welke bougies X18XE1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum welke bougies X18XE1

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Wittmann

owkeej, vond het al raar dat het zo groot was :hmmz

Wittmann

Is dit nu de EGR klep (geel omcirkeld)?

sw_reijnders
        Deelnemer

jep
          dat is je egr klep

Wittmann

whiii! thnx. op naar het volgende onderdeel om aan te werken ;)
            Bougies zijn inmiddels al vervangen, injectorreiniger zit erin. Vrijdag de EGR proper maken en de carterontluchting.

Wittmann

Zonet de egr eraf gehaald: was nog als nieuw vanbinnen. Ook de carterontluchting gecheckt: ook nog volledig proper, binnenkant gasklephuis ook. Ook meteen de luchtfilter vervangen.
              Ik kan dus niets vinden wat het probleem zou kunnen zijn. Nog ff afwachten met de injectorreinger in de tank wat daarvan het resultaat is …

sw_reijnders
              Deelnemer

tja, een slecht resultaat is ook een resultaat.
                nu weet je in ieder geval dat je die dingen kan uitsluiten en dat dat niet het probleem is!!

het zijn ook een paar dingen die je zelf redelijk eenvoudig kunt doen en die niet veel geld kosten.
                stel dat je bv je bobine brug hebt vervangen en het was een vuile EGR klep.
                dan baal je dat je een hoop geld hebt betaald voor een dure bobine brug bij wijze van spreken toch :)

Wittmann

idd, zou kan je het ook bekijken, en ik weet inmiddels zo goed als alle onderdelen zitten onder de motorkap ;)

Vandaag eens een proefritje gemaakt: bij het tot stilstand komen voor een afslag, sloeg de motor af :(

Ik ben wat aan het proberen gegaan: ik reed door het koudere weer buiten, rond met de airco uit.
                  Op m’n terugrit de airco aangezet. De motor schommelt dan niet langer stationair, ook niet bij het tot stilstand komen.
                  Eens thuis de motor stationair laten draaien en de airco uitgeschakeld: onmiddellijk een dip in de toeren, motor slaat haast af. Airco terug aan, toerental verhoogt lichtjes en motor stopt met schommelen, ook nadat ik het gas enkele malen aantik. Nog eens airco uit, opnieuw dip in de toeren enz.
                  Dus met de compressor van de airco loopt hij goed, zonder daalt het toerental te fel.
                  De diagnose van de patient is er, nu enkel nog de oplossing :)

Dr.Ed

Probeer je akku eens 5 minuten los te koppelen, weer monteren en dan gaan rijden zonder de airco aan. Kijk dan eens of het probleem over is.

Wittmann

ik heb de accu al eens losgekoppeld vorige week en gereden met airco op eco-stand.
                      In de loop van de week gaat hij eens binnen bij de dealer om aan de computer te laten uitlezen. Volgens hem kan het misschien reeds opgelost zijn met een software update. Dara denken ze in eerste instantie aan de electronische regeling voor stationair toerental.

Wittmann

Gisteren de auto gn ophalen bij de dealer: er stond nog oude software in, dus een update gedaan ervan. Stationair toerental is verhoogd en het gasklephuis is gereinigd.
                        Het probleem lijkt te zijn opgelost nu, ook zonder airco loopt alles op wieltjes :thumb

RISL
                        Moderator

Is er een update voor de x18xe1? Want dan moet ik ook maar eens langsgaan denk ik….
                          Ik heb ook problemen met stationair toerental.

Wittmann

Bij mij was het nog de originele software uit 2000 … Het stationair toerental stond op 780, volgens de garagist te laag, is iets verhoogd en hij loopt prima nu.

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.