Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › welke brandstofdruk regelaar heeft meer brandstofdruk bij vu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2010 om 09:35 #17218721
Zoals de titel zecht,
wel brandstof druk regelaar heeft meer brandstof druk bij het opkomen van vuldruk?
Jzou zeggen bijna elke regelaar? omdat ze ook op het vacuüm zijn aangesloten en bij het verdwijnen van het vacuüm 0.5 bar meer druk word gegeven aan de injectoren.
Maar is dit ook zo?
ik heb hier naar zitten kijken
http://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=42_259_275&products_id=1670
of
http://www.multistrobe.nl/?menu=article&categoryID=195823&articleID=1961680
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen enkel membraan en dubbel membraan?
Ik wacht met smart
Mvg Sebastiaan
16 maart 2010 om 21:38 #17630891Die Powerboostvalve is dubbel membraam, dat betekend dat je hem op een bepaalde druk insteld en vanaf 75% gas hij er zelf nog 0,5 bar extra druk bij doet.
Die andere is een instelbare brandstofdrukregelaar, enkel membraams.
Heb die trouwens op de A zitten en ken er velen die met deze rijden.
Instellen op de gewenste druk en klaar.16 maart 2010 om 23:40 #17630892Bij SW is die versie geëxplodeerd begreep ik.
Ik heb het niet zo op die dubbele membraam, dan ga ik toch liever voor een vrij programmeerbaar systeem :jerry
17 maart 2010 om 07:07 #17630893origineel gepost door Corsa_GSi
Die Powerboostvalve is dubbel membraam, dat betekend dat je hem op een bepaalde druk insteld en vanaf 75% gas hij er zelf nog 0,5 bar extra druk bij doet.Die andere is een instelbare brandstofdrukregelaar, enkel membraams.
Heb die trouwens op de A zitten en ken er velen die met deze rijden.
Instellen op de gewenste druk en klaar.corrigeer me als ik het fout heb maar,
dus die chrome race tech enkel membraams die geeft toch ook 0,5 bar meer als de gasklep opent, en het vacuüm verdwijnt?of komt bij de dure pbv hier nog eens 0,5 boven op bij 75% gas?
ik heb de race tech bdr gezien en toen daar aan het gas werd getrokken zag ik de meter omhoog gaan. (d8 ik)
wat ik echt zoek is eentje die meer brandstofdruk geeft bij opkomen turbo iemand advies?
17 maart 2010 om 07:17 #17630894je hebt ook nog die een bepaalde factor erin hebben zitten,
daarbij geld dat je er waarschijnlijk eerst nog eens 3 virschillende type nodig hebt. om een juiste lambda waarde te krijgen.in mijn ogen een tell sell text bij die pbv.
volgens mij is een standaard bdr zowieso druk afhankelijk dus meer boost meer bdr
koop in ieder geval een wide band lambda anders heeft dit geintje helemaal geen zin.
17 maart 2010 om 07:37 #17630895origineel gepost door modfreak
je hebt ook nog die een bepaalde factor erin hebben zitten,
daarbij geld dat je er waarschijnlijk eerst nog eens 3 virschillende type nodig hebt. om een juiste lambda waarde te krijgen.in mijn ogen een tell sell text bij die pbv.
volgens mij is een standaard bdr zowieso druk afhankelijk dus meer boost meer bdr
koop in ieder geval een wide band lambda anders heeft dit geintje helemaal geen zin.
ja 30% meer acceleratie vermogen.. (bullshit weet ik ook wel)
ik d8 dus ook dat alle regelaars druk ahankelijk zijn die gele silicone slang komt op de inlaat d8 ik dus denk wel dat hij dan meer geeft (weet het alleen niet zeker)
en idd ik ga voor een wide band lambda van innovate :)
17 maart 2010 om 18:57 #17630896Van MVAUX was er vroegah een bdr die had 2 instel posities 1 onder deel last basis druk en een onder vollast volgens mij gewoon een veer druk begrenzer. anders is dit ook wel zelf te maken.
17 maart 2010 om 22:16 #17630897Wat lopen jullie toch lekker te tobben:sleeping
17 maart 2010 om 22:17 #17630898Wat lopen jullie toch lekker te tobben:sleeping
17 maart 2010 om 22:26 #17630899Dit is gewoon voor goedkoop een turbo erop knutselen,
Lijkt me nix mis mee.Het zal ongetwijfeld goed draaien alleen je moet er niet de wereld van verwachten.
btw. zoek op bijv RRFPR of FMU
een losse FMU gebruik je in combi met je BDR je FMU kan je bleeden zodat je die kan afstellen.
