Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › welke insigina diesel ? aanschaf
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2014 om 19:13 #17268135
hoi ik wil een insignia rond 4 jaar oud aanschaffen wel diesel maar welke ? die het minst problemen geven en die redelijk betrouwbaar zijn 20cdti 130 pk 140 pk 160 pk wil tog weer wat groters 2 jaar geleden nwe corsa diesel gekocht ivm wegenbelasting vrij worden weer genaaidt nu weer 1100 euro per jaar geloof ik dus dan maar weer meer belasting betalen rijdt ik tog weer een grote fijne bak corsa rijdt wel goed maar is het tog niet hier voor vectra gts diesel dat beviel wel beter dus graag wat info over welke insignia gr baboe
17 september 2014 om 20:16 #18253173hallo, ik heb een insignia cdti 110pk. van 2012. nu 30000 probleemloze km. geen snelheidsmonster maar komt vlot mee met verkeer. verbruik rond 6 liter bij gemengd gebruik. ik trek er ook 2x per week een paardentrailer van 1200kg mee en ben redelijk tevreden. verbruik moet je er bij nemen. dan zit ik wel aan 7.5 L. zeer tevreden van mijn aankoop.wanneer je voor een wagen van 4 jaar gaat, heb je naar mijn insziens de keuze tussen 110,130,160,195pk. 140 is pas nu bij de facelift.
18 september 2014 om 07:54 #18253174Ik heb de insignia 20cdti 130 pk aut.6 bak van november 2010 uit Duitsland gehaald en heb hem nu al enkele maanden en ben er zeer tevreden mee en vind het strek genoeg ,eventueel kun je de motor nog laten tunen maar dat zal ik zeker niet doen .
18 september 2014 om 10:11 #18253175Hoi zou het egt zoveel schelen om in duitsland te halen ? Ga het het is bekijken of het aantrekkelijk is zou dat wat uitmaken zakelijk of prive
18 september 2014 om 11:04 #18253176Ik heb goed vergeleken en met de uitvoering dat ik gekocht heb (later bleek dat er meer op zat) scheelde het iets van 7000 euro , dus de moeite waard .als je uitvoerig wilt weten stuur dan een prive mail dan geef ik het je door hoe ik alles gedaan heb, tevens staat het in grote lijnen op dit forum .Ik heb mijn wagen bij Tropoli Automobile gekocht bij Dhr Mounir Elrifai een werkelijk heel behulpzame man die ook echt alles voor je regelt zelfs de uitvoer en nummerborden incl. het hotel .
18 september 2014 om 18:10 #18253177Ik heb een insignia sports tourer cosmo 20 cdi 130 pk ik vindt het alles behalen ne vlotte wagen ik zou voor 160 pk gaan of meer 130pk is te zwak voor zo een zware wagen.en ik denk dat je in belgie ook veel goedkoper gesteld bent als daar een insignia koopt dan in nederland .maar Duitsland is de goedkoopste daar ben ik zeker van.
18 september 2014 om 18:22 #18253178Nou ik had voor deze Insignia een corsa van bj. 2000 1600 cc benzine dat was nog eens een trage wagen daar is de insignia een monster bij , ik ben een rustige rijder maar als er een zondagsrijder voor mij rijd en ik even op het gaspendaal trap dan begint de turbo goed los te komen en je schiet er eigenlijk als een speer voorbij wat voorheen met de corsa niet mogelijk was .
24 september 2014 om 15:26 #18253179@baboe wrote:
hoi ik wil een insignia rond 4 jaar oud aanschaffen wel diesel maar welke ? die het minst problemen geven en die redelijk betrouwbaar zijn 20cdti 130 pk 140 pk 160 pk wil tog weer wat groters 2 jaar geleden nwe corsa diesel gekocht ivm wegenbelasting vrij worden weer genaaidt nu weer 1100 euro per jaar geloof ik dus dan maar weer meer belasting betalen rijdt ik tog weer een grote fijne bak corsa rijdt wel goed maar is het tog niet hier voor vectra gts diesel dat beviel wel beter dus graag wat info over welke insignia gr baboe
ik ben van een 1.9 cdti 120 pk naar een 2.0 cdti 130 pk gegaan en deze laatste is een stuk soepeler
Er zijn mij geen specifieke problemen bekend maar sinds de introductie van de Insignia zijn de diesels wel vrijwel elk jaar aangepast geworden (o.a. lager verbruik).
je moet wel beslissen of je een EcoFlex of S/S (vanaf 2012) wil (die zijn niet slechter, maar er zit meer aan dat ooit kapot kan gaan) – deze bestonden in 130 en 160 pk.
ik zou gaan voor een gewone 130 (of 110) pk vanaf MJ 2011 of een 160 pk (deze laatste is het minst gewijzigd doorheen de jaren).
