Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Welke downpipe/katvervanger ist beste, pasvorm kwaliteit enz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2012 om 20:01 #17246831
Na een downpipe met sportcat te hebben besteld bij TX die niet paste, ben ik opzoek naar een andere.
Nu heb ik op ebay een aantal downpipes gevonden, maar ik durf niet meer te bestellen zonder dat ik wat recenties heb.
Ik wil nu een downpipe zonder sportcat bestellen.http://www.ebay.de/itm/400259014161?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/190538075247?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/ASTRA-COUPE-TURBO-PRE-CAT-2ND-DE-CAT-EXHAUST-SCORPION-/230667888203?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b4e0a64b” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat is de beste optie?
En waar rijden jullie mee rond?Die van tx hangt door zijn vorm zo laag onder de auto, dat hij ter hoogte van het flexibel stuk nog maar 5 cm boven het asfalt hangt. (auto is iets verlaagd, maar daar ligt het absoluut niet aan).
En de aansluiting bij de v-klem dicht gewoon op geen mogelijkheid af!Dus ik wil nu wel zeker weten dat de pasvorm goed is als ik iets bestel.
Het gaat trouwens om een Astra G Coupe Turbo z20let.
Wie kan me helpen??Mvg Matty
23 februari 2012 om 11:09 #17996245zoiets:
http://www.courtenaysport.co.uk/astra-vxr-exhaust-systems/info_164.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.eds-motorsport.de/shop/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Scorpion verkoopt Courtenay zelf ook, er zijn wel meer merken die goed zijn. Maar dit is zo snel even wat ik kan vinden hierover.
23 februari 2012 om 11:27 #17996246Waarom denk je niet aan een custom downpipe?
Neem desnoods contact op met Andre Botter. Die maakt hem mooie opmaat.23 februari 2012 om 17:23 #17996247Ik heb die downpipe van eds en 200 cells katvervanger van toyosport (2e link van je)
ik weet eigelijk ook niet waarom z’n 200 cells van toyosport zoveel goedkoper is als een van millitek of scorpion, bij de toyosport staat ook bij dat het roestvrij staal is.
Het enige dat me opviel is dat de uitlaat iets meer uitsteekt aan de achterkant (en als hij warm is nog wat meer).Ik heb overigens wel een astra H opc
23 februari 2012 om 18:01 #17996248@iuza wrote:
Waarom denk je niet aan een custom downpipe?
Neem desnoods contact op met Andre Botter. Die maakt hem mooie opmaat.Heb ik vorige keer ook al gezegt.
En Andre is niet zo duur23 februari 2012 om 18:26 #17996249Hij zit nog al een eind bij me vandaan.
Vandaag de CO laten meten met de downpipe van TX, de CO waarden waren perfect!
Dus de sportcat die eronder zit, die is gewoon goed.
Mijn garage wil de downpipe gerust voor mij omlassen zodat het wel past, dan houd hij de vorm aan van de originele.
Alleen dat geintje gaat me zo al gauw 250 euro kosten. En dan is het maar de vraag of het dan helemaal goed is.
Hij wilde zelf een stalen ring draaien om de flens af te laten dichten bij de V-klem. Het gaat maar om tienden milimeters waardoor hij lekt.Dus ik dacht, als ik nou een downpipe bestel die wel past, dan kan ik daar die 200cells sportcat tussen laten lassen…
23 februari 2012 om 19:18 #17996250Ik heb hier van Friedrich en downpipe gevonden, maar deze heeft dezelfde vreemde bocht als mijn huidige downpipe…
zo ziet dat er bij mij uit…
je kunt zien dat die bocht veel te ruim is, waardoor hij erg laag onder de auto uit komt. hij kan gerust 7 cm omhoog, dan hangt hij beter in de tunnel.
Deze lijkt me veel beter, omdat die bocht veel scherper lijkt waardoor hij beter in de buurt komt van het origineel…
23 februari 2012 om 22:34 #17996251Ik had precies hetzelfde inderdaad, eerste wat me opviel. Mijne is verlast.
24 februari 2012 om 20:56 #17996252je mag ook bijna wel opzoek naar een ander subframe zo te zien…. :shock:
25 februari 2012 om 10:34 #17996253Zo te zien past hij prima, alleen ligt hij wat laag en is de flens niet zo goed.
Echter gaat het er nu om of hij mooi rond loopt of dat hij goed flowt.
Volgens mij toch het laatste. :hmmzEn zo te zien op de foto’s heb je nog genoeg grondspeling, dus waarom moeilijk doen om weer iets anders te kopen. :hmmz
25 februari 2012 om 16:07 #17996254Ik heb hem al eens geraakt bij het afrijden van een drempel.
Naar mijn idee is het ding gewoon niet geworden wat het eigenlijk moest zijn.
Maargoed, ik denk dat ik deze toch maar laat omlassen. Het is niet anders.26 februari 2012 om 19:48 #17996255De knik achter bij het subframe zit verkeerd daar door komt de hele pijp te laag.
En de flens bij de turbo moet je gewoon een beetje hitte vaste vloeibare silicone pakking tussen doen.En 250euro voor het om lassen lekker dure garage.
Meer zeg ik niet anders maak ik weer reklame :jerry :jerry
27 februari 2012 om 14:58 #17996256:jerry
28 februari 2012 om 14:47 #17996257Ja Andre mag geen reclame maken op het forum, want hij is geen sponsor :jerry
Maar hij levert wel super werk qua uitlaten.
Heb nu op 2 auto’s een (deel) Botter pijp. :thumbup28 februari 2012 om 14:48 #17996258@Corsa_GSi wrote:
Ja Andre mag geen reclame maken op het forum, want hij is geen sponsor :jerry
Maar hij levert wel super werk qua uitlaten.
Heb nu op 2 auto’s een (deel) Botter pijp. :thumbuptja als die het zelf niet mag doen andere het wel voor hem :jerry
28 februari 2012 om 18:27 #17996259Dan sponsor je de boel toch? Weet niet wat de kosten zullen zijn, maar wellicht valt in het in verhouding tot wat het oplevert wel mee. Of niet…
28 februari 2012 om 18:56 #17996260Ik denk dat de mensen die weleens bij Andre Botter zijn geweest echt wel weer terug komen bij hem :thumb
De man levert goed werk, is niet te duur en is altijd in voor een (gezellig) praatje :thumb28 februari 2012 om 21:06 #17996261Already on it… ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.