welke brandstofdruk regelaar heeft meer brandstofdruk bij vu

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) welke brandstofdruk regelaar heeft meer brandstofdruk bij vu

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218721
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      Zoals de titel zecht,

      wel brandstof druk regelaar heeft meer brandstof druk bij het opkomen van vuldruk?

      Jzou zeggen bijna elke regelaar? omdat ze ook op het vacuüm zijn aangesloten en bij het verdwijnen van het vacuüm 0.5 bar meer druk word gegeven aan de injectoren.

      Maar is dit ook zo?

      ik heb hier naar zitten kijken

      http://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=42_259_275&products_id=1670

      of

      http://www.multistrobe.nl/?menu=article&categoryID=195823&articleID=1961680

      kan iemand mij het verschil uitleggen tussen enkel membraan en dubbel membraan?

      Ik wacht met smart

      Mvg Sebastiaan

      #17630891
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Die Powerboostvalve is dubbel membraam, dat betekend dat je hem op een bepaalde druk insteld en vanaf 75% gas hij er zelf nog 0,5 bar extra druk bij doet.

        Die andere is een instelbare brandstofdrukregelaar, enkel membraams.
        Heb die trouwens op de A zitten en ken er velen die met deze rijden.
        Instellen op de gewenste druk en klaar.

        #17630892
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Bij SW is die versie geëxplodeerd begreep ik.

          Ik heb het niet zo op die dubbele membraam, dan ga ik toch liever voor een vrij programmeerbaar systeem :jerry

          #17630893
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            origineel gepost door Corsa_GSi
            Die Powerboostvalve is dubbel membraam, dat betekend dat je hem op een bepaalde druk insteld en vanaf 75% gas hij er zelf nog 0,5 bar extra druk bij doet.

            Die andere is een instelbare brandstofdrukregelaar, enkel membraams.
            Heb die trouwens op de A zitten en ken er velen die met deze rijden.
            Instellen op de gewenste druk en klaar.

            corrigeer me als ik het fout heb maar,
            dus die chrome race tech enkel membraams die geeft toch ook 0,5 bar meer als de gasklep opent, en het vacuüm verdwijnt?

            of komt bij de dure pbv hier nog eens 0,5 boven op bij 75% gas?

            ik heb de race tech bdr gezien en toen daar aan het gas werd getrokken zag ik de meter omhoog gaan. (d8 ik)

            wat ik echt zoek is eentje die meer brandstofdruk geeft bij opkomen turbo iemand advies?

            #17630894
            modfreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              je hebt ook nog die een bepaalde factor erin hebben zitten,
              daarbij geld dat je er waarschijnlijk eerst nog eens 3 virschillende type nodig hebt. om een juiste lambda waarde te krijgen.

              in mijn ogen een tell sell text bij die pbv.

              volgens mij is een standaard bdr zowieso druk afhankelijk dus meer boost meer bdr

              koop in ieder geval een wide band lambda anders heeft dit geintje helemaal geen zin.

              #17630895
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                origineel gepost door modfreak
                je hebt ook nog die een bepaalde factor erin hebben zitten,
                daarbij geld dat je er waarschijnlijk eerst nog eens 3 virschillende type nodig hebt. om een juiste lambda waarde te krijgen.

                in mijn ogen een tell sell text bij die pbv.

                volgens mij is een standaard bdr zowieso druk afhankelijk dus meer boost meer bdr

                koop in ieder geval een wide band lambda anders heeft dit geintje helemaal geen zin.

                ja 30% meer acceleratie vermogen.. (bullshit weet ik ook wel)

                ik d8 dus ook dat alle regelaars druk ahankelijk zijn die gele silicone slang komt op de inlaat d8 ik dus denk wel dat hij dan meer geeft (weet het alleen niet zeker)

                en idd ik ga voor een wide band lambda van innovate :)

                #17630896
                modfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Van MVAUX was er vroegah een bdr die had 2 instel posities 1 onder deel last basis druk en een onder vollast volgens mij gewoon een veer druk begrenzer. anders is dit ook wel zelf te maken.

                  #17630897
                  Andre Botter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    Wat lopen jullie toch lekker te tobben:sleeping

                    #17630898
                    Andre Botter
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 July 2004

                      Wat lopen jullie toch lekker te tobben:sleeping

                      #17630899
                      modfreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Dit is gewoon voor goedkoop een turbo erop knutselen,
                        Lijkt me nix mis mee.

                        Het zal ongetwijfeld goed draaien alleen je moet er niet de wereld van verwachten.

                        btw. zoek op bijv RRFPR of FMU

                        een losse FMU gebruik je in combi met je BDR je FMU kan je bleeden zodat je die kan afstellen.

                        #17630900
                        sebastiaankadettcabriogsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 November 2005

                          @ modfreak dat klinkt heel interesant daar kan ik wat mee denk ik, :D

                          @ Andre Botter wat bedoel je er precies mee? ik weet dat jij het beter aangepakt hebt, en respect daarvoor echt! maar zo ver reikt het budget van een student niet. en als ik iets anders kan bouwen wat ook heel blijft is daar toch niks mis mee?

