 2.0 16v kan aankomen zou ik zeker voor die motorgaan.
En anders zeker wel voor de 1.8e die is multipoint injectie.
De 2.0 is monopoint injectie en een stuk minder agressiefSucces!
Ik weet het niet hoor. maar deze info is zo incorrect als maar zijn kan.
De 20ne, 20seh en c20ne zijn nog altijd mulitpoint motoren..
En een vectra met een kadett vergelijken vind ik nog wel een verschil.. Zelfde als appels en peren..Originally posted by Kenneth_OTU
Heb ondertussen vernomen dat die 2.0 waar ik voor aant zien was ne SEH is en geen NE.Dat is dus een goei zoek.
Ik ben eigenlijk niet zo echt voor een C20XE te vinden, weet niet hoe het komt, maar ik ben meer te vinden voor een 20NE of 20SEH.
Zie mijn eerste post..
Waar kom je nu weer op uit??????? :vertag:vertag:vertagJe begrijpt me niet helemaal goed peins ik.
Ik heb de keuze uit een 18E van een Kadett D GTE en een 20NE (welke een SEH blijkt te zijn) van Kadett E GSi.
Deze motoren liggen er nog, dus ik ga niet speciaal een andere zoeken…
26 februari 2010 om 09:04 #17620766douw nou maar lekker die seh erin!
Precies als Corsaboy al aanraadde!
Hij wist dat gewoon al voordat jij het wist.. :P
En gaan met die D26 februari 2010 om 09:05 #17620767Nou, dat was ik al van plan.
Zo’n SEH gaat toch wel lekker vooruit.
26 februari 2010 om 09:12 #17620768zeker in een D!
daarbij gaat een ne ook prima naar voren hoor.
een 1.8 zal denk ik alleen ietsje meer zuipen als de NE/SEH als je die GOED op zn staart trapt.26 februari 2010 om 09:18 #17620769Het is niet echt ge bedoeling om hem goed op z’n staart te trappen (hoewel dit waarschijnlijk wel eens gaat gebeuren), maar eerder om op een deftige en aangename manier naar een treffen te kunnen rijden.
500-600 km met een 1300… niet echt aangenaam, he
26 februari 2010 om 14:04 #176207701800 er in,zat er standaard ook in in een gte.
misschien leuk om hem een beetje orgineel te houden.
seh op reserve leggen,of mij aan bieden.:P26 februari 2010 om 19:42 #17620771Ja, maar de originele versnellingsbak zit niet meer bij de 1800, dus dan is het beste ook van die motor af.
Ik ga het bij de SEH houden…
26 februari 2010 om 21:39 #17620772hoezo,de bak is toch gewoon een F16 cr 3.74 dacht ik?!
26 februari 2010 om 21:44 #17620773Nope, is blijkbaar een speciale versnellingsbak die heel gegeerd is.
Daarom dat mijne maat die ook graag zelf wil houden om tegen zijne 2.0 te vijzen.
Met die boite kunde heel fel trekken en toch nog een heel hoge snelheid halen.
En normaal ist goe trekken en geen hoge snelheid of langs geen trekken en hoge snelheid…
Das gelijk mijne Vectra, die trekt eigenlijk nie echt goe op (100pk) maar haalt wel 220 km/u…26 februari 2010 om 21:59 #17620774ik heb er nog 2 of 3 liggen dus ben benieuwd of hier iemand meer over weet?!
komen alle van een d kadett 1800 gte af.
heb er wel een vorig jaar in de cross astra gehad liggen,die had ook een eindoverbrening van cr 3.72 als ik me niet vergis.3 maart 2010 om 18:21 #17620775volgens mij ook hoor.
heb er nog nooit eerder over gehoord…Nou heb ik nix met de f16 bak aangezien een f20 gewoon sterker is..
Beter is om een f18+ te zoeken…Maar goed.. keuzes te over..
21 april 2010 om 18:50 #17620776Kadett D
16SH, 18E, 16D F16WR AV, ZY, BR 3,74
18E, 16D F16WR AS, ZV, BN 3,94Dus dat verhaal over dat de bakken speciaal zijn is niet waar, zelfs de 1.8 en 2.0 GSI bakken F16 CR van de e Kadett kan er gewoon achter.
Max
7 mei 2010 om 22:32 #17620777origineel gepost door thomas-opel83
hoezo,de bak is toch gewoon een F16 cr 3.74 dacht ik?!Nee, tegen de 18E zit een extreem korte 3,94. Ik twijfel er nog altijd over om mijn 3,94 tegen mijn C20SEH te schroeven. Ik heb alleen geen idee hoeveel power die aan kan.
Overigens kun je vrijwel elke F16 of F20 tegen de C20NE of welke variant daarop dan ook schroeven.
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.