Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › welke fuseekogel trekker?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2012 om 11:35 #17250215
had gister een fuseekogel trekker geleend van kukko omdat dat draagarm fuseekogel lost moest van de naaf.
dat was een prima ding. erg sterk (die goedkope dingen breken zelf)
zou is mijn vraag, welke maat heb ik nodig voor kadett?
http://www.toolclub.nl/techem/default.asp?page=categorie&Id=52448&sid=Ib64iPDvJ1ixzLD5t7HS0tGuUzNQw4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
groeten.
4 juli 2012 om 11:39 #18043702Zoiets :)
4 juli 2012 om 11:47 #18043703maakt meer kapot als dat het de fusee kogel los maakt :P
:jerry4 juli 2012 om 12:35 #18043704@Aapje wrote:
Zoiets :)
:thumb
ha zo doen ik het op het werk ook altijd,
en wil ie niet los dan 2 hamers erbij.
eentje er achter en met de andere tikken (slaan) dan schrik de kogel meer.4 juli 2012 om 13:41 #18043705ik ben bekent met die manier, maar je komt er amper bij tussen de steekas en de draagarm heb al vaker en het rubber van de homokineet en het rubber van de fuseekogel en het draad van de kogel zo kapot geslagen.
wel lukt mij dat met die manier bij stuur kogels omdat je dan vlink uit kan halen (beter toegankelijk) maar heb op de sloop ook wel eens een hele veerpoot zo krom geslagen.. bij corsa a tirga a en corsa b geen moeite das allemaal zo iel spul heb je zo los.
maar bij kadett, golf en auto`s waar het onderstel wat meer beef heeft. wil ik z,n trekker voor, gister weer gebruikt (had er 1 geleend). binnen 1 minuut 2 kogels los . ideaal.
4 juli 2012 om 13:48 #18043706sebastiaankadettcabriogsi wrote:ik ben bekent met die manier, maar je komt er amper bij tussen de steekas en de draagarm heb al vaker en het rubber van de homokineet en het rubber van de fuseekogel en het draad van de kogel zo kapot geslagen.ja nu verandert de boel,
als je geen slag kunt maken,
dan ben je wel een fusee trekker nodig.4 juli 2012 om 19:16 #18043707@gertjuh1968 wrote:
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
ik ben bekent met die manier, maar je komt er amper bij tussen de steekas en de draagarm heb al vaker en het rubber van de homokineet en het rubber van de fuseekogel en het draad van de kogel zo kapot geslagen.
ja nu verandert de boel,
als je geen slag kunt maken,
dan ben je wel een fusee trekker nodig.Mijn gedachte :) Gewoon zorgen dat je kan raken :D
4 juli 2012 om 19:47 #18043708DE grote fout die de meesten maken is te denken dat die stift in de fuseekogel er recht uit geramd of gewrikt moet worden, zelfde met stuurkogels. Maar dan ram je de hele boel alleen maar aan stront….
Voor de fuseekogel, wat ALTIJD werkt is de krik uit de kofferbak op de draagarm zetten en onder de veerpoot, ietsje opdraaien en een ZIJWAARDSE ram tegen het huisje van de fuseekogel geven… Werkt bij mij tot nu toe ALTIJD. Het is alleen wat lastiger bij Kadetts met een stabistang….
Bij stuurkogels zelfde idee, maar dan een stootijzertje of een stevige balk er tussen, beetje op leunen en dan de zelfde ZIJWAARDSE klap. Hoeft allemaal helemaal niet met veel kracht en gij zult ontdekken….
4 juli 2012 om 19:54 #18043709Ik gebruik altijd een steen beitel die past precies tussen de homokneet en de foseekogel 2 tikken er op en hij is los nog nooit een vernield er mee en heb er al heeeeel wat los gehaald.
Groeten bas
4 juli 2012 om 19:59 #18043710@Sebbe GSI wrote:
Ik gebruik altijd een steen beitel die past precies tussen de homokneet en de foseekogel 2 tikken er op en hij is los nog nooit een vernield er mee en heb er al heeeeel wat los gehaald.
Groeten bas
Ik geloof dat dat ook wel heel goed werkt ja, geeft zowel een beetje zijdelingse klap als naar beneden… :thumbup
4 juli 2012 om 20:56 #18043711Fuseekogeltrekkers zijn ondingen, daar verpoer je ook het schroefdraad mee als je niet uitkijkt.
Met een goeie hamer op het stuk waar de kogel door loopt slaan, niet op de kogel en niet op de draagarm en niet op het stuk schroefdraad.Met een lange stang/staaf/pijp de boel onder spanning zetten (2 man als het echt vast zit) en met 1 goeie tik komt het los.
