Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › welke gereedschap wagen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2013 om 20:19 #17262519
Hallo,
fezien ik nu veel meer werkruimte heb wil ik toch eens gereedschap gaan uitbreiden.
Ik ben relatief zuinig op mijn spullen, en voer er niet het zwaarste sleutelwerk mee uit.
ook is het voor weekend gebruik.ik verwacht wel dat ik bijvorbeeld de schroevendraaiers niet kapot draai op een schroef. Dus wil wel eningsinds knap spul.
Nu beginnen de sets op marktplaats al bij 500 euro.
praat we. Over complete sets.
Maar je heb ook sets van 5000 euro.zie dor het bomen het bos niet meer.
wie zou mij een goed advies kunnen geven?11 december 2013 om 20:39 #18198397Ik heb alles van gedore, prijzig, maar top garantie en eigenlijk niet stuk te krijgen. Tangen heb ik van knipex, gedore tangen liggen niet lekker. Oh, en steek/ring sleutels van rahsol, stuk goedkoper en komt uit gedore fabriek en dezelfde garantie.
12 december 2013 om 06:03 #18198398Ik heb ook gedore, bevalt me zeer goed. Heb ik erg lang plezier van. Is geen rotzooi iig
12 december 2013 om 06:37 #18198399Ik heb zelf gekozen voor Kraftwerk. Dat is net een niveau lager als Gedore (zowel qua kwaliteit als prijs). Het gaat bij mij al jaren mee, ligt lekker in de hand en is prima geschikt als je gewoon regelmatig wat sleutelt. Gedore kun je week in, week uit mee doorwerken zonder slijtage, Kraftwerk is meer voor de hobbysleutelaar die regelmatig in het weekend of ‘s avonds wat aan je auto wilt doen.
Verder wat losse spullen van Gedore (Amerikaanse steeksleutels die ik vaak gebruik voor de motor), Hazet (momentsleutel + doppenset) en zo nog wat losse setjes.
12 december 2013 om 07:02 #18198400Wij hebben hier pas de Tengtools mega-toolset 493.
Prachtig spul, ligt heerlijk in de hand en echte kwaliteit!
Vergelijkbaar met Gedore, alleen waar Gedore soms wat lomp is heeft TengTools dat helemaal niet.wel prijzig maar gaat dan ook bijna eeuwig mee.
Dit zit er in onze kist: ” Copy Paste” :jerry
1 wagen TCW806N1 met afsluitbare kogelgelagerde lades
1 koffer TC805NFX
23 delige T-sleutels & dopschroevendraaierset
122 delige schroevendraaiers & bitsenset
17 tangen
86 delige doppenset 1/4″ en 3/8″ & accessoires 4-22 mm
63 delige doppenset 1/2″ & accessoires 8-36 mm
31 delige steekringsleutelset 5.5-38 mm
11 steeksleutels 6-32 mm
11 ringsleutels 6-32 mm
15 ratelsteekringsleutels 8-27 mm
73 slagdoppen 1/2″ & accessoires 8-32mm
32 doppen 3/4″ & accessoires 19-50mm & AF 7/8″-1 7/8″
11 griptangen
1 x lege ladeAlles in voorgevormde foam trays, perfecte kast die er ook nog is leuk uit ziet!
12 december 2013 om 07:13 #18198401Ik heb een hazet gereedschapskar met van allerlei merken er in.
Heb tangen van gedore en schroevendraaiers van facom.
Ratelset van tengtools en een van carolus en sleutels van forum.
Toenertijd gereedschap op mijn school moeten aanschaffen en het gaat nu al 4 jaar mee.12 december 2013 om 07:49 #18198402Ik heb een gereedschapkar van Gedore, Ratels en doppen van Gedore, Schroevendraaiers van gedore.
BGS Ring/Ratels. Steeksleutels van diverse merken. Tangen van Knippex, boschman Torx sets.Alles van Gedore, geweldig spul, twee tangen van knippex kapot gehad, torx set al redelijk wat torx doppen afgebroken.
BGS goedkoop, je zou verwachten niet zo goed, maar ook van gedore een ring/ratel set gehad welke de ratels na verloop van tijd niet goed meer werkte.Alles wat er stuk ga ik dus waarschijnlijk voor BGS vervangen omdat het niet duur is en ervaring leert dat ze allemaal toch echt wel stuk gaan.
Werkbaarheid van de gedore is dan wel weer over nagedacht zoals handvaten en grip.
12 december 2013 om 18:19 #18198403ik heb zelf zo’n kist van mannesmann, voldoet prima voor hobbymatig gebruik :thumbup aangevuld met gedore en Teng Tools(ja het klinkt chinees maar dat is het niet, naar mijn mening minstens zo goed als gedore)
Ratels van mannesmann waren wel binnen de kortste keren kapot :thumbdown12 december 2013 om 18:43 #18198404Ik moet wel zeggen dat ik het meeste van gereedschap gekocht heb in de tijd dat ik elektromonteur was, en goed gereedschap is het halve werk. Vandaar dat ik alles duur heb. Ik denk niet dat ik zoveel geld uit zou geven als ik het alleen voor de hobby nodig had.
