Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Welke brandstofslang moet ik bestellen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2012 om 22:06 #17249960
Ik heb een vraag voor de Calibra experts,
Welke brandstofslang heb ik nodig voor mijn Calibra Turbo? Het is de slang die is aangesloten op de rechterkant van de injector rail als je voor de auto staat. Dus links op dit plaatje:
Volgens mij gaat het om de aanvoer van benzine en niet de retourleiding. Dus in dat geval zou ik verwachten dat het gaat om Hose, Connecting, Fuel Feed To Distributor, LHD 90342789 (8 20 515). Maar ik wil dit graag zeker weten aangezien het geen goedkoop slangetje is en de versleten slang geen GM nummer bevat.
26 juni 2012 om 10:30 #18040763Die waren toch niet meer verkrijgbaar dacht ik? Heb ze zelf voor mijn C20LET ook nodig misschien kunnen we een group buy organiseren?
26 juni 2012 om 21:12 #18040764Niet meer leverbaar? Dat soort uitspraken hoor ik niet graag. Ik kan in Duitsland nog steeds prijzen opvragen, maar garanties kan ik nog niet geven.
Als ik weet aan welke kant de benzine daar binnen loopt en aan welke kant naar buiten kan ik een order plaatsen.
Ik heb d’r geen probleem mee om meer mensen te helpen, maar ik ga geen uitgebreide groupbuy opzetten, want ik wil binnen een week bestellen. Stuur me maar een PM als je interesse hebt.
27 juni 2012 om 16:30 #18040765Dat is toch echt de retourleiding en zou idd niet meer leverbaar zijn… Elke slangenboer zoals Pirtek ofzo kan deze namaken voor je.
1 juli 2012 om 14:42 #18040766Bedankt voor de info Arjan. Ik dacht dat het de aanvoer was omdat de diameter van het gat groter is en je meer benzine aanvoert dan afvoert. Ik ga deze week uitzoeken of ik nog iets origineels kan regelen, want dat heeft mijn voorkeur. Anders wordt het inderdaad namaak.
4 juli 2012 om 15:24 #18040767de linkse op jou foto is de aanvoer
die onder de drukregelaar zit is de retourik heb evt nog wel n setje liggen
5 juli 2012 om 10:08 #18040768Volgens mij heb ik inderdaad iets niet helemaal goed gelezen. Op de foto is de linker idd de aanvoer en de rechter de afvoer…
6 juli 2012 om 07:57 #18040769Bedankt voor het aanbod otdh, maar het lijkt dat ik ze met succes uit Duitsland kan halen. Als het goed is komen ze volgende week binnen.
Was mijn vermoeden toch juist. Maakt verder niet uit want voor de zekerheid heb ik beide slangen besteld, de afvoerleiding was namelijk toch veel goedkoper dan de aanvoerleiding en was ook al niet meer origineel.
13 juli 2012 om 21:00 #18040770Helaas was uiteindelijk toch nog maar één slang leverbaar, maar wel degene die ik nodig had. :D
Dus de retourslang 90373354 (820519) is nog steeds te bestellen in Duitsland. Voor de andere slang heeft InjectTheVenom een alternatief, zie daarvoor zijn topic: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=16761623 augustus 2012 om 20:15 #18040771Om hier op terug te komen ik ben zojuist op 2 verschillende nummers gestuit voor wat op de tekening dezelfde slang lijkt:
Calibra 1989-1997->Fuel And Exhaust->Fuel Pipes And Fittings (C20Ne, C20Xe, X20Xev, C20Let Engines)
11 Hose, Feed, Fuel Pipe To Engine, Front, LHD 90496478 8 20 295Calibra 1989-1997->Fuel And Exhaust->Injector Pipes (C20Ne, C20Xe, X20Xev, C20Let Engines)
16 Hose, Connecting, Fuel Feed To Distributor, LHD 90342789 8 20 515Er staan geen “NLS, use ….” nummers bij. Rara welke moet je nu hebben voor de aanvoer van brandstof?
24 augustus 2012 om 06:21 #18040772En vanochtend antwoord gekregen van de Duitse dealer, de volgende nummers zijn in 1 enkel nummer omgezet:
90342789 820515
90344377 820261
90496478 820295
90497473 820173En wel dit (uit bovenstaande lijst):
90344377 820261
24 augustus 2012 om 09:36 #18040773Jij bent goed bezig geweest Willem. Mocht je binnenkort weer iets bestellen in Duitsland, dan mag je d’r voor mij eentje extra bestellen. Ik PM je wel voor de verdere afhandeling.
