Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › welke gesmede zuigers en drijfstangen z16let.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2015 om 19:03 #17270993
Zal jullie de horror besparen.
iets z16let en de 4e cilinder.Mijn vraag is als volgend,
Ik zie div merken langs komen als het om gesmede zuigers gaat.
bv mahle weseco etc.Welk merk zouden jullie kiezen en waarom.
Tevens zijn er nog meer internals die je op voorhand beter kan vervangen lager schalen etc.
hoor graag van jullie11 maart 2015 om 19:08 #18277492STroker kit kopen kun je doen. Maar warom zou je dat vervangen, vaak duur en vermogenwinst op orgineel valt allemaal mee. Dan moet je al met een dikke garret gaan rijden om er voordeel uit te halen.
11 maart 2015 om 19:15 #18277493Moet eerst gaan kijken wat er nu kaduuk is en hoe erg.
Maar dacht als de zooi toch open gaat….Heb dikke horror verhalen gelezen over die 4e cilinder.
Merv blijft op 3 poten lopen ook na vervangen bougies en bobine.
En heeft een compressie van jan lik me reet op cil4.
beetje jammer / pech dat dit gebeurt na bekant 150km er mee gereden te hebben.En ja heb wel netjes gereden.
niet geplankt enzo17 maart 2015 om 21:36 #18277494Nou ondertussen wat research gedaan.
Iemand misch ervaring met dit setje ?http://www.eds-motorsport.de/Tuning/Opel/Astra/Astra-H/1-6L-Turbo-Z16LET/Sparset–Stahlpleuel-und-Woessner-Hochleistungskolben-satz-fuer-Z16LEL-R-T-A16LEL-R-T.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 maart 2015 om 05:51 #18277495Meeste zijn ook horor verhaalen. Komt soms voor dat er een gat of gesmolte zuiger ontstaat. Vaak door te arm lopen na chippen.
En in dat geval heeft het onderblok vaak ook zijn beste tijd gehad. Dus de vraag is in hoeveren is dat dan beschadigd en is het haalbaar om dan te boren en honen.Hoe en waarmee heb je de compressie gemeten en wat is het verschil ten opzichte van de rest?
18 maart 2015 om 08:27 #18277496Dat gaat allemaal as maandag nog eens gebeuren.
compressie en lek test.
Zodat ik iets meer weet / een goed beeld krijg wat het probleem evt is.
Compressie was even vluchtig met een compressie meter gemeten.
En die gaf op cil4 0,0 aan.
maar goed maandag kan ik jullie vertellen wat ik aangetroffen heb.
voor het zelfde geld is het iets anders.
gescheurde kop of kromme kleppen of wat dan ook.Ik hoop dat het onderblok mee valt.
zou knap ruk zijn als dat met 107000km compleet versleten is.
blok is voor zover ik weet niet gechipt En standaard.7 april 2015 om 17:01 #18277497Helaas door wat non auto gerelateerde prive problemen nog geen update.
het staat nu voor as donderdag geplanned.9 april 2015 om 07:23 #18277498Nou tegen alle verwachtingen in, gister toch een start gemaakt.
Begonnen met een compressie / lektest…. :swear
En deze laat duidelijk zien dat er iets niet helemaal goed gaat met in iedergeval de inlaat kleppen van de 4e cilinder. :hmmz
Deze blijven gewoon open staan.
Dus met de demontage gestart.Zal later wat foto’s plaatsen.
9 april 2015 om 08:30 #18277499Dan zullen ze wel krom zijn riem ooit van tijd geweest? Of door de zuiger die vervormt is aangetikt.
Of zwevende kleppen gehad, versleten klepveren.
9 april 2015 om 10:01 #18277500@Haasje17 wrote:
Dan zullen ze wel krom zijn riem ooit van tijd geweest? Of door de zuiger die vervormt is aangetikt.
Of zwevende kleppen gehad, versleten klepveren.
Geen idee nog, de boel staat op dit moment nog heel netjes op tijd.
Vrijdag gaat de rest uit elkaar.
Tot zo ver zijn we nu.
Inmiddels aardig wat weg gesloopt.9 april 2015 om 11:14 #18277501En zie je ook dat de klepstoter niet helmaal naar boven komt?
9 april 2015 om 11:18 #18277502Mischien zitten de hydro stoters wel vast.
10 april 2015 om 12:55 #18277503Nou gister de kop er af gehaald.
en wat blijkt een lekke koppakking….Nu afspraak maken om de kop te laten vlakken etc.
en dan de boel weer in elkaar zetten!
Alles zag er zeer netjes uit (zuigers en cilinder wanden)
Paking was lek tussen cil 3 en 4.
vandaar geen complressie en het olie verbruik.
Turbo was volgens de bevriende monteur ook nog erg netjes.Dat worden dus geen nieuwe zuigers en drijfstangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.