Vandaag nog 2 astratjes gedaan, hierbij ook de stabalisator kogels los gehaald, die werken dan alleen maar tegen.
4 juli 2012 om 22:18 #18043712ik weet dat het goed bedoelt is mensen, zo doe ik het ook wel eens, met auto`s die ik zelf in elkaar zet zorg ik wel dat alles gangbaar is..
maar heb dr hier ook wel eens eentje staan van een ander en die moet dan ook los.
en vandaag ook dan zat er speling op de draag arm rubbers
kan je tiken wat je wilt maar het zit er dan gewoon niet star onder.
dus heeft het gewoon mee. ik wil gewoon weten of ik de 20/30/of 40 mm variante moet bestellen.5 juli 2012 om 08:44 #18043713Meten is weten?
5 juli 2012 om 08:56 #18043714op autoonderdelen sites staan vaak de maten erbij van de onderdeln. misschien ook van die stuurkogel! ;)
6 juli 2012 om 19:15 #18043715echt toevalig dat dit topic voorbij komt.
was zelf ook aant kijken voor een fusee trekker.
voor het vernieuwen van de ashoes.en ik heb het zojuist geprobeert op de manier die @vinci zegt.
en dat werkt dus toppie :thumb
de krik tussen de draagarm en onder de veerpoot, op spaning brengen 3 keer slaan en plop los :D
vinci bedankt voor die tip;)
gr frenkie
6 juli 2012 om 19:44 #18043716@Vinci wrote:
@Sebbe GSI wrote:
Ik gebruik altijd een steen beitel die past precies tussen de homokneet en de foseekogel 2 tikken er op en hij is los nog nooit een vernield er mee en heb er al heeeeel wat los gehaald.
Groeten bas
Ik geloof dat dat ook wel heel goed werkt ja, geeft zowel een beetje zijdelingse klap als naar beneden… :thumbup
Ik heb het ook maar af gekeken hoor van andre botter :jerry
6 juli 2012 om 20:01 #18043717Hahah, ja die Andre weet ook altijd wel hoe het moet. :thumb
En blij dat het voor jou ook werkte Frenkie! Wat ik al zei heb het inmiddels al vele malen zo gedaan en er gaat niks van stuk en werkt altijd… Heb het na het stuk slaan van een stuurkogel een keer uit nood bedacht, ook na het krom buigen van wat dingen er tussen steken en er niet bij kunnen om op te slaan. Was toen ook verbaasd van het gemak waarmee het los ging. Wel even oppassen, want er staat wat spanning op natuurlijk, je moet er niet met je hoofd vlak boven hangen ofzo…
En met een stabistang ontdekte ik dat mijn krik er niet meer zo goed plek voor had, dus maar even de stangetjes aan beide kanten los gemaakt en de stabistang omhoog gedaan, dan lukt het wel…
Heb met fuseetrekkers ook wel eens schroefdraad vernaggeld, doe ik dus liever ook niet meer.
7 juli 2012 om 08:12 #18043718@frenkie wrote:
echt toevalig dat dit topic voorbij komt.
was zelf ook aant kijken voor een fusee trekker.
voor het vernieuwen van de ashoes.en ik heb het zojuist geprobeert op de manier die @vinci zegt.
en dat werkt dus toppie :thumb
de krik tussen de draagarm en onder de veerpoot, op spaning brengen 3 keer slaan en plop los :D
vinci bedankt voor die tip;)
gr frenkie
Das dus eigenlijk het zelfde als je een lange staaf/pijp op dedraagarm legt en daarmee gaat afzetten op het subframe oid.Dan komt ie ook wel los. Soms moet je er op staan en soms lukt het je in je eentje.
7 juli 2012 om 08:15 #18043719@Sebbe GSI wrote:
@Vinci wrote:
@Sebbe GSI wrote:
Ik gebruik altijd een steen beitel die past precies tussen de homokneet en de foseekogel 2 tikken er op en hij is los nog nooit een vernield er mee en heb er al heeeeel wat los gehaald.
Groeten bas
Ik geloof dat dat ook wel heel goed werkt ja, geeft zowel een beetje zijdelingse klap als naar beneden… :thumbup
Ik heb het ook maar af gekeken hoor van andre botter :jerry
Je bedoelt dat je de beitel tussen de spleet zet waar normaal de bout van de fusee door gaat?
Dan wordt ie wijder en komt je pin van de kogel makkelijker los.
Dit doe ik ook en in combinatie met de lange stang om druk uit te oefenen heb je zon fuseekogel zo uit het fusseestuk. :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.