Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › welke bougies gebruiken met lachgas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2010 om 09:47 #17224739
Ze hebben me aangeraden om NGK iridium bougies te steken. Maar nu weet ik even niet welke nummering ik moet nemen.
Zover ik te weten ben gekomen denk ik dat ik warmtegraad 8 moet nemen voor gebruik van lachgas maar de rest heb ik geen flauw idee van. + nog een plaats waar ik ze kan bestellen
15 augustus 2010 om 09:52 #17712436Maar je rijdt toch al een hele tijd met nos ?
15 augustus 2010 om 10:09 #17712437maar na mijne upgrade van 96pk naar 135pk wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Ze hebben me bij de autohandel altijd bougies meegegeven voor als ik op LPG moest rijden. maar na wa opzoekwerk zijn dat eigenlijk de gewone bougies die erin moeten
BOCH FR6DTC en deze zijn zelfs voor motorsport gebruik niet goed denk ik
En na mijne plof ben ik er helemaal niet meer zeker van
15 augustus 2010 om 12:30 #17712438Bosch F5DPOR erin.
Ik zweer bij die dingen. Zijn koud genoeg en slaan niet kapot wanneer de motor ff iets te rijk loopt.15 augustus 2010 om 14:45 #17712439origineel gepost door Miruni
Bosch F5DPOR erin.
Ik zweer bij die dingen. Zijn koud genoeg en slaan niet kapot wanneer de motor ff iets te rijk loopt.Ok maar ik dacht hoe hoger het nummer. zoveel te warmer ze worden. ik moet minstens 2 stappen kouder nemen. Ofwel zit ik er ergens weer serieus naast mee die cijfers
15 augustus 2010 om 15:09 #17712440Zit verschil in tussen Bosch en NGK.
Ze werken net andersom met de koud waardes.15 augustus 2010 om 17:45 #17712441zijn deze zo te krijgen bij de autoonderdelenboer?
15 augustus 2010 om 19:21 #17712442idd neem bosch bougies zonder al die godvergeten rottige iridium pruttel.
Gewoon oude wetse bougies van bosch. Warmte graad 5 misschien 6. Bij 5 ben je iig koud genoeg. Die ga ik ook bestellen voor de corsa. Paar euro per stuk en altijd lopen..
Ik moet de code ff voor je nakijken moet ergens wat hebben liggen daarover.
16 augustus 2010 om 10:01 #17712443Inderdaad, zo koud mogelijk met lachgas!!!
Autogas is iets heel erg anders.16 augustus 2010 om 18:50 #17712444origineel gepost door Miruni
Bosch F5DPOR erin.
Ik zweer bij die dingen. Zijn koud genoeg en slaan niet kapot wanneer de motor ff iets te rijk loopt.is dit ook wat voor de c20let?:hmmz
17 augustus 2010 om 15:21 #17712445Ik heb ze zelf in mijn C2.0LET zitten en ben er erg tevreden over.
Ik weet alleen niet wat ze in een standaard C2.0LET doen.
Voor C2.0XE’s met hoge compressie zuigers gebruik ik ze ook.
Sinds ik deze bougies gebruik heb ik geen problemen meer.Maar er zijn zeker ook nog andere goede bougies.
Maar met deze heb ik ervaring en gebruik ze naar volle tevredenheid.24 augustus 2010 om 19:37 #17712446zijn dus gewoon bij de autoboer te bestellen. vandaag besteld en mag ze morgen al gaan halen
greetz
24 augustus 2010 om 23:43 #17712447ow ik dacht dat iridium bougies juist niet met lachgas gebruikt moest worden:hmmz
25 augustus 2010 om 14:42 #17712448ik heb ooit gehoord van iemand met lachgas dat hij de standaard bougies gebruikte en eigenlijk warmer moest in plaats van kouder omdat de motor bij hem juist afkoelde door gebruik van lachgas.
wat hiervan waar is geen idee maar dacht deel het hier ff misschien dat er een simpele verklaring is .
ik weet namelijk niet wat lachgas doet met temperatuur van de motorgr Jarno
25 augustus 2010 om 19:20 #17712449bij lachgas koudere bougies en inderdaad gewone ouderwetse bougies.
Geen nieuwe irridium pruttel of wat ze er ook allemaal instoppen.gewoon wel of geen vonk en geen halve vonk zooi en niet te moeilijk doen..
blijft het langst het spul heel ben ik al achter gekomen… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.