Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › welke injectoren op een c20let vmax 310
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2015 om 19:43 #18298015
Schakel de 4×4 dan uit en ga eens naar of freddy cane of van vught.
Bij freddy heb ik goeie ervaringen. Die zal niet je ecu kunnen afstellen maar wel een serieuze vermogensdiagnose kunnen doen.
23 november 2015 om 08:31 #18298016@corsaboy wrote:
Schakel de 4×4 dan uit en ga eens naar of freddy cane of van vught.
Bij freddy heb ik goeie ervaringen. Die zal niet je ecu kunnen afstellen maar wel een serieuze vermogensdiagnose kunnen doen.
Bij Freddy heb ik de TE2800 toendertijd laten afstellen en bij Vucht de Transporter, maar beiden hebben geen 4×4 bank
Ik ben bang dat als je 4×4 uitschakelt de tussenkoppeling te veel op zijn kop krijgt24 november 2015 om 06:28 #18298017Je kunt prima rijden zonder 4×4.. Ik heb met de mijnes ook geruime tijd zonder gereden (zekering eruit). Scheelt ook een hoop in verbruik..
Zou lekker is een keer naar Klasen of naar Vmax rijden aangezien die chippies die erin zitten nu van hun zijn.Ik heb altijd probleemloos gereden met de EVO310 van Vmax. Nooit wat stukgelopen oid. Mijn intercooler piping is tussen de 50-60mm dacht ik. Op de standaard ecu reed ik ineens wel 0.4 bar continu door de grotere piping, na het chippen was dit netjes 1.1 bar constant met 1.5/1.6 overboost.
Ik zou zelf niet al teveel dingen bijstellen en uitproberen + nog dat je niet weet of de meters in de auto de waarheid vertellen, zodra die op de bank staat is alles duidelijk..
26 november 2015 om 21:24 #18298018vorige eigenaar heeft hem nooit op de testbank gehad, nu weet ik niet hoe lang hij er zo mee gereden heeft, de chips zijn er ongeveer in 2001 in gekomen maar begreep dat er toen een andere motor in zat, hij heeft er later een gereviseerde motor in gezet die meen ik nu 50.000 km. gelopen heeft, heb vanavond trouwens de pedaalrubbers maar eens vervangen, in die van de koppeling zaten al twee dikke scheuren bovenin, koppeling gaat net iets zwaarder dan mijn eerste Turbo, weet jij ook of er ook een andere drukgroep in zit?
koppelingspedaal staat trouwens hoger dan rempedaal, anders nooit opgevallen27 november 2015 om 07:18 #18298019Yes, mijn oude sachs sinter zit er in, gegarandeerd tot 550nm
27 november 2015 om 09:05 #18298020hij koppelt wel goed, bij de wintercheck bij de Opel dealer vielen ze wel over de koppeling dat hij te stug was, maar dat is even winnen.
terugkomend op het topic, ik heb ook een keer gereden zonder de zekering van de 4×4, het verbruik maakte volgens de meter in de auto geloof ik een tiende uit, en dat klopt ook wel, dezelfde onderdelen draaien en maakt het dus geen verschil of hij aan staat of niet, behalve als er veel verschil in bandenprofiel zit, dan krijg je slip in de koppeling en bandenwrijving en zou hij meer brandstof gebruiken. bij mijn Calibra was het aandrijfverlies bijna 67 pk
Bij de tweede run werd de rem ingedrukt bij het starten en dan word de 4×4 uitgezet, toen draaiden alleen de voorwielen maar toen hebben we niet gemeten.
Maar wat ik mij af vraag, kan het kwaad of je hem test terwijl de achterwielen stil staan?17 december 2015 om 21:40 #18298021trouwens, tot hoeveel bar mag je gaan met een C20let met Z20let koppakking en arp boutjes?
18 december 2015 om 09:05 #18298022dat is afhankelijk van of je de mapsensor aangepast hebt of niet.
beetje bekent verhaal met een TE2800
toevallig familie Flonk?
als je de zekering van de 4×4 er uit trekt kan de calibra gewoon op een 2 wiel dyno
19 december 2015 om 19:03 #18298023klopt, heb ook nog een Kadett Bieber, is ook op de testbank geweest maar was toen 1.2N
map sensor aanpassen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.