De 120, 140 en 163 pk is er maar sinds de facelift en veel 195 pk’s van 4 jaar oud ga je ook niet vinden :)24 september 2014 om 16:21 #18253180Zoals ik al gezegd heb ik ook de 2.0 cdti 130 pk en ik rij iets van 1:20 , ik las op de Duitse Opel forum dat er een was die met een tank diesel 1500 km rijden kon , dat haal ik dus niet ,maar voor zo een grote wagen vind ik het heel zuinig !
24 september 2014 om 17:24 #18253181Mijn record is met een volle tank diesel 1280km . Insignia sports tourer 130pk ik zit op een gemiddeld verbruik van 5,6 a 6 , 6,2l op 100km. Niet slecht voor zo een zware sports tourer.
24 september 2014 om 18:04 #18253182Stefke insignia ,tank je als de tank bijna leeg is of ruim voor die tijd ?
25 september 2014 om 20:32 #18253183Als het lampje gaat branden is rond 90 km ga ik meestal tanken Franco 49
25 september 2014 om 20:50 #18253184Stefke insignia Bedankt , ik heb nog geen een keer helemaal leeg gereden dus in het geheel weet in nog niet hoever ik met een tank vol kom, ik denk wel dat als je een merk brandstof tankt verder komt dan aan de vrije pomp!
26 september 2014 om 03:21 #18253185Nee dat hoeft zeker niet het geval te zijn. De q8 tankt gewoon de tango pompen af. Alleen staat dat niet op de auto. Ligt echt aan jezelf. Ik tank altijd goedkoop en heb op mn vakantie de grote test gehad. En reed op iedere tank ongeveer t zelfde.
26 september 2014 om 06:44 #18253186hoeveel verschil zat er dan per tank beurt ?
26 september 2014 om 07:53 #18253187Bijna niks. Hij deed de snelweg gewoon 1:19/20 en in de bergen nooit duurder dan 1:17/18
26 september 2014 om 10:37 #18253188ik zelf heb een 2009 2.0 cdti 130 pk diesel 5deurs
ik ben er heel tevreden mee . het motorvermogen geraak je natuurlijk snel gewoon maar de 130 geraakt zeker vlot mee in het verkeer . rij af en toe met een zware aanhangwagen met voertuig op . en merk nooit echt dat de auto te kort komt .
mijn verbruik zit nu volgens de boordcomputer op 7l/100 km dit wel te verstaan door vele kleine wegen te rijden . 2 j terug reed ik 5.8/6.3 maar deed toen veel snelweg .
heb op mijn wagen eigenlijk nog niet echt problemen gehad als slijtage wat normaal is onderhoud banden remmen en een batterij .
het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben . maar veel hangt van je onderhoud af en hoeveel gereden km’s per jaar je doet wil ook snel duiden dat je sneller na de garage zal moete voor een herstelling . het is bij andere merken ook juist het zelfde hoor . ze maken tegen woordig geen auto’s meer die bullit proof zijn . maar auto’s die aangenaam zijn om mee te rijden er super uitzien . dit om de mense te blijven bekoren als is dat de dag van tegenwoordig erg moeilijk
26 september 2014 om 10:56 #18253189nicocorsa, hoeveel km heb je nu op de teller staan? tevens er zijn niet veel wagens die er zo super mooi en sportief uit zien als de Insignia king:
27 september 2014 om 13:57 #18253190Heb net een groot onderhoud laten doen bij officiële opeldealer ( belgie) en dit viel echt wel mee in prijs heeft mij 306€ gekost welk merk doet beter????? Ik denk als zeker geen enkel Duits merk.
27 september 2014 om 14:09 #18253191Stefke insignia, natuurlijk is dat wel geld Stefke , alleen denk ik in Nederland een heel stuk duurder , ik heb al gehoord dat je voor 500 euries niet klaar bent , ik ben er gelukkig nog niet aan toe ,maar begin komend jaar zal het wel zo ongeveer zijn , bij mijn Opel staat servicebeurt november 2014 / 174883 km, , maar volgens de auto service Duitsland moet de wagen een beurt in maart 2015 hebben , vind het allemaal wel heel vreemd , maar laat de beurt denk ik toch in Spanje of als we nog niet weg zijn in Duitsland doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.