Zo heb ik de ratels van gedore, en de meest gebruikte doppen ook. De rest de doppen zijn ballemerk, maar blijft wel heel. Tevens heb ik een complete ratelset van lux, en moet zeggen dat dat ook helemaal niet verkeerd is12 december 2013 om 18:50 #18198405Ik heb 2 doppensets van Manesmann.
Met de eerste (in nette koffer van de Cartall) sleutel ik nu zo’n 7 jaar mee; enkel wat schroef bits stuk; rest is super goed. Handvaten zijn erg goed, en hebben prima grip. Enkel de ratel standen zijn wat groot; die van Kraftwerkt hebben veel kleinere stapjes.De 2e is een goedkopere set; bijv de handvaten van de ratels zijn van plastic van de 2e set.
Deze ligt standaard in mijn gereedschapkist van mijn oldtimer. (rij een VW T2 kampeer busje en ga er ook ver mee van huis)Tangen zijn van Knippex
Schroevendraaiers: PB Swissmade
Momentsleutel is van Hazet
En heb diverse speciale doppen nodig gehad; deze kocht ik dan los bij Cartall dus ook prof-kwaliteit
Mijn krik is van Omega; net als de assteunen. (gekocht als set bij Rustbuster, maar ook bij Cartall te krijgen)gr
Marcel12 december 2013 om 19:00 #18198406Ik heb een kist van sonic.
Had gedore maar dit lag voor mij niet lekker in me hand.
Wat de sonic wel doet wel vrij prijzig naar mijn mening.13 december 2013 om 07:58 #18198407Werk hier op de zaak werk ik met facom.
vorige werkgever met sonic gewerkt.
Beide de merken werken zeer fijn en kan veel hebben.
ben zelf nog al lomp heb heb veel brute kracht.Heb wat ervaring met teng tools ook goed spul.
Mannesman was ook zeer fijn.
Kraftwerk is een goede budget merk. het zit wat “goedkoop” verpakt maar doet zijn werk goed.
voor de hobby meer dan voldoende.Wat echt absurd duur gereedschap is , is van snap on.
Je betaald voor de naam. Maar andere merken doen er niet voor onder, of zijn zelfs beter.Mijn tip is ga gewoon eens langs diverse automateriaal zaken. En pak eens wat vast.
Wat bij de 1 goed in de hand ligt vindt de ander helemaal niet fijn.13 december 2013 om 10:46 #18198408Mannesman heb we hier op het werk een kar van staan, ik vind het maar troep. Zo zal iedereen wel een eigen merk/kwaliteit eisen hebben, als diegene er maar met gemak mee kan werken!
13 december 2013 om 11:41 #18198409Ik had ook een mannesman koffer maar vond het troep.
Schroevendraaier brak gewoon af met normaal gebruik en de bitjes roesten als een gek, ook al heb je ze nog niet eens gebruikt.13 december 2013 om 19:27 #18198410Sonic heb ik ook goede ervaringen mee. Heb er ook een koffer van en moment sleutel, werklamp en kriksteunen o.a.
Toch veel wisselende reacties.
ik hoorde vN een maat van mij ook dat manneman wel goed was.sonic vind ik persoonlijk te gek. Beetje knappe kist zit je op 1500 euro.
Zal mooi ff zoeken op mp
13 december 2013 om 20:50 #18198411Heb het een en ander van Beta, een 1/4″ ratelset en een 3/8″ratelset bevalt prima maar is ook niet heel goedkoop.
17 december 2013 om 00:01 #18198412ik heb hier beetje vanalles, facom,gedore,beta,snap on,stanley,hazet,king tony Ironside enz… bij ons worden de sleutels
toch bijna dagelijks gebruikt (ook soms heel intensief )en ik kan je van prijs/qualiteit IRONSIDE aanraden deze liggen heel goed in de hand en gewoonweg niet kapot te krijgen!
slijtge kennen ze niet en toch is de prijs zeer goed, mijn eerste setje van Ironside is zo een 13jaar oud en daar is nog niets van gebroken
of uitgesleten ook de bitsen enz en ze worden dus nog bijna dagelijks gebruikt,de ratels zijn ook zeer aangenaam met hele fijne tandjes sindsdien als ik nog wat gerief nodig heb is het enkel nog van dit, en Ironside geeft 10jaar garantie op de sleutels wat ook al niet min is vergeleken met andere in deze prijsklasse…17 december 2013 om 05:33 #18198413Een mannesmann koffer heb ik me ook eens aan laten vangen. Brol. :thumbdown
Van sonic ook al een keer een ratelsleutel overgetrokken. :(
Momenteel is het meeste van beta.5 januari 2014 om 12:15 #18198414De gereedschappen van Force voldoen mij ook erg goed.Aangevuld met gedore,midlock en hazet.
5 januari 2014 om 19:37 #18198415Gedore levenslange garantie?
Heb eens zo’n dure ratel gehad,ze vertelden bij de verkoop dat ik er wel een lange pijp op mocht zetten al als hij afbrak kreeg ik gewoon een nieuwe.