24 augustus 2012 om 10:33 #1804077490344377 8 20 261SLANG, VERBINDING, BRANDSTOFTOEVOER NAAR BRANDSTOFDOSEERINRICHTING, RECHTS STUUR
24 augustus 2012 om 11:04 #18040775@Opaul wrote:
Jij bent goed bezig geweest Willem. Mocht je binnenkort weer iets bestellen in Duitsland, dan mag je d’r voor mij eentje extra bestellen. Ik PM je wel voor de verdere afhandeling.
Ik ben van mening dat als we ervoor willen zorgen dat het Opel erfgoed zo lang mogelijk behouden blijft dat dit soort informatie openlijk gedeeld moet worden zonder dat iedereen het zelf maar uit moet zoeken omdat ze bang zijn zelf niet meer aan de onderdelen te kunnen komen king:
24 augustus 2012 om 11:05 #18040776Heb naar aanleiding van Hennie’s post de mijne trouwens gecorrigeerd omdat er 2 cijfers verkeerd waren.
24 augustus 2012 om 13:06 #18040777Dat verklaart waarom ik het onderdeel vanmorgen niet kon terug vinden…
Het is inderdaad een goede zaak als dit soort informatie voor iedereen toegankelijk is. Maar het zal een kwestie van tijd zijn voor dit soort onderdelen niet meer leverbaar zijn. Langzaam maar zeker is er steeds minder leverbaar voor de Calibra. Maar zoals je ziet is d’r nu nog veel mogelijk!
24 augustus 2012 om 13:10 #18040778En als er steeds minder mogelijk is gaat het zaak worden om ons als liefhebbers te verenigen en in contact te treden met Opel zelf om dingen geregeld te kunnen krijgen.
15 september 2012 om 12:24 #18040779Eindelijk weer eens tijd om te sleutelen, blijkt dit een waardeloos alternatief. Je zou verwachten dat ze wat nummers bij elkaar rapen en de langste variant pakken zodat je de slang hooguit moet inkorten. Nou, ik gok dat ik zo’n 15 centimeter te kort kom. De aansluiting is wel goed, maar deze slang is gewoon veel te kort. Misschien heeft Willem het verkeerde nummer doorgekregen en anders zitten ze gewoon te slapen bij GM. Als tip voor de rest, brandstofslang 90344377 820261 hoef je voor je Calibra in ieder geval niet te bestellen…
15 september 2012 om 12:59 #18040780@InjectTheVenom wrote:
En als er steeds minder mogelijk is gaat het zaak worden om ons als liefhebbers te verenigen en in contact te treden met Opel zelf om dingen geregeld te kunnen krijgen.
Naarmate auto’s ouder worden worden er minder delen voor geproduceerd. En dan moet je creatief worden met onderdelen, namaken of bij andere merken zoeken….
Zoals de slang waar dit topic overgaat is prima na te maken. Je moet alleen iemand hebben die het voor je kan maken.
Zo moeilijk is het niet.
Bij mij in de buurt zitten zoiezo al 2 bedrijven die dit wel kunnen maken. Ze zullen mischien niet de wartels op voorraad hebben, maar die zijn ook zo besteld. En voor de rest is het gewoon een krimpfitting met een mooi flexibel staal omvlochten leiding er tussen.Ik zie dus het probleem niet.
15 september 2012 om 18:49 #18040762Omdat de mensen bij de dealer waar ik de slangen besteld heb me uitermate goed geholpen hebben met de overige delen die ik nodig had ga ik ervan uit dat ze bij Opel/GM gigantisch zitten te slapen, mooi lullig maar helaas is het niet anders.
Iemand hebben die het na kan maken is hier geen probleem, ik heb slechts alle moeite willen doen die ik kan om alsnog te proberen of er een officiële GM vervanging verkrijgbaar is. De Golf 1 is zó populair gebleken dat ze er vanuit VW weer delen voor zijn gaan produceren dus dan moet het toch mogelijk zijn om een soortgelijk initiatief voor 1 of meerdere Opels ook voor elkaar te kunnen krijgen.
16 september 2012 om 09:55 #18040781Zoals ik in de vijfde post van dit topic al vertelde is namaak altijd een goede optie mocht origineel niet lukken. Ik geef de voorkeur voor origineel, maar zoals gezegd is dat niet altijd meer mogelijk bij oudere auto’s. Ik had de indruk dat het ging lukken (één slang is sowieso gelukt), maar het lijkt erop dat het voor de andere niet meer mogelijk is. Ga volgende week op zoek naar namaak. Ik zag dat er een Pirtek vestiging hier in Den Bosch zit. Iemand enig idee wat zo’n slang daar zal kosten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.