18 maart 2010 om 14:12 #17630900@ modfreak dat klinkt heel interesant daar kan ik wat mee denk ik, :D
@ Andre Botter wat bedoel je er precies mee? ik weet dat jij het beter aangepakt hebt, en respect daarvoor echt! maar zo ver reikt het budget van een student niet. en als ik iets anders kan bouwen wat ook heel blijft is daar toch niks mis mee?
19 maart 2010 om 13:25 #17630901ohja dat bleeden is het zelfde eigenlijk als een bleed valve voor een turbo (voor een turbo moet je dit noooooooit gebruiken ivm boost spikes grote kans – blok in de soep)
19 maart 2010 om 21:01 #17630902Nou ik heb op mijn 380pk blok gewoon een originele druk regelaar alleen druk op 4.5bar gezet.
Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.
Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.
En een wideband lampda meter is ook onzin.
Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller of zo iets
En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
:D19 maart 2010 om 22:21 #17630903Originally posted by Andre Botter
Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.
En een wideband lampda meter is ook onzin.
Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller (500 bij mij) of zo iets
En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
:Ddit is bull shit en dat weet jij ook.
Als een wide band zo weinig meer waarde had dan werd het ook zeker niet gebruikt in de complete motorsport wereld.Alle grote tuners in nederland werken ook met wide lambda systemen als extra controle.
Met een bepaalde setup kun je gewoon niet uit de voeten met een orginele ecu. En je bent lang niet zo vrij….
Elke keer 500 euro voor een chip op de bank is dikke kul. Want dat vragen sommigen en dat weet jij ook. Dat is geld verspilling. Want je hebt maar een 45 minuten tot 1 uur nodig voor een kleine aanpassing. En als ik naar freddy cane ga ben ik geen dikke flappen kwijt voor het bijprogrammeren.
En een brandstofdruk van 4.5 bar.. Daar ben ik zelf niet zo gecharmeerd van.. Staat die pomp als een malle te draaien…
19 maart 2010 om 22:54 #17630904origineel gepost door Andre Botter
Nou ik heb op mijn 380pk blok gewoon een originele druk regelaar alleen druk op 4.5bar gezet.Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.
Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.
En een wideband lampda meter is ook onzin.
Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller (500 bij mij) of zo iets
En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
:Dik snap je denkwijze, maar zoals ik al zij, als ik z,n budget als jou had, zou ik dat zeker niet laten.
maar dit is niet het geval, waardoor ik dat spul wel nodig heb :)
en een aftermarket bdr met een FMU staat op ebay voor 75 euro samen, dus das te doen,
een wideband van innovate rond de 150 a 200.
21 maart 2010 om 00:37 #17630905origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Andre Botter
Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.
En een wideband lampda meter is ook onzin.
Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller (500 bij mij) of zo iets
En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
:Ddit is bull shit en dat weet jij ook.
Als een wide band zo weinig meer waarde had dan werd het ook zeker niet gebruikt in de complete motorsport wereld.Alle grote tuners in nederland werken ook met wide lambda systemen als extra controle. JA TIJDENS HET AFSTELLEN DAARNA IS EEN GEWONE VOLDOENDE VOOR CONTROLE.
Met een bepaalde setup kun je gewoon niet uit de voeten met een orginele ecu. En je bent lang niet zo vrij….VANDAAR DAT DE MIJNE ZO SLECHT LOOPT:P
Elke keer 500 euro voor een chip op de bank is dikke kul. Want dat vragen sommigen en dat weet jij ook. Dat is geld verspilling. Want je hebt maar een 45 minuten tot 1 uur nodig voor een kleine aanpassing. En als ik naar freddy cane:sleeping ga ben ik geen dikke flappen kwijt voor het bijprogrammeren.WAAROM KLEINE AANPASSINGEN MAKEN ALS HIJ GOED AFGESTELD IS?
ALS IK ER EEN ANDERE NOKKENAS IN ZET HOEF IK ER ZELFS NIETS AAN TE DOEN.
EN 500euro IS VOOR EEN GOEIE AFSTELLING NIET DUUR EN DAT HOEFT OOK MAAR EEN KEER.En een brandstofdruk van 4.5 bar.. Daar ben ik zelf niet zo gecharmeerd van.. Staat die pomp als een malle te draaien…DAT VALT WEL MEE HOOR EN ANDERS GOOI JE ER GROTERE INJECTOREN IN.
En als of ik zo’n groot budget heb dat valt wel mee hoor:agent
22 maart 2010 om 09:22 #17630906Misschien, maar ik doe wat ik kan en das niet een circuit monster bouwen van 380 pk :)
ik wil je ook geen ongelijk geven, met wat je hier allemaal neerzet, maar dat is voor mij (nog) ff niet weg gelegd vandaar dat ik het ge proberen bij te regelen met een instelbare BDR en ik denk ook wel FMU :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.