Als je van linksom naar rechtsom wilde gaan moest je de dop er aan de andere kant in doen maar vaak bleef het 4kante stuk metaal aan de dop zitten en moest altijd een tang pakken om hem er weer uit te trekken, ook lag hij slecht in de hand, naar mijn mening te spits aan de zijkanten, dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd.
Eigenlijk was ik best wel blij dat het ratelmechanisme op den duur doordraaide en er mee terug kon gaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, bon had ik niet meer maar bij levenslange garantie heb je immers geen koopbon nodig.
Zij hebben hem opgestuurd en wat bleek, alleen garantie op afbreken van de arm en niet op het ratelmechanisme.
Ik ben daarom letterlijk afgeknapt op Gedore met hun levenslange garantie, :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdownIk heb ook nog een oude Gedore gereedschapswagen waarbij de laden zeer zwaar op en dicht gaan. :thumbdown :thumbdown
Misschien is Stahlwille of Hazet een betere keuze
5 januari 2014 om 23:37 #18198416“dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd.”
dat is bij heel veel van de duurdere ratels zo, ook bij BETA en FACOM daarom ik ook zo tevreden ben van Ironside zijn echt hele kleine soepele klikjes en toch heel sterk :thumbup
duurder wil niet altijd beter zeggen, in vele gevallen wel maar als het om sleutels gaat :hmmz
ps: ik ga ook nooit vergeten toen ik eens aan een kameraad zen seat leon moest werken, alles ging goed tot we aan de aandrijfassen begonnen, de koppen zaten zo vast dat we de ene ratel na de andere erop kapot trokken (met lange buis erop) als er geen 5 naar de haaien waren waren het er geen 1, ook verlengstukken met buis erop gingen eraan, Stanley (draaide door), enkele wannabe ratels (natuurlijk gewoon plooien of doordraaien :roll:), en jawel ook de beta moest er aan geloven (kop voor dop brak af), als laatste hoop nam ik toen men niet zo lang gekochte Ironside ratel met een bang hart :hmmz maar los was het kreng king:
en toen had de man die zen maat een pleziertje wilde doen nog maar 1 ratel meer over :wtf hop naar de winkel achter wat gerief van Ironside en facom :thumb
wat betreft beta, heb ik er nog gerief van, tangen, plaatschaar, doppen, vaste sleutels enz en daar ben ik dan wel weer tevreden van tjah…
6 januari 2014 om 04:58 #18198417@Duurt wrote:
Gedore levenslange garantie?
Heb eens zo’n dure ratel gehad,ze vertelden bij de verkoop dat ik er wel een lange pijp op mocht zetten al als hij afbrak kreeg ik gewoon een nieuwe.
Als je van linksom naar rechtsom wilde gaan moest je de dop er aan de andere kant in doen maar vaak bleef het 4kante stuk metaal aan de dop zitten en moest altijd een tang pakken om hem er weer uit te trekken, ook lag hij slecht in de hand, naar mijn mening te spits aan de zijkanten, dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd.
Eigenlijk was ik best wel blij dat het ratelmechanisme op den duur doordraaide en er mee terug kon gaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, bon had ik niet meer maar bij levenslange garantie heb je immers geen koopbon nodig.
Zij hebben hem opgestuurd en wat bleek, alleen garantie op afbreken van de arm en niet op het ratelmechanisme.
Ik ben daarom letterlijk afgeknapt op Gedore met hun levenslange garantie, :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdownIk heb ook nog een oude Gedore gereedschapswagen waarbij de laden zeer zwaar op en dicht gaan. :thumbdown :thumbdown
ik heb gedore ratels welke toch echt geheel anders zijn, dus vraag me echt af welke ratel van gedore je hebt gehad.
Type dat ik ken waar je de kop moet omdraaien is een momentsleutel en geen ratel.6 januari 2014 om 06:57 #18198418@Haasje17 wrote:
@Duurt wrote:
Gedore levenslange garantie?
ik heb gedore ratels welke toch echt geheel anders zijn, dus vraag me echt af welke ratel van gedore je hebt gehad.
Type dat ik ken waar je de kop moet omdraaien is een momentsleutel en geen ratel.Zijn hele oude ratels.
heb er hier nog een set liggen (reserve) die is uit 1980.6 januari 2014 om 17:39 #18198419Ik verleng geen ratels, daar pak je een wringijzer voor.
Daar hebben we dan ook een aantal kromme van liggen.
Wij hebben zowel Lidl (kraftwerk oid.) Als gedore ratels, ik werk toch het fijnst met de denk al ruim 10jaar oude Gedore ratel.
Deze heeft heel veel tikjes, en werkt voor korte slagen prettiger dan alle andere ratels tot nu toe.
Ook de gedore moment sleutel is een prima dingHeb ook nog een hacon moment sleutel tot 350nm, een enorm ding, maar je krijgt er zowat alles mee vadt en los.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
30 juli 2014 om 15:34 #18198420ik heb een beta kar en gereedschap, vrij prijzig voor wat je ervoor krijgt. Vind facom net zo goed en een stuk makkelijker te verkrijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.