                          #17630901
                          modfreak
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            ohja dat bleeden is het zelfde eigenlijk als een bleed valve voor een turbo (voor een turbo moet je dit noooooooit gebruiken ivm boost spikes grote kans – blok in de soep)

                            #17630902
                            Andre Botter
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 July 2004

                              Nou ik heb op mijn 380pk blok gewoon een originele druk regelaar alleen druk op 4.5bar gezet.

                              Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.

                              Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.

                              En een wideband lampda meter is ook onzin.
                              Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.

                              En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller of zo iets

                              En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
                              :D

                              #17630903
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Originally posted by Andre Botter
                                Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.

                                Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.

                                En een wideband lampda meter is ook onzin.
                                Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.

                                En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller (500 bij mij) of zo iets

                                En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
                                :D

                                dit is bull shit en dat weet jij ook.
                                Als een wide band zo weinig meer waarde had dan werd het ook zeker niet gebruikt in de complete motorsport wereld.

                                Alle grote tuners in nederland werken ook met wide lambda systemen als extra controle.

                                Met een bepaalde setup kun je gewoon niet uit de voeten met een orginele ecu. En je bent lang niet zo vrij….

                                Elke keer 500 euro voor een chip op de bank is dikke kul. Want dat vragen sommigen en dat weet jij ook. Dat is geld verspilling. Want je hebt maar een 45 minuten tot 1 uur nodig voor een kleine aanpassing. En als ik naar freddy cane ga ben ik geen dikke flappen kwijt voor het bijprogrammeren.

                                En een brandstofdruk van 4.5 bar.. Daar ben ik zelf niet zo gecharmeerd van.. Staat die pomp als een malle te draaien…

                                #17630904
                                sebastiaankadettcabriogsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 November 2005

                                  origineel gepost door Andre Botter
                                  Nou ik heb op mijn 380pk blok gewoon een originele druk regelaar alleen druk op 4.5bar gezet.

                                  Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.

                                  Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.

                                  En een wideband lampda meter is ook onzin.
                                  Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.

                                  En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller (500 bij mij) of zo iets

                                  En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
                                  :D

                                  ik snap je denkwijze, maar zoals ik al zij, als ik z,n budget als jou had, zou ik dat zeker niet laten.

                                  maar dit is niet het geval, waardoor ik dat spul wel nodig heb :)

                                  en een aftermarket bdr met een FMU staat op ebay voor 75 euro samen, dus das te doen,

                                  een wideband van innovate rond de 150 a 200.

                                  #17630905
                                  Andre Botter
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 July 2004

                                    origineel gepost door corsaboy

                                    Originally posted by Andre Botter
                                    Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.

                                    Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.

                                    En een wideband lampda meter is ook onzin.
                                    Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.

                                    En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller (500 bij mij) of zo iets

                                    En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
                                    :D

                                    dit is bull shit en dat weet jij ook.
                                    Als een wide band zo weinig meer waarde had dan werd het ook zeker niet gebruikt in de complete motorsport wereld.

                                    Alle grote tuners in nederland werken ook met wide lambda systemen als extra controle. JA TIJDENS HET AFSTELLEN DAARNA IS EEN GEWONE VOLDOENDE VOOR CONTROLE.

                                    Met een bepaalde setup kun je gewoon niet uit de voeten met een orginele ecu. En je bent lang niet zo vrij….VANDAAR DAT DE MIJNE ZO SLECHT LOOPT:P

                                    Elke keer 500 euro voor een chip op de bank is dikke kul. Want dat vragen sommigen en dat weet jij ook. Dat is geld verspilling. Want je hebt maar een 45 minuten tot 1 uur nodig voor een kleine aanpassing. En als ik naar freddy cane:sleeping ga ben ik geen dikke flappen kwijt voor het bijprogrammeren.WAAROM KLEINE AANPASSINGEN MAKEN ALS HIJ GOED AFGESTELD IS?
                                    ALS IK ER EEN ANDERE NOKKENAS IN ZET HOEF IK ER ZELFS NIETS AAN TE DOEN.
                                    EN 500euro IS VOOR EEN GOEIE AFSTELLING NIET DUUR EN DAT HOEFT OOK MAAR EEN KEER.

                                    En een brandstofdruk van 4.5 bar.. Daar ben ik zelf niet zo gecharmeerd van.. Staat die pomp als een malle te draaien…DAT VALT WEL MEE HOOR EN ANDERS GOOI JE ER GROTERE INJECTOREN IN.

                                    En als of ik zo’n groot budget heb dat valt wel mee hoor:agent

                                    #17630906
                                    sebastiaankadettcabriogsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2005

                                      Misschien, maar ik doe wat ik kan en das niet een circuit monster bouwen van 380 pk :)

                                      ik wil je ook geen ongelijk geven, met wat je hier allemaal neerzet, maar dat is voor mij (nog) ff niet weg gelegd vandaar dat ik het ge proberen bij te regelen met een instelbare BDR en ik denk ook wel FMU :)

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.