Welke draad moet er stroom krijgen?

Forumindex Forums Techniek Ecotec Welke draad moet er stroom krijgen?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    kds racing
    Deelnemer

Dag iedereen,

Ik ben bezig aan een nieuw project voor 2015. Ik ga een Opel astra g klaarmaken voor de cross. De x20xev. Nu is hij helemaal leeg en wil ik de Moter uitbouwen maar zou graag eens proberen om hem zonder sleutel te starten. Weetiemand van jullie welke draad van de ecu ik stroom moet geven om hem te kunnen starten zonder sleutel?

Mvg
      Kim

kds racing
      Deelnemer

Ik zal men vraag even aanpassen aangezien er weinig reactie opkomt. Ik heb dus de ontstekingsschakelaar vrij en kan de motor reeds laten rondgaan maar ik krijg geen ontsteking. Er zit een startonderbreking tussen die dit waarschijnlijk verhinderd. Moet ik deze omzeilen om ontsteking te krijgen of moet de ecu stroom krijgen? Heeft er iemand misschien een schema van ecu x20xev.

Mvg Kim

ZakhooiTM
        Deelnemer

Jammer genoeg werkt dat niet zo simpel de ECU heeft de start onderbreker nodig als toestemming om te starten, dit zit in de software van de ECU gebakken.
          Als de toestemming er niet is start je motor niet :)

Wat je kan doen is :
          1 : Start onderbreker uit de software laten halen
          2 : chip van de start onderbreker op de start onderbreker module lijmen :P

wim-v6
          Deelnemer

Ja dat is inderdaad de enige oplossing

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.